Hoi mede tweakers,
Even een korte inleiding. Ik heb bijna 2 jaar geleden een Google Pixel aangeschaft, deze heeft onlangs problemen ondervonden nadat hij is gevallen.
Het lijkt erop dat alles wat te maken heeft met de microfoon zorgt voor vastlopers of automatische reboots. Te noemen: bellen, gebeld worden, video's maken, snapchats maken, etc. Ik heb deze telefoon bij een tweetal reparatie zaken laten nakijken en beide wisten ze niet hoe dit kon komen en dit probleem (en de Pixel in zijn algemeen) hadden ze geen/weinig ervaring mee. Ze dachten dat het moederbord defect kon zijn, de kosten om dit te vervangen zou rond de €150 - 200,- liggen, waar het toestel nog een dagwaarde van € 350,- zou hebben. Dat is mij voor een "We denken dat het daar aan ligt" te duur risico. Als iemand hier ervaring of een andere idee over heeft, let me know!
Enfin, besloten om dus voor een nieuw toestel te gaan i.p.v. reparatie.
Ik heb er vrij weinig verstand van en het aanbod is vrij groot. Daarom zou ik willen vragen om jullie advies!
Dit zijn mijn eisen voor een toestel, waarbij de bovenste het zwaarst wegen:
- Hij moet snel zijn (er is niets ergers voor mij dan wachten op bepaalde acties)
- De batterij moet lang mee gaan (dit was een struikelpunt voor mij bij de Pixel, deze ging erg snel leeg)
- Moet dienen als een "compact camera", naast mijn Mirrorless camera (een goede camera is dus gewenst)
- Moet fijn in de hand liggen (geen plus, note of andere grotere formaten)
- Android OS (Dit is een pre, maar gaat wel mijn voorkeur naar uit)
- Mooi scherm (oled?)
Dit is wat ik het meeste doe met mijn toestel, van meer naar minder:
- Whatsapp (bijna altijd gekoppeld via web-whatsapp)
- Agenda/mail
- Social media apps (insta, snap, fb)
- Fotograferen/video's maken en bewerken met diverse apps
- Logs bijgouden (myfitnesspall, jefit, spreadsheets, trello)
- Muziek afspelen (sonos, soundcloud, mixcloud)
- Ziggo Go / Netflix
Dit is wat ik praktisch nooit doe met een toestel:
- Bellen
- Games spelen
- Navigatie
Budget heb ik niet echt, ik kijk meestal naar wat ik iets waard vind en of de prijs/kwaliteits (eisenpakket) verhouding me aanspreekt.
Ben benieuwd of jullie mij een juist toestel kunnen adviseren :-)
Even een korte inleiding. Ik heb bijna 2 jaar geleden een Google Pixel aangeschaft, deze heeft onlangs problemen ondervonden nadat hij is gevallen.
Het lijkt erop dat alles wat te maken heeft met de microfoon zorgt voor vastlopers of automatische reboots. Te noemen: bellen, gebeld worden, video's maken, snapchats maken, etc. Ik heb deze telefoon bij een tweetal reparatie zaken laten nakijken en beide wisten ze niet hoe dit kon komen en dit probleem (en de Pixel in zijn algemeen) hadden ze geen/weinig ervaring mee. Ze dachten dat het moederbord defect kon zijn, de kosten om dit te vervangen zou rond de €150 - 200,- liggen, waar het toestel nog een dagwaarde van € 350,- zou hebben. Dat is mij voor een "We denken dat het daar aan ligt" te duur risico. Als iemand hier ervaring of een andere idee over heeft, let me know!
Enfin, besloten om dus voor een nieuw toestel te gaan i.p.v. reparatie.
Ik heb er vrij weinig verstand van en het aanbod is vrij groot. Daarom zou ik willen vragen om jullie advies!
Dit zijn mijn eisen voor een toestel, waarbij de bovenste het zwaarst wegen:
- Hij moet snel zijn (er is niets ergers voor mij dan wachten op bepaalde acties)
- De batterij moet lang mee gaan (dit was een struikelpunt voor mij bij de Pixel, deze ging erg snel leeg)
- Moet dienen als een "compact camera", naast mijn Mirrorless camera (een goede camera is dus gewenst)
- Moet fijn in de hand liggen (geen plus, note of andere grotere formaten)
- Android OS (Dit is een pre, maar gaat wel mijn voorkeur naar uit)
- Mooi scherm (oled?)
Dit is wat ik het meeste doe met mijn toestel, van meer naar minder:
- Whatsapp (bijna altijd gekoppeld via web-whatsapp)
- Agenda/mail
- Social media apps (insta, snap, fb)
- Fotograferen/video's maken en bewerken met diverse apps
- Logs bijgouden (myfitnesspall, jefit, spreadsheets, trello)
- Muziek afspelen (sonos, soundcloud, mixcloud)
- Ziggo Go / Netflix
Dit is wat ik praktisch nooit doe met een toestel:
- Bellen
- Games spelen
- Navigatie
Budget heb ik niet echt, ik kijk meestal naar wat ik iets waard vind en of de prijs/kwaliteits (eisenpakket) verhouding me aanspreekt.
Ben benieuwd of jullie mij een juist toestel kunnen adviseren :-)