Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vervanger voor mijn 4 jaar oude iPhone 6.

Wat is je budget?
Elk waar naar z’n geld, maar 600-800 euro vind ik een mooi bedrag

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk de huis tuin en keuken zaken. Bellen, appen, social media. Fotograferen vind ik ook erg leuk om te doen dus een goede/snelle camera is wel een must. Net als draadloos opladen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Iphone 8 en Samsung S9.

Ik heb in het verleden 2 Samsung smartphones gehad, een S2 en S4.
Daarna overgestapt op iPhone. De 6.
Deze heb ik na 4 jaar nog steeds en werkt eigenlijk nog als nieuw. Maar een mens wilt weleens wat nieuws hè.

Mijn ervaring met Apple is dat het probleemloos werkt, zelfs dus na langere tijd.
Geen vastlopers, geen gekkigheid, het werkt gewoon.
Alleen zit daar voor mij nu een beetje het probleem; het hele iOS is zo voorspelbaar.
Na een paar keer met een S9(+) te hebben gespeeld vind ik Android ook wel heel volwassen geworden.
Het werkt lekker soepel en je kan helemaal de weg kwijt raken in alle menu’s en instellingen. Leuk!
Lekker allerhande randzaken instellen zoals je ze zelf wilt hebben.
Alles wat je met een iPhone niet kan.

Nu ga ik mezelf geen Apple fanboy noemen, enige andere device in huis is een iPad air 2.
Maar eigenlijk bestond er lange tijd geen andere optie dan weer een iPhone te kopen.
Tot nu.

Nu ben ik benieuwd of alle vooroordelen omtrent Samsung/Android die er heersen kloppen, dus ik ga hier een paar stellingen neerzetten waar jullie op mogen reageren;

- een verstokte iOS gebruiker kan vrijwel nooit meer wennen aan Android..
- Android staat garant voor vastlopers, virussen en gebrek aan updates..
- een Samsung voelt nooit zo solide als een iPhone..
- nooit te weinig geheugen in mijn Samsung! Sd kaartje erin en gaan..
- onbegrijpelijk dat Apple wegkomt met de exorbitant hoge prijzen voor oa de X..
- was ik maar eerder overgestapt van een iPhone naar een......

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je al gedacht aan een nieuwe batterij (van apple zelf a 29,-) en straks in iOS12 is er ook een prestatieverbetering merkbaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe batterij heb ik vorig jaar laten plaatsen, het toestel werkt zoals al gemeld meer dan prima.
Maar de techniek staat niet stil dus wil graag weer eens iets nieuws.
Bedankt iig voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Hou je rekening met je aangekochte apps? Hands-off? (Aangezien je ook een iPad hebt) etc...?

Had het niet verwacht, maar op de site van Tele2 staat het eigenlijk samengevat:

https://www.tele2.nl/mobi...il-galaxy-s9-en-iphone-8/

Conclusie is dat het dus echt persoonlijk is en niet op de tech specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeie @Vorkie, enige aangekocht app is de Buienradar Plus haha.

Wat ik bij een eventuele overstap naar Samsung wel zal missen is de automatische fotostream naar de iPad.

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar ervaringsdeskundigen, van het simpele/overzichtelijke/stabiele iOS naar Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft helemaal niet een dure Galaxy S9 te nemen als ik je eisen lees.

De Xiaomi Mi A2 is snel, prima scherm, stock Android en goede camera voor deze prijs. Plus minimaal 2,5 jaar software updates door Android One programma.

https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-a2/64gb-zwart

Ook is de OnePlus 6 een prima optie. Snel, prima scherm en nog betere camera.

Allebei erg goede smartphones voor het geld.

https://www.belsimpel.nl/oneplus-6/zwart

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je suggesties @Verwijderd , echter wil ik de keuze beperkt houden tussen de iPhone 8 (plus) en de Samsung Galaxy S9(+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:27:
Dank je wel voor je suggesties @Verwijderd , echter wil ik de keuze beperkt houden tussen de iPhone 8 (plus) en de Samsung Galaxy S9(+).
En wat mist de OnePlus 6 dan volgens jouw wat je niet bevalt tegenover deze toestellen als de S9 en iPhone 8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
knip

[ Voor 97% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Mijn inziens als je 'status wil uitlokken' dan ga je niet met een telefoon lopen die het gros van de mensen heeft of gezien heeft, dan neem je juist iets wat er meer apart uitziet en uiteindelijk net zo goed of misschien zelfs wel beter presteert. Ik heb nu een tijdje een Nokia 8 Sirocco en heb nog nooit zo vaak de vraag gehad 'wat is dat'? Puur omdat heel weinig mensen bekend zijn met het model en veelal ook positief verrast zijn van het uiterlijk.

Gezien wat er tegenwoordig op de markt te krijgen is aan leuke en bijzondere telefoons die niet van Apple of Samsung komen zou het vrij zonde zijn om je horizon niet wat te verbreden.

Maar als ik de TS een tip mag geven als het dan echt om een Samsung of een Apple moet gaan... een Note 8 kost vrijwel hetzelfde als een iPhone 8 en is wat dat betreft technisch gezien absoluut de superieure telefoon. Maar neem ook de S8 in overweging als je toch aan de S9 denkt... zoveel verschil zit er technisch niet tussen die twee toestellen, maar de S8 kan je toch een stukje voordeliger krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
knip

[ Voor 96% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:17:
[...]

Mijn inziens als je 'status wil uitlokken' dan ga je niet met een telefoon lopen die het gros van de mensen heeft of gezien heeft, dan neem je juist iets wat er meer apart uitziet en uiteindelijk net zo goed of misschien zelfs wel beter presteert. Ik heb nu een tijdje een Nokia 8 Sirocco en heb nog nooit zo vaak de vraag gehad 'wat is dat'? Puur omdat heel weinig mensen bekend zijn met het model en veelal ook positief verrast zijn van het uiterlijk.

Gezien wat er tegenwoordig op de markt te krijgen is aan leuke en bijzondere telefoons die niet van Apple of Samsung komen zou het vrij zonde zijn om je horizon niet wat te verbreden.

Maar als ik de TS een tip mag geven als het dan echt om een Samsung of een Apple moet gaan... een Note 8 kost vrijwel hetzelfde als een iPhone 8 en is wat dat betreft technisch gezien absoluut de superieure telefoon. Maar neem ook de S8 in overweging als je toch aan de S9 denkt... zoveel verschil zit er technisch niet tussen die twee toestellen, maar de S8 kan je toch een stukje voordeliger krijgen.
Nokia Sirocco 8! Wauw wat een gaaf toestel! Ken dat model helemaal niet, ook eens in verdiepen!

Ach, dat status gedoe, lekker belangrijk. Ik loop alweer 4 jaar rond met een half bejaarde iPhone 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
knip

[ Voor 124% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
knip

[ Voor 98% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
knip
@Verwijderd De Sirocco is een leuk toestel om te zien maar het kent wel zo z'n minpunten... qua uiterlijk kan het meekomen met de beste, maar het scherm en de camera laten nog wel wat te wensen over. Voordelen zijn dan wel weer de uitstekende accuduur en stock Android.

Ik zou het toestel overigens nooit zelf kopen, ik heb het overgehouden aan een test die ik voor de werkgever mocht uitvoeren naar de do's en don'ts van stock Android telefoons. Ik had al de normale Nokia 8 wat qua hardware bijna 1:1 is maar niet het moderne uiterlijk heeft... maar wel een stuk goedkoper en een veel robuuster toestel is.

[ Voor 52% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
knip

[ Voor 99% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Ik zal even ontopic reageren :)

- een verstokte iOS gebruiker kan vrijwel nooit meer wennen aan Android.
Aangezien je al eerder Android hebt gebruikt en er nu geïnteresseerd in bent, denk ik wel dat je prima kan wennen hoor. Ik denk dat dit een argument is van mensen die heel sceptisch over zijn gestapt of een Android van de zaak oid hebben gehad, waardoor hun main device nog steeds een iPhone bleef. Hier dus: Oneens

- Android staat garant voor vastlopers, virussen en gebrek aan updates..
Deels waar in mijn mening, echter zijn de Security Updates tegenwoordig best goed geregeld en wordt een groot deel opgevangen door de Google Play Services. Helemaal met zo'n nieuw model als de S9 hoef je je hier geen zorgen over te maken (hoewel de updates een half jaar later kunnen komen en niet bij release van een nieuwe androidversie).

- een Samsung voelt nooit zo solide als een iPhone..
Ik 'denk' dat dit weinig uitmaakt, de bouwkwaliteit van beide is heel goed, maar overleven zonder hoesje ook geen val richting de grond.
- nooit te weinig geheugen in mijn Samsung! Sd kaartje erin en gaan..
In deze huidige tijden van 'the cloud' heb je minder gegevens nodig. Volgens mij hebben ze tevens beide een basismodel met 64GB, wat normaliter ruim voldoende is.
- onbegrijpelijk dat Apple wegkomt met de exorbitant hoge prijzen voor oa de X..
Ja belachelijk, maar nog steeds geen reden om de 8 af te schrijven. Als deze zijn geld waard is hoeft het niet uit te maken wat ze verder produceren. (ik vind die 20k LG TV ook belachelijk veel geld, maar daardoor sluit ik ze niet uit voor mijn 400-500 TV beslissing).
- was ik maar eerder overgestapt van een iPhone naar een......
Ik ben nooit tussenbeide overgestapt.

Tevens zei je iets over de photostream op je iPad. Ik gebruik zelf Google Photos voor mijn foto's. Dit werkt erg prettig en ook Cross-Platform.

Ik hoop dat je hier iets aan gehad hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
knip

[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2018 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ik ben een Apple fanboy, ik zeg het alvast maar even voordat ik de argumenten voor de iPhone op tafel gooi :)

Wat @ikweethetbeter voor mij zegt is een zeer valide punt. Google verzamelt heel erg veel data over je. Dat kun je vervelend vinden of het kan je misschien niks schelen, maar het is iets om goed over na te denken. De eerdere suggestie om Google Photos te gebruiken heeft nogal wat gevolgen, namelijk dat je al je foto's overlevert aan Google. Waar ze vervolgens allerlei analyses op los laten om hun eigen algoritmes te verbeteren en om conclusies over jou te trekken, waardoor ze weer gerichter kunnen adverteren. Misschien zit je hier niet mee, maar neem het wel mee in je overweging. Eenmaal aan Google overgedragen informatie kun je niet meer terughalen.

Apple heeft die nadelen allemaal niet. Foto's die je naar iCloud uploadt, daar komen ze niet aan. Gezichtsherkenning gebeurt op de iPhone, niet in de cloud. Overigens vind ik iCloud Photo Library erg fijn werken, maar dat terzijde.

Een ander argument wat ik altijd hoor is dat de high-end Samsung Galaxy modellen 'technisch superieur' zijn aan de iPhone. Dat kan qua specs misschien wel zo zijn (al kun je dat niet rechtstreeks vergelijken) maar kijk eens naar de tweedehands prijs van een Samsung Galaxy en een iPhone. De laatste kun je vrijwel altijd na 2 jaar voor meer dan de helft van de nieuwprijs weer kwijt (mits in goede staat uiteraard) terwijl een Galaxy van 2 jaar oud geen stuiver meer waard is. Dat komt wellicht door de software en niet door de hardware-specs, maar wat maakt dat uit? Je werkt toch op een combinatie van die beide. En dan heeft Apple veel betere kaarten in handen. Je zegt zelf al, dat je iPhone 6 van 4 jaar oud eigenlijk nog prima is. Een Galaxy van 4 jaar oud ga je niet veel plezier aan beleven vrees ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Zoals je terecht aangeeft is er niets mis met een iPhone, ik heb er een van mijn werk en hij doet het gewoon. Nu heb ik privé een Samsung Note 8, en helaas, die is net zo erg, want doet het ook gewoon, alleen ik kan er meer mee, dual SIM, SD kaart, pennetje, meerdere app stores, custom ROMs, allerlei sensors, echt mimo met 4 antennes, allemaal mogelijk. En steviger ook als je de valtesten ziet op YouTube. Maar ik heb wel een stevige hoes, al dat glas tegenwoordig...

Voor de rest, Android is volwassen geworden en Google heeft Enterprise programma's waar de s9 ook onder valt die 2 jaar upgrades naar nieuwe Android versies garanderen, en 3 jaar beveiliging updates garanderen.

Verder nog een ding, mocht je toch een iPhone willen, binnen 3 maanden is de opvolger van de 8 er, en als de geruchten kloppen ziet het er een stuk moderner uit dan een iPhone 8, meer als de X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:29:
[...]

Nokia Sirocco 8! Wauw wat een gaaf toestel! Ken dat model helemaal niet, ook eens in verdiepen!

Ach, dat status gedoe, lekker belangrijk. Ik loop alweer 4 jaar rond met een half bejaarde iPhone 6.
Net was de 6 nog zgan, en nu al half bejaard ?
iOS12 is dan een verjongingskuur :P

Maar goed, je wilt gewoon een nieuwer toestel. Je kunt de 8 dan kopen, is een verbetering tov de 6.
De vraag is of jij daar €700,- voor wil uitgeven, terwijl er ook Android opties zijn die goedkoper zijn. In je TS geef je zelf al aan wat je denkt van Android, en een iPhone 8 heeft 64gb opslag zonder geklooi met kaartjes.
Ikzelf wil niets te maken hebben met Google. die zijn volgens mij nog erger dan Facebook

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
@PhilipsFan
Ik zou Samsung niet technisch superieur willen noemen.

Qua specificaties (kloksnelheid, aantal cores, hoeveelheid geheugen) zit Samsung vaak boven een vergelijkbare Apple, maar qua efficiency (SoC, OS, software) doen iPhones het toch beter!

Dus eigenlijk is Apple technisch superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Modbreak:dit topic wordt scherp in de gaten gehouden. Elke, niet relevante reactie (lees: fanboy) wordt verwijderd.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle inhoudelijke reacties!

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling een Android vs iOS discussie te starten!
Ik hoopte op ervaringen van gebruikers van het liefst beide apparaten.

@Hackus , bejaard in de zin dat ‘ie is opgevolgd door de 6s, 7, 7plus, 8, 8plus en X ;) en ik dus inderdaad toe ben aan iets nieuwers ondanks dat de telefoon zelf nog prima werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Voor mijn werk gebruik ik een iPhone 8 en privé heb ik een Galaxy S8. Beide meer dan prima toestellen die veel meer kunnen dan waar ik het toestel voor gebruik. Maar de kleine slimmigheidjes die ik makkelijker ontdek in Android zijn voor mij de reden waarom ik dat toestel vaker gebruik. Je vraag komt voor mijn gevoel voort uit eens iets anders te willen proberen. Dus dan zou je best de stap richting Android kunnen pakken hoor.

Beide zijn in ieder geval prima aan te raden toestellen. Besef je dat het een luxeprobleem is ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:26
Bestel de S9(+) bij Coolblue of Belsimpel, probeer hem 14 dagen, kijk of je je weg kunt vinden op de Samsung en of alles werkt voor je. Bevalt het je niet stuur je hem terug / ruil je hem om voor de iPhone 8.

Het OS is toch erg persoonlijk, de een vindt Android veel beter en de ander zweer bij iOS.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:41:
Bestel de S9(+) bij Coolblue of Belsimpel, probeer hem 14 dagen, kijk of je je weg kunt vinden op de Samsung en of alles werkt voor je. Bevalt het je niet stuur je hem terug / ruil je hem om voor de iPhone 8.

Het OS is toch erg persoonlijk, de een vindt Android veel beter en de ander zweer bij iOS.
2 aanvullingen, Belsimpel doet moeilijk over ieder spoor van licht gebruik bij retour dus geen aanrader als je dit wilt doen. Coolblue anders, zelfs 30 dagen uitprobeer termijn. En doen nooit moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Verwijderd
De 7 en 7 plus zijn één generatie, net zoals de 8 en 8 plus!

Vanaf de 5s zijn de iPhones 64-bits, dus de 6 kan nog alle nieuwe software draaien, maar de A-serie SoC's heeft de laatste jaren aardig wat vooruitgang gemaakt, dus ik zou zelf voor minimaal een iPhone 7 gaan als ik nieuw zou kopen.

@Wom
De Galaxy S8 is qua hardware een hele mooie en goede telefoon. Ik heb het alleen een voorkeur voor iOS en ik heb iets tegen TouchWiz. De TouchWiz overhead is in de loop der jaren gelukkig minder geworden (door de snelle processor???), en dat is maar goed ook, want ik ben allergisch voor TouchWiz.

Android komt soms puur (stock Android) maar vaak met een skin (bv TouchWiz). Ik ken anno 2018 geen enkele skin die iets zinvols toevoegt aan Android.

Verder kan ik in Android niks meteen vinden. Ik vind het uiteindelijk wel, maar het staat niet waar ik het verwacht. En veel is dubbel. Mail, Gmail en Samsung Mail. Driedubbel in dit geval dus.

Persoonlijk vind ik de apps in Android nog de grootste puinhoop. Iedereen doet dingen anders, er is geen consistentie. Het is een allegaartje, iedere ontwikkelaar heeft schijt aan ontwerprichtlijnen. De kwaliteitsdrempel voor het ontwerp ligt erg laag.

Support en de Google verzamelwoede zijn al genoemd.

Maar als je dat niet erg vindt, dan is een Samsung S8 / S9 een goede telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt wat je zegt @ikweethetbeter, vandaag heb ik bij de Mediamarkt beide toestellen eens goed bekeken en de Samsung zag er meer highend uit maar poeh wat een mogelijkheden zeg. Het menuutje onder een menu van een menu maakt het er ook niet eenvoudiger op.
Wel heel leuk om alles te kunnen aanpassen! Dat mis ik wel bij Apple.
Zowel mijn vriendin als ik vonden de foto’s super goed, alleen selfies zagen er wel wat onnatuurlijk uit, dat deed de iPhone 8 toch beter.

Het OLED scherm is wel supertof zeg, filmpjes spatten er echt vanaf en ook het algehele gevoel is goed.
Swipen tussen apps en verschillende instellingen gaat razendsnel.
Het is duidelijk niet meer de Android wat ik gewend was van de S4.

De iPhone 8 Plus (en X) ook natuurlijk even aan de tand gevoelt.
De camera lijkt wat minder hightech omdat deze op het eerste oog wat minder mogelijkheden heeft echter schijn bedriegt. De snelheid van de sensor is beter, het afklikken gaat sneller.
Leuk ook de portret stand bij het maken van selfies (alleen bij de X).
Het is wel een gemis dat er geen home button meer op de X aanwezig is. Alles is gesture controled.
Daarbij ben ik ook geen fan van het scherm. Het is weliswaar langer dan de 8 Plus maar ook smaller.
Daardoor klopt de ratio domweg niet. In landscapemodus benut je nooit de volledige breedte.
En eerlijk is eerlijk: ik kon geen verschil bemerken tussen het full hd scherm van de 8 Plus en de OLED van de X.

De oplettende lezer heeft al gemerkt dat ik niet praat over de normale 8, want deze viel al snel af.
Teveel van hetzelfde (formaat) en een duidelijk mindere camera tov de Plus.
Daarbij ben ik gezegend met kolenschoppen dus de afmetingen zijn voor mij niet zo’n probleem.

Al met al gaat het voor mij een iPhone 8 Plus worden.
Vooral vanwege de fijne camera, de subtiele verbeteringen (true tone, 1080p) en de gegarandeerde jarenlange updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Verwijderd
Gefeliciteerd met je keuze, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40
Beste DaKa86,

Zou je over enkele dagen nog eens een update willen posten? Grappig genoeg sta ik voor dezelfde keuze, ik ben een verstokte iPhone user vanaf de 3S en tot voor kort overwoog ik niet eens een Android.

Wat doet mij twijfelen op dit moment? Zelf heb ik ook een iPhone 6 op dit moment, maar op vakantie heb ik kleine waterschade gehad, de tweede keer dit jaar. Ik merk problemen met het opladen, en overal stoort het mij dat de telefoon niet beter beschermt is. Een iPhone 7 is 'waterproof', maar ik vind de prijzen op dit moment belachelijk. Anno 2018 verwacht je bij een 500+ euro telefoon een deftig OLED-scherm, en gewoon iets meer opslagruimte.

Dit weekend was bij een vriend en keek ik weer jaloers naar een 400 euro Galaxy S8; wat een verschil.
Uiteraard wacht ik op de Apple Keynote begin september, maar het ziet er naar uit dat Apple liefhebbers wederom heel diep in de buidel mogen tasten voor een telefoon met een deftig scherm.

Vragen:
- Voor mij is Android Auto belangrijk; heb jij daar ervaring mee?
- Hoe zet je je podcasts over?
- Ben je tevreden over de migratie van Apple iCloud Foto's naar, ik vermoed; Google Photo's?
- Ik vind de complete backup van je telefoon ook erg handig in iCloud, hoe heb je dat aangepakt?

Wat valt positief op na enkele dagen, wat valt negatief op? Pas op, ik wil geen flamewar uitvechten, maar ben wel nieuwsgierig naar een iPhone-switcher. Ik vermoed dat wij kritischer

Alvast bedankt voor je tijd om te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo @Finder! Ik ben juist níet geswitched naar een Android toestel ;)
Ik blijft Apple trouw, binnenkort gaat mijn 6 vervangen worden door een 8 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:05:
Goeie @Vorkie, enige aangekocht app is de Buienradar Plus haha.

Wat ik bij een eventuele overstap naar Samsung wel zal missen is de automatische fotostream naar de iPad.

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar ervaringsdeskundigen, van het simpele/overzichtelijke/stabiele iOS naar Android...
Dit kun je opvangen met Google Photo's. Die draait zowel op iOS als android werkt in mijn geval prima!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Ik zou lekker even wachten op de opvolger van de iPhone 8 en dan een keuze maken (iPhone of toch OnePlus/Samsung/etc)! Wellicht is de nieuwe iPhone wat voor je, dat is zeker een grotere verandering dan de iPhone 6 -> 8 (alleen wat sneller en beter).
Pagina: 1