Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
De Samsung Galaxy tab S4 is het nieuwe tablet topmodel van Samsung
YouTube: Samsung Galaxy Tab S4: Official Introduction

De specificaties ervan:
https://www.samsung.com/n...b-s4-t835/SM-T835NZKAPHN/

Er is zowel een Wifi als een Wifi/4g model

[ Voor 0% gewijzigd door Belisarius op 05-10-2018 14:49 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 05:48
Is het de moeite waard 699,-?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belisarius
Ik vind van wel.
Het scherm is supermooi
Vier luidsprekers
Werkt soepel
Gezichts- en Irisscanner voor ontgrendelen werkt heel fijn als het licht is
Ik wacht nog op het toetsenbordcover, maar dat schijnt voor een dusdanig toetsenbord fijn te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb er gisteren even naar gekeken. Mooi design en fantastisch scherm inderdaad. Maar ik weet niet of de toekomst van Android op tablets zeker genoeg is om nu zo'n bedrag uit te geven ... ik denk dat Google zelf meer inzet op Chrome OS voor tablets, dus de andere fabrikanten zouden zomaar kunnen gaan volgen.

Bovendien vind ik de S4 zodanig duur dat ik er minstens vier tot vijf jaar mee zou willen doen, en of er tot die tijd software-ondersteuning van Samsung (tenminste security updates) blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 05:48
Dat is mijn uitdaging, of de Samsung Tab S4 of een Chromebook waar ook Android om kan draaien, maar ja welk Chromebook is vergelijkbaar met de Tab 4 als het gaat om het beeldscherm. Zoek me suf voor een Chromebook die vergelijkbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
Rob0860 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:20:
Dat is mijn uitdaging, of de Samsung Tab S4 of een Chromebook waar ook Android om kan draaien, maar ja welk Chromebook is vergelijkbaar met de Tab 4 als het gaat om het beeldscherm. Zoek me suf voor een Chromebook die vergelijkbaar is
Ik wilde echt een tablet en soms tikken. Ik wacht nu op het toetsenbord. Dat krijg je er gratis bij als je het in de voorverkoop kocht. Maar je moet het wel aanvragen met je order- en serienummer. Het werd er niet meteen bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga deze zeker wel halen als vervanging van mijn Tab S, maar ik wacht nog even lekker tot de prijzen wat gezakt zijn.
699 voor het wifi model en 759 voor 4G model is echt te duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 27-08-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
Arjant2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:41:
Ik ga deze zeker wel halen als vervanging van mijn Tab S, maar ik wacht nog even lekker tot de prijzen wat gezakt zijn.
699 voor het wifi model en 759 voor 4G model is echt te duur.
Het is duur, maar wel mooi. Hint op de grijze versie zie je de vingerafdrukken, glas, minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja mooi wel en zeker ook een vooruitgang ten opzichte van mijn Tab S. Maar voorlopig is hij gewoon te duur voor wat je er voor krijgt. Bij pre order kreeg je het keyboard er bij ter waarde van 150 euro. Die 150 euro mogen ze er afhalen, dan vind ik de tablet interessant. Maar nu wacht ik nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Arjant2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:26:
Tja mooi wel en zeker ook een vooruitgang ten opzichte van mijn Tab S. Maar voorlopig is hij gewoon te duur voor wat je er voor krijgt. Bij pre order kreeg je het keyboard er bij ter waarde van 150 euro. Die 150 euro mogen ze er afhalen, dan vind ik de tablet interessant. Maar nu wacht ik nog wel even.
Precies, zo dacht ik ook. In de winkel zeiden ze dat de actie van het toetsenbord waarschijnlijk wel verlengd zou worden, net als de cashback met de tv's, maar helaas.
Werd mij geadviseerd te wachten tot de feestdagen. Dan komen er wel weer acties.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 12:42
Weet iemand hoe lang het duurt voordat de keyboard cover van de pre-order actie geleverd wordt/heeft iemand deze al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 14:51

V3g3ta

Fueled by Games!

AgamemnonZ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:22:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat de keyboard cover van de pre-order actie geleverd wordt/heeft iemand deze al ontvangen?
Binnen 6 weken.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Kan iemand mijn probleem proberen te repliceren? Als ik opnieuw opstart of herstart staat mijn wallpaper niet meer centered. Enigste oplossing is de wallpaper opnieuw instellen, maar dit moet ik blijven doen. Dit gebeurt met de standaard wallpaper en eigen wallpapers. Het is alsof de wallpaper gewoon vergroot word. Irritant. Gebeurt trouwens met standaard launcher en ook Nova launcher.

Edit: ook na een factory reset blijft het probleem.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://imghost.io/images/2018/08/29/Screenshot_20180829-213521_NovaLauncher.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imghost.io/images/2018/08/29/Screenshot_20180829-213443_NovaLauncher.md.jpg

Edit 2: Als ik de wallpaper instel met Nova dan lijkt het wel te werken. Ik blijf dit even testen...

[ Voor 37% gewijzigd door V3g3ta op 30-08-2018 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
AgamemnonZ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:22:
Je moet het wel aanvragen op de Samsung website met je serie- en ordernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 17:44
Belisarius schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:23:
[...]

Je moet het wel aanvragen op de Samsung website met je serie- en ordernummer.
Registratie kan volgens mij tot 6 september.

Binnen 2 werken last Samsung weten of je informatie klopt en voldoende is. Uiterlijk 4 weken daarna zou jij je cover met toetsenbord moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert20VT
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07-2021
Inmiddels erg tevreden met de Tab S4. Enige wat me (nog) niet gelukt is; screen mirroring naar chromecast. Dit werkte op mijn vorige tablet (Note 10.1 2014) en telefoon (Galaxy S6) perfect. Nu krijg ik het maar niet aan de praat. Geen enkele foutmelding, gewoon geen reactie in de Google home app. Iemand dezelfde ervaring? En iemand een oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
  • Laatst online: 14-05 17:44
Ik heb er geen problemen mee. Bij mij werkt het prima, maar geen idee of het puur geluk is of wat ik goed/fout doe. Het werkt bij mij vanzelf.

Ook ik ben tevreden over de tablet. De hoes met toetsenbord van de pré order werkt goed en het typen gaat makkelijk. Nadeel blijft wel de kleine toetsen maar dat moet je weten als je met een tablet werkt.

Bij normaal gebruik gaat de accu ongeveer 2 dagen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd in deze tablet, maar hij zakt nog niet bepaald in prijs.
Voor nu is hij echt gewoon veel te duur voor wat je er voor krijgt.
Hopelijk komt er binnenkort een leuke cashback actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1126383

V3g3ta schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:24:
Kan iemand mijn probleem proberen te repliceren? Als ik opnieuw opstart of herstart staat mijn wallpaper niet meer centered. Enigste oplossing is de wallpaper opnieuw instellen, maar dit moet ik blijven doen. Dit gebeurt met de standaard wallpaper en eigen wallpapers. Het is alsof de wallpaper gewoon vergroot word. Irritant. Gebeurt trouwens met standaard launcher en ook Nova launcher.

Edit: ook na een factory reset blijft het probleem.

Voorbeeld:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Edit 2: Als ik de wallpaper instel met Nova dan lijkt het wel te werken. Ik blijf dit even testen...
Dat zelfde probleem heb ik ook!! Weet iemand hier meer over te vertellen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1126383 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:07:
[...]

En wat is Nova??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Anoniem: 1126383 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:07:
[...]

Volgens Samsung heeft het niks met de tablet te maken. En ik heb sinds ik het met Nova heb opgelost niet verder gezocht, ben ik wel nog steeds van plan. Wat betreft Nova, dat is een Launcher. Je tablet komt standaard met Samsungs launcher, Touchwiz. Eigenlijk gewoon een schil over het uiterlijk van standaard Android. Nova is dat ook maar heeft een hoop meer opties om je tablet helemaal naar wens aan te passen. Nova launcher heeft een gratis versie in de Playstore en een betaalde die een stuk uitgebreider is. Mocht je nog vragen hebben, gooi ze maar in de groep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

V3g3ta schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Volgens Samsung heeft het niks met de tablet te maken. En ik heb sinds ik het met Nova heb opgelost niet verder gezocht, ben ik wel nog steeds van plan. Wat betreft Nova, dat is een Launcher. Je tablet komt standaard met Samsungs launcher, Touchwiz. Eigenlijk gewoon een schil over het uiterlijk van standaard Android. Nova is dat ook maar heeft een hoop meer opties om je tablet helemaal naar wens aan te passen. Nova launcher heeft een gratis versie in de Playstore en een betaalde die een stuk uitgebreider is. Mocht je nog vragen hebben, gooi ze maar in de groep!
Ik heb de Nova Launcher geinstalleerd, maar het probleem was toen helaas niet verholpen... Is het Nova Launcher of gewoon Nova? Ik vond het ook niet zo'n fijne instelling, was al mijn apps kwijt en wist niet waar ik ze moest zoeken, dus weer terug naar de Samsung instelling... Maar dus nog steeds het wallpaper probleem helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Anoniem: 1126383 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:14:
[...]

Ik heb de Nova Launcher geinstalleerd, maar het probleem was toen helaas niet verholpen... Is het Nova Launcher of gewoon Nova? Ik vond het ook niet zo'n fijne instelling, was al mijn apps kwijt en wist niet waar ik ze moest zoeken, dus weer terug naar de Samsung instelling... Maar dus nog steeds het wallpaper probleem helaas...
Het is Nova Launcher. De betaalde versie is Nova Launcher Prime. Je moet dan wel je wallpaper instellen met Nova en niet via het standaard menu. Het is even heel anders dan standaard Samsung, maar als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer terug. Ik heb het zowel op de Tab S4 als mijn S8 in gebruik. Ik heb trouwens het vermoeden dat het wallpaper probleem iets te maken heeft met de oriëntatie van de tablet, aangezien hij vooral bedoeld is voor staand gebruik en niet voor liggend. En aangezien ik hem vooral liggend gebruik vind ik het irritant dat de volume knoppen in feite zijn omgedraaid, vraag me af waarom dat software matig niet wijzigt als je hem staand of liggend gebruikt. Ik zal een dezer dagen weer eens verder zoeken naar het wallpaper probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

V3g3ta schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:00:
[...]

Het is Nova Launcher. De betaalde versie is Nova Launcher Prime. Je moet dan wel je wallpaper instellen met Nova en niet via het standaard menu. Het is even heel anders dan standaard Samsung, maar als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer terug. Ik heb het zowel op de Tab S4 als mijn S8 in gebruik. Ik heb trouwens het vermoeden dat het wallpaper probleem iets te maken heeft met de oriëntatie van de tablet, aangezien hij vooral bedoeld is voor staand gebruik en niet voor liggend. En aangezien ik hem vooral liggend gebruik vind ik het irritant dat de volume knoppen in feite zijn omgedraaid, vraag me af waarom dat software matig niet wijzigt als je hem staand of liggend gebruikt. Ik zal een dezer dagen weer eens verder zoeken naar het wallpaper probleem.
Ow oke dan! Dat had ik niet gedaan... maar ik heb het gisteravond nogmaals ingesteld, maar ik vind die Nova Launcher niet zo fijn, dus weer terug naar het oude, de Samsung instelling, maar blijf het vreemd vinden dat de wallpaper niet op formaat wil blijven na opnieuw opstarten! Ik heb ook al van alles geprobeerd met de geavanceerde instellingen etc., maar ook daarmee blijft het probleem bestaan helaas... Jammer voor zo'n dure tablet dat dan zo'n simpel ding niet goed werkt, echt super vervelend!! Maar goed, we blijven maar wat uitproberen en hopelijk komen we snel achter de oplossing! Als jij iets meer weet, hoor ik het ook heel graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert20VT
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik kijk ongetwijfeld ergens over heen, maar ik kan het niet vinden dus wil jullie om hulp vragen...

Elke zoekopdracht die ik via de Samsung en Chrome webbrowser op de Google website doe wordt opgeslagen. Zodra ik de browser open en het tekstvak selecteer komen de vorige 3 in een pull down menu te voorschijn. Ik vind dit hinderlijk en beeldvervuiling. Zover ik weet heb ik alle instellingen nagekeken, maar ik krijg het niet weg... Hebben jullie dit ook? Of weten jullie hoe dit permanent uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleydeheer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05 19:53
Ik heb mijn tab S4 vorige week woensdag bij Mediamarkt gekocht. Ik merkte dezelfde avond nog dat op het moment dat het scherm grijs is, bijvoorbeeld bij geen tabs open in Chrome en Google dark modus en Twitter, het scherm totaal niet effen grijs is. Maar een lijnen spel van grijze en zwarte lijnen in beeld te zien is en donkere en minder donkere vlakken. Het lijkt haast alsof er meerdere lichte en donkere vlakken in beeld te zien is. Ik zal proberen een foto toe te voegen. Morgen ga ik terug naar de MM en mag hopen dat ik het tablet geruild krijg.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ee9da0/20181104-213326.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Wesleydeheer op 04-11-2018 22:06 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171

Ik ben enkele weken geleden overgestapt van mijn ipad naar de S4 van Samsung. Waar ik nu vaak tegen aan loop is dat veel app's niet in de landschap weergave werken. In facebook bijvoorbeeld, heb ik het scherm horizontaal als er een aantal foto's worden getoont kan ik deze alleen weer vertikaal gebruiken. Weet iemand hier een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben sinds maandag ook in het bezit van de Tab S4 (LTE).
Komende vanaf de Tab S is het wel een verademing, de tablet is zoveel sneller, mijn Tab S was echt traag geworden door de tijd heen.
Als ik binnenkort wat tijd heb zal ik nog een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark vs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05-2020
*knip*. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 12-02-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:56
De tab S4 is nu in de aanbieding bij de mediamarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
Aggressor schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:51:
De tab S4 is nu in de aanbieding bij de mediamarkt.
Mooi prijsje net als met MM actie dagen in janauari, uh nog steeds die akg headphones.gratis erbij.Duur lang die actie :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een review geplaatst voor de geinteresseerden.
productreview: Samsung Galaxy Tab S4 WiFi + 4G Zwart review door Arjant2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:27
Is al bekend en zeker dat in april de update naar Android P (Pie) uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

De laatste security update is van December 2018, worden tablets niet maandelijks voorzien van een update zoals bij de phones? Voelt een beetje dubbel nu ze met de S5e komen die niet veel onderdoet voor de S4 en er zelfs wat beter uitziet en dat vrij snel na de release van de S4..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@V3g3ta nee helaas is het updateschema van tablets minder frequent.
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
Volgens dit overzicht krijgen de S4 en S5e elk kwartaal een update.

Alleen inmiddels zijn we in april en de 1 maart update is er nog niet. Dus ik hoop dat de android pie snel komt, daar zal de beveiligingsupdate wel inzitten.

[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 06-04-2019 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
@V3g3ta samsung en tablet updates erg traag,na jaren samsung note 2014 editie tablet maar ern grote update gehad naar android 5.1.

Heb nu een huawei m5 kijken of het beter kan qua updates.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Amaze86 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:23:
@V3g3ta samsung en tablet updates erg traag,na jaren samsung note 2014 editie tablet maar ern grote update gehad naar android 5.1.

Heb nu een huawei m5 kijken of het beter kan qua updates.
De Huawei heb ik ook overwogen, maar geen prachtig OLED scherm. Verder wel oké. Maar uiteindelijk is het de S4 geworden, nog geen spijt van gehad. Dat update beleid van Samsung voor tablets is wel een punt dat beter kan en eigenlijk moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:32
Ik weet dat de S4 de Pie update nog niet heeft maar worden tablets meestal ook voorzien van 2 grote updates of is Pie naar verwachting ook meteen de laatste grote update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op maandag 8 april 2019 @ 00:04:
Ik weet dat de S4 de Pie update nog niet heeft maar worden tablets meestal ook voorzien van 2 grote updates of is Pie naar verwachting ook meteen de laatste grote update?
De Tab S3 is uitgekomen met Android 7 en krijgt van de zomer Android 9.
Geeft geen garantie dat de Tab S4 ook Android 10 krijgt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Arjant2 schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:14:
[...]

De Tab S3 is uitgekomen met Android 7 en krijgt van de zomer Android 9.
Geeft geen garantie dat de Tab S4 ook Android 10 krijgt natuurlijk.
Het blijft natuurlijk altijd afwachten wat ze weer van plan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wanneer komt de pie update naar de tab s4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aggressor schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:48:
Wanneer komt de pie update naar de tab s4?
Staat gepland voor april dus met een paar weken moeten de eerste regios wel uitkomen. Dus met beetje geluk in NL ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 15:53
Arjant2 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:52:
[...]

Staat gepland voor april dus met een paar weken moeten de eerste regios wel uitkomen. Dus met beetje geluk in NL ook.
Kan nooit lang meer duren vermoed ik: https://www.androidcentra...ing-android-pie-update-us

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, de Franse LTE versie kreeg hem 2 weken geleden al dus hopelijk gaat het nu in een versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nog geen update naar Android P (Pie) ?

[ Voor 40% gewijzigd door Albert020 op 11-05-2019 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Albert020 nee helaas niet.
Misschien dat het iets te maken heeft met dat de Tab S5e niet zo lekker schijnt te draaien op Android P? Daar zijn nogal wat software problemen. Pure speculatie van mijn kant hoor, laten we hopen dat het snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Hier ook nog niks gezien. Is een wifi +LTE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Arjant2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:22:
@Albert020 nee helaas niet.
Misschien dat het iets te maken heeft met dat de Tab S5e niet zo lekker schijnt te draaien op Android P? Daar zijn nogal wat software problemen. Pure speculatie van mijn kant hoor, laten we hopen dat het snel komt.
We wachten af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilvervisje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06-2023
Wij zitten er aan te denken deze tablet te kopen.
Nu staat er op de Samsung site dat het uitbreidbaar geheugen max 400 GB is, maar op andere sites lees ik weer dat er 512 GB in kan.
Weet hier iemand of dat werkt met een 512 GB SDkaartje?

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Helaas nog geen update....tablet werkt wel perfect trouwens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
Update was er vandaag wel. ca 1.5 GB download en de update ging zonder problemen. Tablet word wel zakelijk gebruikt dus er staat niet zo heel veel op. Maar alles werkt nog naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mike123 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:42:
Update was er vandaag wel. ca 1.5 GB download en de update ging zonder problemen. Tablet word wel zakelijk gebruikt dus er staat niet zo heel veel op. Maar alles werkt nog naar behoren.
Straks als ik thuis kom even updaten, ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Albert020 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 03:46:
[...]

Straks als ik thuis kom even updaten, ben benieuwd ;)
***Edit***
Hier nog geen update hoor..... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:15
Update aangekomen op lux. Werkt vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ShaneV schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:17:
Update aangekomen op lux. Werkt vlot!
Hier ook Android P binnen, wat ben ik blij met deze update, Djay 2 en F1 2018 werken nu ook op de Tab S4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update hier ook aangekomen eergister.
Tablet is bij schakelen tussen landscape en portrait modus af en toe wat traag, dat was niet bij Android 8. Halve beeld is dan nog zwart voor een seconde ofzo tot hij overschakeld en het beeld vult.
Hopelijk doen ze daar nog iets aan met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Arjant2 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:54:
Update hier ook aangekomen eergister.
Tablet is bij schakelen tussen landscape en portrait modus af en toe wat traag, dat was niet bij Android 8. Halve beeld is dan nog zwart voor een seconde ofzo tot hij overschakeld en het beeld vult.
Hopelijk doen ze daar nog iets aan met een update.
FF getest hier, de problemen die jij schetst heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kruila Gebeurd ook niet elke keer gelukkig. Maar net alsof de tablet het te druk heeft en niet snel genoeg het beeld kan opbouwen. Gister even nog maar keer opnieuw opgestart, eens kijken of dat helpt. Anders wellicht het weekend een reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wel tegenvalt is dat de nieuwe versie van Android niet gelijk met een recente beveiligingsupdate komt. Het is bijna juni en de beveiligingsupdate is van 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Arjant2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:54:
Wat wel tegenvalt is dat de nieuwe versie van Android niet gelijk met een recente beveiligingsupdate komt. Het is bijna juni en de beveiligingsupdate is van 1 maart.
Beveiligingsupdate voor deze tablet is 1 x in de 3 maanden (op zijn vroegst), dus ergens in juni (waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kruila ja ik weet het maar als je eind mei die van 1 maart krijgt dan is dat nou niet echt vlot. Dat zou betekenen dat we die van 1 juni ergens eind augustus krijgen. Dat is wel heel traag, lopen ze dus bijna 3 maanden achter. Hopelijk komt die wel sneller.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 26-05-2019 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
Kreeg vandaag de beveiligingsupdates van mei 2019 binnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stomme is dat de S5e wat een goedkopere tablet is wel maandelijkse updates krijgt.
Slechte zaak van Samsung om een lager gepositioneerd model meer updates te geven dan je topmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Arjant2 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:11:
Stomme is dat de S5e wat een goedkopere tablet is wel maandelijkse updates krijgt.
Slechte zaak van Samsung om een lager gepositioneerd model meer updates te geven dan je topmodel.
Klopt maar Samsung geeft vaak of eigenlijk nieuwe modellen meer updates :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Albert020 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Klopt maar Samsung geeft vaak of eigenlijk nieuwe modellen meer updates :(
De Tab S4 heeft nooit maandelijkse updates gehad, de S5e krijgt die wel.
Dat is gewoon raar, als er een half jaar tussen die tablets zit en de S4 je topmodel is.

Beide staan officieel ingedeeld bij de update per kwartaal. Bij S5e is het echter maandelijks tot op heden.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 25-06-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48
Er is een april- en juni-update geweest voor de S5e, dat is niet maandelijks. Ook geeft Samsung zelf aan dat de S5e driemaandelijkse updates gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Is er geen led notificatie op de tab dat bijv aanstaat tijdens het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:46
Nope, zit er niet op. Op veel tablets trouwens niet en op telefoons lijkt het (helaas) ook steeds meer te verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:58:
Er is een april- en juni-update geweest voor de S5e, dat is niet maandelijks. Ook geeft Samsung zelf aan dat de S5e driemaandelijkse updates gaat krijgen.
Dat is ook niet driemaandelijks ;) en dat Samsung ze beide op driemaandelijks heeft staan had ik al gezegd volgens mij?
De S5e heeft afgelopen tijd een meer security updates gehad dan de S4 en veel sneller ook.
OP 14 juni de security update van 1 juni krijgen of eind juni die van 1 mei is nogal een verschil. En dat is en blijft gewoon raar als de S4 je topmodel is.

Verder heeft de Tab S reeks nooit een notificatie led gehad voor zover ik weet. De originele Tab S in ieder geval ook niet. Je zou zeggen plek zat voor een ledje maar helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 05-07-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Heb vorige week net de beveiligingsupdate gekregen. Heb zelf handmatig gezocht. Had ook geen melding dat er een update was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Mag ik hier een support vraag stellen?
Ik heb een nieuwe galaxy tab S4 en deze geactiveerd. Ook heb ik een keyboard cover erbij.
Na de mei update naar andorid 9 lijkt er wat mis te zijn gegaan.
de tablet staat aan en gaat zeer snel op standby (scherm wordt zwart)
Echter in tablet mode reageert de tablet niet op veeg bewegingen of activeren van applicaties. Zodra ik de tablet in de dock stand zet wordt DeX geactiveerd.
In DeX mode reageert de tablet zeer beperkt op activaties:
Ik kan bijvoorbeeld de zoek icoon activeren (Finder). Als ik zoek op de naam van een applicatie dan verschijnt deze en kan ik deze opstarten. Ik zie dan ook het icoontje in de "taakbalk" verschijnen echter de applicatiue wordt niet op het scherm vertoond.

Ik heb geprobeerd om de tablet een hard factory reset te geven maar dit lijkt niet te lukken. Ik kan niet via instellingen bij de reset functie komen. Ook kan ik de tablet niet volledig uitschakelen om via de aan/uit knop + volume up de tablet te hard resetten.

Iemand ENIG idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

EDIT: via het samsung forum (tablet sectie) kwam ik een soortgelijke vraag tegen. De oplossing blijkt te zijn: Aan/Uit + volume down (lang) ingedrukt houden. Dan start de tablet opnieuw op. Na opnieuw opstarten werkt de tablet weer normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door michielRB op 14-07-2019 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@michielRB goed om te horen dat het opgelost is. Lees je vraag nu pas maar dat is inderdaad de manier voor een harde reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilp85
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-12-2024
Heeft iemand problemen met de camera app? Op mijn tab S4 is deze nagenoeg onbruikbaar. Zeker als je de tablet een kwartslag draait dan verdwijnen alle knoppen en staat het beeld op z'n kop. Ik hoop wel dat Samsung hier iets aan doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@wilp85 totaal geen last van. Nu gebruik ik de camera app niet veel maar even getest en werkt hier zoals het moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilp85
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-12-2024
@Arjant2 ik ben zojuist achter het probleem gekomen. Ik gebruik de app rotation control pro. Nadat ik deze uitgeschakeld heb is het probleem verholpen. 👍😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik gebruik de camera app bijna dagelijks maar als ik hem inschakel staat deze standaard ingesteld op de selfie camera, dat moet dus net niet. Ik kan ook nog niet vinden waar ik kan instellen dat de gewone camera de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mike123 als je bij instellingen van de camera app voor "laatste stand blijven gebruiken" kiest?
Ik denk dat hij het dan onthoud? Bij mij althans wel.
Maar sowieso start hij bij mij op met de laatst gebruikte camera dus waarom dat bij jou niet is weet ik niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 21-07-2019 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Arjant2 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:45:
@mike123 als je bij instellingen van de camera app voor "laatste stand blijven gebruiken" kiest?
Ik denk dat hij het dan onthoud? Bij mij althans wel.
Maar sowieso start hij bij mij op met de laatst gebruikte camera dus waarom dat bij jou niet is weet ik niet.
Ik ga het straks even proberen. Maar uit zichzelf onthoud hij het in ieder geval niet.

Update: Instelling gezocht en gevonden. Laatste stand blijft nu behouden.
Bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door mike123 op 22-07-2019 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 18:47
Zojuist komt er een update binnen op mijn S4 WiFi. Deze brengt het beveiligingspatch niveau naar 1 juli 2019 (kwam van mei) en is ongeveer 522MB "groot". Verder geen veranderingen kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idem hier. Kwam vrijdag binnen.
2 maanden is netjes al heeft dat misschien te maken met het vrij grote lek dat google gedicht heeft met de juli update.

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hoi,

Ik heb sinds kort ook een tab s4, vooral om voor mijn zoon als schoollaptop te gebruiken. In de poging de schermverslaving een halt toe te roepen, de laptop weg en nu deze. Qustodio erop en gaan met die handel.

Ik heb dus een tweede account (zonder restricties) aangemaakt. Maar nu werkt daarbij de DeX-optie niet. Was dat altijd al? Of weet iemand wat hieraan te doen is?

Alvast dank,

Wdeb

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Iemand goede ervaringen met een bepaald usb c dock voor de tab s4? Gaat me alleen om mirroring naar een 1920x1080 monitor terwijl hij ook aan de lader kan. (Had the hub tests van tweakers/hwi gelezen, maar die waren voor mac en windows. Bestel liever iets waarvan ik zeker weet dat het goed werkt met deze tablet.)
renderb schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:12:
Iemand goede ervaringen met een bepaald usb c dock voor de tab s4? Gaat me alleen om mirroring naar een 1920x1080 monitor terwijl hij ook aan de lader kan. (Had the hub tests van tweakers/hwi gelezen, maar die waren voor mac en windows. Bestel liever iets waarvan ik zeker weet dat het goed werkt met deze tablet.)
De samsung multiport adapter lijkt me in ieder geval compatible en voor jouw doel geschikt. Vraag alleen is of die nog ergens verkrijgbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 14-09-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Late reactie, maar die is inderdaad bijna nergens meer te krijgen. Prijs van amazon marketplace ging me toch wel iets te ver. Toch maar proberen met een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag voor 379 de wifi versie te halen bij Amazon, mooie aanbieding!
https://www.amazon.de/Sam...ad8_0&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-be
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
486,00 € ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat een vraag mbt mijn opmerking dat er een dagaanbieding was 2 weken daarvoor?

Dan moet je wachten op een nieuwe aanbieding.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 24-10-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMeul
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-11-2019
Hallo,

Mijn apple ipad is aan vervanging toe. Nu ben ik de S4 of S5 tablet van Samsung aan het overwegen.
Hierin zijn minimaal twee dingen belangrijk voor mij;

- kan ik bellen en gebeld worden op een samsung S4 of S5 cellular.
Bij de S5 krijg ik uit de specificaties die ik lees dat dit mogelijk is. Zeker weten doe ik het niet.
Bij de S4 weet ik het niet.
Weet jij of het mogelijk is te bellen en gebeld te worden op een S4 of S5 cellular

- Verder zou ik graag een stylus willen gebruiken. Dat maakt het mogelijk een schrijfblok van de tablet te maken.
Is mijn constatering terecht dat dit alleen bij de S4 mogelijk is. Kan de S5 dit ook?

Aanvullend de vraag of er software voor de Samsung S4 of S5 bestaat die de geschreven tekst om kan zetten naar getypte tekst. Heb jij hier beeld bij?

Hartelijke groet,
Dirk-Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 18:47
Voor de TAB S4 (WiFi) is een firmware update beschikbaar. Hiermee wordt de beveiligingspatch geupdate naar 1 november. De update heeft een omvang van 616,30 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
De lte versie zit nog steeds op juli geloof ik. Loopt mooi synchroon dan. Pfff

[ Voor 6% gewijzigd door mike123 op 20-11-2019 22:31 ]

mike123 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:29:
De lte versie zit nog steeds op juli geloof ik. Loopt mooi synchroon dan. Pfff
Ik kreeg gisteravond OTA de update van november binnen op de LTE versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 21-11-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Arjant2 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:27:
[...]

Ik kreeg gisteravond OTA de update van november binnen op de LTE versie.
Ik probeer het nu net weer en nu is hij er wel. 544MB.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
  • Laatst online: 08-04 17:19
Is de usb-c poort ook geschikt om een camera op aan te sluiten en op die manier foto's over te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Android 10 is ook al enkele dagen beschikbaar.
Pagina: 1