Beste forumleden,
Ik zit met een dilemma: bestaand dekstopsysteem upgraden of nieuwe aanschaf overwegen.
Huidig systeem (aanschaf 2014):
• Moederboard GigaByte GA-H81M-HD3 S1150 H81 2xDDR3 mATX
• Processor Intel Core i5-4670, 3.40GHz, 6MB, S1150
• Losse grafische kaart GeForce GTX 950 2Gb
• Geheugen 2xCrucial 8GB(1x8GB) DDR3 1600MHz CL11 (16Gb totaal)
• SSD Samsung 850 EVO 500GB
Wat wil ik:
Meer snelheid bij werken met complexere modellen in Sketchup (200mb+) en Inventor.
Voornamelijk grafische - en 3d-modelling - applicaties dus.
Wat heb ik zelf al gedaan:
Contact gezocht met computerleveranciers die voornamelijk adviseren om een nieuwe generatie processor te nemen. Dat betekent echter een nieuw moederbord, werkgeheugen, etc, etc.
Waar dacht ik zelf aan:
• Wellicht een 4e generatie i7 processor? Of levert deze minimale winst t.o.v. de i5 die ik nu heb?
• Uitbreiding werkgeheugen? Al vraag ik mij af of ik nog sloten over heb op m'n moederbord
Wat is m'n budget:
Ik hoop eerlijk gezegd voor €400 a €500 een nuttige upgrade te doen. Indien niet mogelijk dan ga ik 'sparen' voor een nieuw systeem over enkele jaren.
Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven, alvast bedankt!
Ik zit met een dilemma: bestaand dekstopsysteem upgraden of nieuwe aanschaf overwegen.
Huidig systeem (aanschaf 2014):
• Moederboard GigaByte GA-H81M-HD3 S1150 H81 2xDDR3 mATX
• Processor Intel Core i5-4670, 3.40GHz, 6MB, S1150
• Losse grafische kaart GeForce GTX 950 2Gb
• Geheugen 2xCrucial 8GB(1x8GB) DDR3 1600MHz CL11 (16Gb totaal)
• SSD Samsung 850 EVO 500GB
Wat wil ik:
Meer snelheid bij werken met complexere modellen in Sketchup (200mb+) en Inventor.
Voornamelijk grafische - en 3d-modelling - applicaties dus.
Wat heb ik zelf al gedaan:
Contact gezocht met computerleveranciers die voornamelijk adviseren om een nieuwe generatie processor te nemen. Dat betekent echter een nieuw moederbord, werkgeheugen, etc, etc.
Waar dacht ik zelf aan:
• Wellicht een 4e generatie i7 processor? Of levert deze minimale winst t.o.v. de i5 die ik nu heb?
• Uitbreiding werkgeheugen? Al vraag ik mij af of ik nog sloten over heb op m'n moederbord
Wat is m'n budget:
Ik hoop eerlijk gezegd voor €400 a €500 een nuttige upgrade te doen. Indien niet mogelijk dan ga ik 'sparen' voor een nieuw systeem over enkele jaren.
Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven, alvast bedankt!