Ik heb een nieuw nummer en telefoon dus wil ik mijn whatsapp back-up om mijn nieuwe telefoon zetten, alleen lukt het niet. Ik heb die backup wel op mijn google drive account maar de enige opties die ik met dat bestand kan doen is uitschakelen of verwijderen, is er een manier om die backup te gebruiken? De backup file heet nu "Back-up van Whatsapp (mijn nummer)" maar hij reageert dus niet.
Vraag
Alle reacties
In Whatsapp heb je de mogelijkheid om je nummer te wijzigen. Dit moet je eerst doen op je oude toestel; dan een nieuwe back-up maken, en daarna je nieuwe nummer activeren op je nieuwe telefoon. Dan zal ie de backup wel vinden.
Theoretisch gezien dan
Theoretisch gezien dan
Geen idee wat dit met VAO te maken heeft, dus kickje naar AND
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Mijn ouwe telefoon en sim waren kapot gegaan dus ik heb geen toegang tot mijn oude nummerKrypt schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 01:55:
In Whatsapp heb je de mogelijkheid om je nummer te wijzigen. Dit moet je eerst doen op je oude toestel; dan een nieuwe back-up maken, en daarna je nieuwe nummer activeren op je nieuwe telefoon. Dan zal ie de backup wel vinden.
Theoretisch gezien dan

Dan proberen een nieuwe sim met t oude nummer te regelen. Daarmee te activeren en backup terug zetten, nummer wijzigen,backup maken, deinstalleren, opnieuw installeren en activeren met nieuw nummer.
En anders je verlies nemen.
En anders je verlies nemen.
@Verwijderd welkom op Tweakers.
Die backup zit gekoppeld aan je oude nummer en het is dus niet mogelijk die zonder het originele nummer te hebben om te zetten naar een nieuw nummer.
Je zal dus eerst WhatsApp moeten installeren met je oude nummer, vervolgens de backup terugzetten en daarna van nummer wisselen een andere methode is er helaas niet.
Die backup zit gekoppeld aan je oude nummer en het is dus niet mogelijk die zonder het originele nummer te hebben om te zetten naar een nieuw nummer.
Je zal dus eerst WhatsApp moeten installeren met je oude nummer, vervolgens de backup terugzetten en daarna van nummer wisselen een andere methode is er helaas niet.
Hier staat dat dat wel mogelijk is: https://www.androidcentra...atsapp-messages-and-media
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
En dit is dus gekoppeld aan het originele telefoonnummerWylana schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:07:
Hier staat dat dat wel mogelijk is: https://www.androidcentra...atsapp-messages-and-media
***members only***
Ah overheen gelezen dat hij een nieuw nummer heeft.Stoelpoot schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:08:
[...]
En dit is dus gekoppeld aan het originele telefoonnummer
Ja dan wordt het lastig. Whatsapp ziet immers een nieuw nummer als een nieuw persoon.
Al zou je wel je nummer kunnen omzetten via:
Changing your phone number
To change your phone number within WhatsApp, follow these steps:
Insert the new SIM card with the new number into your device.
Open WhatsApp.
Check if your old phone number is currently verified. You can see what number is verified in WhatsApp by navigating to WhatsApp > Menu Button > Settings and tapping on your profile photo.
Go to WhatsApp > Menu Button > Settings > Account > Change number.
Enter your old phone number in the top box.
Enter your new phone number in the bottom box.
Tap Done at the top of the screen.
You will be prompted to verify your new phone number.
Geen idee of het lukt, maar wie weet.
Maar bij deze stap gaat het dus mis. Want de TS heeft geen geactiveerde WhatsApp meer met zijn oude nummer. Het wisselen via de instellingen van WhatsApp gaat dus niet.Wylana schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:11:
Open WhatsApp.
Check if your old phone number is currently verified. You can see what number is verified in WhatsApp by navigating to WhatsApp > Menu Button > Settings and tapping on your profile photo.
Hiervoor heb je het oude device nog nodig. Je stopt de SIM met het nieuwe nummer in je oude telefoon, waarop je nog ingelogd bent. Dan kan je met dat account een nummerwijziging aanvragen, die bevestigd wordt met een nieuwe SMS naar het nieuwe nummer. Maar dan moet je nog wel toegang tot het oude whatsapp account hebben.Wylana schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:11:
[...]
Ah overheen gelezen dat hij een nieuw nummer heeft.
Ja dan wordt het lastig. Whatsapp ziet immers een nieuw nummer als een nieuw persoon.
Al zou je wel je nummer kunnen omzetten via:
Changing your phone number
To change your phone number within WhatsApp, follow these steps:
Open WhatsApp.
Go to WhatsApp > Menu Button > Settings > Account > Change number.
Enter your old phone number in the top box.
Enter your new phone number in the bottom box.
Tap Done at the top of the screen.
You will be prompted to verify your new phone number.
Geen idee of het lukt, maar wie weet.
Thanks voor het ophelderen. Weer wat geleerd vandaag.
Pagina: 1