Vraag

• Stefanoviic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Hoi mede tweakers,

Even een korte inleiding. Ik heb bijna 2 jaar geleden een Google Pixel aangeschaft, deze heeft onlangs problemen ondervonden nadat hij is gevallen.
Het lijkt erop dat alles wat te maken heeft met de microfoon zorgt voor vastlopers of automatische reboots. Te noemen: bellen, gebeld worden, video's maken, snapchats maken, etc. Ik heb deze telefoon bij een tweetal reparatie zaken laten nakijken en beide wisten ze niet hoe dit kon komen en dit probleem (en de Pixel in zijn algemeen) hadden ze geen/weinig ervaring mee. Ze dachten dat het moederbord defect kon zijn, de kosten om dit te vervangen zou rond de €150 - 200,- liggen, waar het toestel nog een dagwaarde van € 350,- zou hebben. Dat is mij voor een "We denken dat het daar aan ligt" te duur risico. Als iemand hier ervaring of een andere idee over heeft, let me know!

Enfin, besloten om dus voor een nieuw toestel te gaan i.p.v. reparatie.
Ik heb er vrij weinig verstand van en het aanbod is vrij groot. Daarom zou ik willen vragen om jullie advies!

Dit zijn mijn eisen voor een toestel, waarbij de bovenste het zwaarst wegen:
- Hij moet snel zijn (er is niets ergers voor mij dan wachten op bepaalde acties)
- De batterij moet lang mee gaan (dit was een struikelpunt voor mij bij de Pixel, deze ging erg snel leeg)
- Moet dienen als een "compact camera", naast mijn Mirrorless camera (een goede camera is dus gewenst)
- Moet fijn in de hand liggen (geen plus, note of andere grotere formaten)
- Android OS (Dit is een pre, maar gaat wel mijn voorkeur naar uit)
- Mooi scherm (oled?)

Dit is wat ik het meeste doe met mijn toestel, van meer naar minder:
- Whatsapp (bijna altijd gekoppeld via web-whatsapp)
- Agenda/mail
- Social media apps (insta, snap, fb)
- Fotograferen/video's maken en bewerken met diverse apps
- Logs bijgouden (myfitnesspall, jefit, spreadsheets, trello)
- Muziek afspelen (sonos, soundcloud, mixcloud)
- Ziggo Go / Netflix

Dit is wat ik praktisch nooit doe met een toestel:
- Bellen
- Games spelen
- Navigatie

Budget heb ik niet echt, ik kijk meestal naar wat ik iets waard vind en of de prijs/kwaliteits (eisenpakket) verhouding me aanspreekt.

Ben benieuwd of jullie mij een juist toestel kunnen adviseren :-)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik denk gelijk aan 3 toestellen, Huawei P20 Pro vanwege de foto's, Samsung Galaxy S9 als beste all rounder en de Nokia 7 plus vanwege beste accu en de gunstige prijs plus stock Android.

Buiten de box lijkt een iPhone ook te kunnen voor jou, al twijfel ik over de fitness apps, maar met nieuwe modellen er aan komend gaan de oude binnenkort een stuk zakken en het uiterlijk gaat naar verwachting om naar de X voor de prijs van de 8, dus ik zou nu geen X meer nemen.

Ik verwacht dat je op de S9 uit gaat komen.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

swhnld schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:28:
Ik denk gelijk aan 3 toestellen, Huawei P20 Pro vanwege de foto's, Samsung Galaxy S9 als beste all rounder en de Nokia 7 plus vanwege beste accu en de gunstige prijs plus stock Android.

Buiten de box lijkt een iPhone ook te kunnen voor jou, al twijfel ik over de fitness apps, maar met nieuwe modellen er aan komend gaan de oude binnenkort een stuk zakken en het uiterlijk gaat naar verwachting om naar de X voor de prijs van de 8, dus ik zou nu geen X meer nemen.

de p20 pro heeft geen microSD en ook geen 3,5mm poort kun je net zo goed de xiaomi mi A2 pakken.
even wat vraagjes aan @Stefanoviic
wat is je budget? 200? 300? hoeveel eigenlijk?
hoeveel opslag heb je nodig?
hoeveel mah heb je minimaal nodig denk je?
microSD?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ludwig005 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:34:
[...]

de p20 pro heeft geen microSD en ook geen 3,5mm poort kun je net zo goed de xiaomi mi A2 pakken.
microSD?
daar heb je niet veel mee van doen. ligt veel aan het toestel zelf hoe het werkt met OS en apps.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Stefanoviic
swhnld schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:28:

Bedankt voor je antwoord en je suggesties, deze toestellen ga ik vanavond zeker even checken!
Ludwig005 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:34:
[...]

microSD?
Budget heb ik niet echt, het mag van mij wat kosten mits ik vind dat het de kosten waard is.
Mijn Pixel was 32GB, en hiermee kwam ik eigenlijk nooit in de problemen. Meeste data bij mij is video's en foto's die eigenlijk altijd naar Google Drive gaan, waarna ik ze één keer in de zoveel tijd van de telefoon verwijder. Muziek doe ik alleen streamen, en dan heb je nog alle apps. Daarmee loopt hij soms wel vol (whatsapp met name :P), dat is ook één keer in de zoveel tijd even verwijderen.

Je andere vragen qua mah, gaat boven mijn technische kennis. MicroSD is voor extra opslag?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

MicroSD is voor extra opslag klopt ja. Misschien een nokia 7+ kopen.

• Stoelpoot
  • Niet online
Nog een pre voor de Nokia 7 Plus: 2x optische zoom. Verder ben ik er ook erg tevreden mee tot nu toe (week of 2 nu)

Verwijderd

Hier een Nokia 7+ gebruiker, en kwa accuduur en bouwkwaliteit kan ik hem echt aanraden.

nadelen: Geen AMOLED scherm, cameraprestaties in low-light situaties kan beter.

De batterij is wel echt uitzonderlijk goed, softwareupdates ook razendsnel naar nieuwe versies ivm Android One, en dual sim of sim+SDcard is ook wel handig.

In vergelijk met de Samsung A8 2018 die ik hiervoor gebruikte ben ik erg tevreden. Het enige wat onderdoet is de camera in lowlight situaties.

• Stefanoviic
Vandaag een hoop reviews en vergelijkingen gedaan tussen diverse toestellen.
Het is de Huawei P20 Pro geworden, gebaseerd op o.a. de camera en de grote accu.

Verder spreekt die me wat meer aan dan misschien de betere allrounder de S9, die vind ik niet echt vernieuwend ten opzichte van de S8.

Ik hoop wel dat ik aan de grote van het toestel kan wennen, mijn Google Pixel was 5 inch geloof ik en deze dik 6.

Bedankt voor alle input!
Pagina: 1