ESP luftdaten.info sensor maakt geen verbinding met platform

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een luftdaten fijnstofsensor gebouwd. Dit zijn sensoren die op een esp gebaseerd zijn met daar een deeltjesteller gekoppeld, en dit luftdaten.info project spant zich in om een kant en klare oplossing te leveren om zo zoveel mogelijk sensoren te laten bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0JMsQN3.jpg

https://luftdaten.info/nl/startpagina/
https://luftdaten.info/nl/sensor-bouwen/

Nu lukt het niet. Na het laden van de firmware kwam ik wel in het configuratiescherm waar ik de wifi settings aan heb kunnen passen, maar ik zie de sensor niet terug op de luftdaten site. Via deze pagina op de site kan de status van de sensoren opgevraagd worden en die van mij staat er niet tussen. Ook niet na enkele uren wachten.

https://www.madavi.de/sensor/signal.php

Wat ik zelf geprobeerd heb is gecheckt in de router of het tot daar wel goed gaat. Dat is het geval; de sensor staat netjes in de lijst devices die via wifi gekoppeld zijn. Ook heb ik al een andere esp geprobeerd. Helaas geen resultaat. En dat zorgt er ook voor dat ik vanaf dat punt eigenlijk niet goed meer weet wat ik zou moeten doen. Ik vind het namelijk niet bij elkaar passen:

- Verschillende identieke hardware devices gebruikt
- Het gaat om een redelijk veelgebruikt platform waarvan het onwaarschijnlijk is dat het met het standaard bordje niet werkt
- Wel verbinding tussen router en device.. maar niet met het software platform.

Van arduino’s weet ik best wat af. ESP’s zijn nieuw voor me.. zijn er nog typische esp dingen die ik zou kunnen testen?

@amarkest , @NielsTn : ik zag dat jullie ook met luftdaten.info aan de slag zijn. Misschien enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Misschien open venster, maar de laatste stap ook gedaan?

Om jouw sensor in het Luftdaten netwerk te kunnen opnemen hebben we nog wat informatie van jou nodig:
Stuur per e-mail naar [..snip..]

Het ID van de ESP8266 (NodeMCU)  wordt als een getal weergegeven in de het WiFi netwerk 
(fijnstofsensor …) en op de configuratiepagina (zie hier boven).
Het adres waar de sensor is opgehangen: straat met huisnummer, postcode en plaats. 
Wij maken hieruit de GPS coördinaten van jouw sensor (alleen afgerond).
Beschrijving van de omgeving van jouw meetstation, zoals de hoogte boven de grond, langs de weg, veel verkeer, open veld en dergelijke.
Jouw e-mailadres (wordt niet gepubliceerd).
Indien mogelijk een afbeelding van de plaats waar de sensor is opgehangen (wordt niet gepubliceerd).

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Sine schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:28:
Misschien open venster, maar de laatste stap ook gedaan?

Om jouw sensor in het Luftdaten netwerk te kunnen opnemen hebben we nog wat informatie van jou nodig:

[...]
Dat klinkt voor de hand liggend, maar daarbij gaat het voor zover ik kan zien om het tonen van de luchtdata op de kaart. De stap met daarin de wifi-status links staat in de bouwstap die voor het aanmelden staat genoemd. Dus ik denk dat dit het helaas niet zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Inderdaad, het versturen van de email is belangrijk voor activatie. Meestal vrij vlot respons, maar er is 1 persoon die de mail met info verwerkt.

Luftdaten levert ook aan nederlandse overheid informatie omtrent fijnstof dus.. ‘best wel’ een high visibility project

[ Voor 31% gewijzigd door NielsTn op 26-08-2018 01:33 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Top, dan ga ik het doen. Ik wilde het eigenlijk nog even uitstellen omdat ik hem eerst binnen werkend wilde hebben (ivm wifi signaal) en dat de gegevens ten opzichte van de andere senosren zou verstoren. Dan sla ik die stap maar even over en gaat hij gelijk naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 20:23
Yucon schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:45:
Top, dan ga ik het doen. Ik wilde het eigenlijk nog even uitstellen omdat ik hem eerst binnen werkend wilde hebben (ivm wifi signaal) en dat de gegevens ten opzichte van de andere senosren zou verstoren. Dan sla ik die stap maar even over en gaat hij gelijk naar buiten.
je kan 'm toch ook gewoon uitlezen via je eigen wifi netwerk, gewoon het ipadres vd fijnstofmeter op je router opzoeken en via dat ipadress met je webbrowser inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
amarkest schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:50:
[...]

je kan 'm toch ook gewoon uitlezen via je eigen wifi netwerk, gewoon het ipadres vd fijnstofmeter op je router opzoeken en via dat ipadress met je webbrowser inloggen.
Hoe simpel kan het zijn 8)7 :D

Dat was dus wat ik met 'esp specifieke dingen' bedoelde. Geen moment bij stilgestaan dat je dat op deze manier gewoon kon bekijken. Superhandig, bedankt!

edit: oja. Hij werkt dus. Nu even een buitenbehuizing er omheen en dan aanmelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 26-08-2018 21:18 ]

Pagina: 1