Minix Neo Z83 Windows 10 updates uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_beltman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08 21:53
Heb hier een Minix Neo Z83-4 met Windows 10 home edition. Nu word dit ding gebruikt om radiouitzendingen vanaf een evenement door te sturen. Het probleem is dat het apparaat ongevraagd Windows updates er door drukt en we dus in no-time door de databundel heen zijn (Dmv een Huawei 4g dongle). Het heeft al meerdere keren er voor gezorgd dat de uitzending stil valt, wat absoluut onwenselijk is.

Heb in services.msc de Windows update uitgeschakeld, maar blijkbaar heeft meneer Gates daar geen boodschap aan.
Iemand suggesties om het ding te downgraden naar Windows 8 of liever nog Windows 7? Of een andere oplossing binnen Windows 10?

[ Voor 3% gewijzigd door paul_beltman op 25-08-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je meerdere opties die je kunt proberen binnen w10:

https://www.easeus.com/to...automatically-update.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_beltman
Die eerste stap had ik al gedaan. Stap 2 group policy kan niet bij Windows 10 home edition en stap 3 kan alleen bij wifi verbindingen, Windows ziet de 4g dongle als een vaste ethernet verbinding. Stap 4 ga ik proberen.

De gewone updates is het probleem niet, alleen de kwartaalupdates worden er gewoon doorgedrukt en dat is erg vervelend en het komt altijd ongelegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In plaats van gpmc, probeer eens secedit te draaien op Windows 10 Home?

Vraag me alleen wel af of & waarom je dus op zoek bent naar een "opzettelijke" onveiligheid voor een device wat op evenementen staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

paul_beltman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:07:
Die eerste stap had ik al gedaan. Stap 2 group policy kan niet bij Windows 10 home edition en stap 3 kan alleen bij wifi verbindingen, Windows ziet de 4g dongle als een vaste ethernet verbinding. Stap 4 ga ik proberen.

De gewone updates is het probleem niet, alleen de kwartaalupdates worden er gewoon doorgedrukt en dat is erg vervelend en het komt altijd ongelegen
Je stelt onredelijke eisen: je wilt slechts betalen voor een home edition terwijl je enterprise features verwacht

Maar als je persé voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, dan kun je altijd nog de route tabel modificeren. zodat-ie de windows update servers niet meer kan vinden. Voor zover ik je verhaal begrijp, gebruik je het apparaat alleen maar voor een point to point verbinding

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_beltman
Klopt het word puur gebruikt om live audio via het internet van een evenement naar de radiostudio te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 19:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Je kan beter de verbinding instellen als een verbinding met een datalimiet. Dan zal Windows daar geen complete update overheen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_beltman
Dat wil alleen maar bij een draadloze verbinding. Windows ziet de 4g dongle als een vaste ethernet verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
https://support.microsoft...connections-in-windows-10

Ik kan op mijn Windows 10 pro ook een vaste verbinding als 'metered' instellen. Een 4G dongle heb ik niet om te testen.

Verder is hiervoor speciaal een Windows 10 versie, namelijk de (iot) enterprise ltsb versie. Die krijgt enkel security updates, geen feature updates. En heeft geen edge, cortana of windows store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_beltman
Ik ga kijken of ik naar die versie kan upgraden. Bedankt allemaal voor het meedenken.
Pagina: 1