Woninginrichting-aanhuis.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouwappartement gekocht. We zijn allebei niet handig en hebben ook geen directe familieleden/vrienden die handig zijn in klussen. In nieuw appartement moeten wat dingen gebeuren: vloer (pvc plak ivm vloerverwarming), behangen/sausen, raamdecoratie en we willen in slaapkamer een kledingkast op maat hebben. Bij toeval kwamen we vanmiddag in een filiaal van woninginrichting-aanhuis terecht. Dat bedrijf zegt alle werkzaamheden te kunnen doen, inclusief aanleveren van materiaal.
We gingen met een goed gevoel weg. Net op website gekeken en vrij veel reviews zijn goed. Maar ja. In hoeverre zijn die reviews correct? Worden de slechte er niet tussenuit gefilterd?
Daarom de vraag: heeft er iemand op dit forum ervaring met woninginrichting-aanhuis?
Of zijn er misschien mensen die een ander bedrijf adviseren wegens goede ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Op zich een prima bedrijf volgens mij. Ik ben er zelf ook langsgeweest voor mijn nieuwbouwwoning. Ze nemen eigenlijk alles uit handen en maken daar gebruik van onderaannemers. Dus dit zal per filiaal wel verschillen denk ik. Realiseer je dus dat ze soort van tussenpersoon zijn.

Maar ze zijn wel ontzettend duur. Dus mocht je geen geldboom hebben, dan zou ik toch adviseren om zelf zonder tussenpersoon verschillende aannemers te raadplegen.

Voorbeeld waarom ik ze zo duur vind. Voor het stucen van de woning vroegen ze bij mij een prijs van rond de €55 m2. Ik heb nu iemand die het voor €10-€15 m2 doet. Reken je winst maar uit met 200 m2 aan stucwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-06 01:21
wij hebben onze gordijnen er vandaan. niet goedkoop inderdaad, wel top geregeld. aan huis op in komen meten, kwamen de (nieuwe) gordijnrails e.d. keurig installeren en het hangt er een jaar later nog perfect bij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@DutchChelsea wij hebben sinds vorig jaar verschillende dingen in het huis moeten (laten) doen. Veelal prijsbewust rondgekeken maar uiteindelijk toch voor elke klus een vakman laten komen.

Stucwerk? Ja, 120 vierkante meter (incl plafond), een week lang (afhalen, egaliseren, voorbewerken, stuc'en etc) met 2 man in huis. Via-via een goed persoon gevonden maar dat kost dan ook bijna 4K. Maar wel 10 jaar garantie op het materiaal tegen verkleuring en niet loslaten etc.

Gordijnen? Gewoon bij de Kwantum op maat laten maken. Kostte geen klap; zelf met een boortje de rails opgehangen. Ja, 3x meten en zweten maar bijna 6 strekkende meter mooi verduisterd, 2.5m hoog gordijn. Helemaal naar wens voor 200 Euro alles bij elkaar.

Een kast op maat? Kan je zo gek maken als je wil. Zelf ook rondgekeken bij verschillende ZZP'ers. Rustig 2K voor een mooie licht-eiken kast (2m breed, 2.4 hoog, open indeling, alleen 2 laden onderin). En dat was dan instaptarief. Vonden we wat grof; nu staat er bijna eenzelfde kast van de Ikea (voorlopig) voor nog geen 300 Euro + benzinekosten + uurtje zelf monteren.

Ik zou eens heeeeel goed rondkijken in de buurt wat je wel/niet zelf kan regelen, vergelijken, onderhandelen. Zo hebben we ook via klusup.nl 2x een mannetje moeten inhuren puur voor zagen / boren / plaatsen van dingen. Ontzettend handig; ze hebben alle tools bij zich dus dat bespaart je zelf al huren voor een dag bij de Praxis ofzo. Zelfs bij "spoed" kregen we iemand voor 4 tientjes per uur; die was in 2 uur klaar met een klusje waar je als "beginner" snel een dag of meer mee bezig bent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:10
Aanhakend op de post van @MAX3400 ; Ik dacht ook dat ik niet zo'n klusser was (het was mijn eerste woning en daarvoor sporadisch vrienden hier en daar geholpen).

Echter na de eerste offertes binnen te hebben kon ik plotseling vloeren leggen, gipsplaten plafond aanbrengen incl houtwerk, plafonds witten, muren verven, badkamers afkitten, gordijnen inmeten en ophangen, ramen vervangen, verwarmingsleidingen vernieuwen en elektrisch de boel hier en daar aanpassen. Uiteindelijk bespaar je gigantisch op dat soort 'kleine' klusjes. Er was dan ook wel heel erg veel om te doen. Alleen het tegelen, stucen, en plaatsen van een nieuwe ketel heb ik laten doen.

Reken er op dat het de eerste keer gewoon niet vanzelf gaat. Af en toe wat trial en error, overnieuw beginnen, een paar keer verkeerd zagen, maar zo heeft iedereen het ooit geleerd. Toevallig heb ik onlangs het toilet aangepakt, uit luiheid vroeg ik op werkspot iemand om het af te kitten. Prijzen gingen van € 265 tot € 325. Uiteindelijk was ik zelf in 3 uurtjes klaar met een prima resultaat. Youtube en een beetje geduld komen heel ver om zelf te kunnen klussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 03-09-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:07
@Divak zo herkenbaar :) En in mijn tweede huis heb ik ook het stucen en tegelen zelf gedaan. Uiteindelijk nog netter dan het eerste huis door een aannemer. Helemaal eens. Ga zelf eens aan de slag, ondanks dat je het gevoel hebt dat je niet 'handig' bent.

[ Voor 23% gewijzigd door virtualJac op 03-09-2018 09:15 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:36
@Divak Als aanvulling hierop. Ik zou wel onderscheid maken tussen onhandigheid en onwetendheid in verhouding tot schoonheid en veiligheid. Verkeerd sauzen van de muren kan je prima opnieuw doen. Dan ben je alleen tijd en wat geld kwijt, maar wel wat geleerd. Maar bij klussen zoals aanleggen van elektra of aanpassingen meterkast, gasleidingen komt ook een stukje veiligheid en regelgeving kijken. Als je daar te weinig van weet, dan zou ik dat toch echt door een vakman laten doen. Je wilt geen brand hebben door je eigen geklungel om daarna ook te horen krijgen dat je opstal niet uitkeert.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 13:22
Aantal jaar geleden gebruik gemaakt van deze aanbieders voor het leggen van laminaat op de slaapkamer en PVC vloer op de woonkamer. Ik heb daarvoor een goede deal kunnen maken, de prijs was namelijk absoluut bespreekbaar. Netjes werk geleverd, ook oplossen van een probleempje met de PVC vloer werd goed opgepakt en binnen enkele werkdagen opgelost.

Al met al, ik wil binnenkort de vloer laten doen van de keukenverdieping (wij wonen 3-laags) en dan mag deze toko dat weer komen regelen. Mits we uit de prijs gaan komen uiteraard ;-)

Ten aanzien van jouw andere werkzaamheden. Losse binnenschilder is makkelijk aan te komen en daar is de meerwaarde van een aannemer vaak niet zo groot.

Of, ga dat soort zaken wél zelf doen om geld te besparen welke je dan voor de echt lastige dingen kunt gebruiken.

En let inderdaad bij elektra (en dat is niet het ophangen van een lamp maar extra groepen etc) op regelgeving en met name keurmerken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
DutchChelsea schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:24:
Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouwappartement gekocht. We zijn allebei niet handig en hebben ook geen directe familieleden/vrienden die handig zijn in klussen. In nieuw appartement moeten wat dingen gebeuren: vloer (pvc plak ivm vloerverwarming), behangen/sausen, raamdecoratie en we willen in slaapkamer een kledingkast op maat hebben. Bij toeval kwamen we vanmiddag in een filiaal van woninginrichting-aanhuis terecht. Dat bedrijf zegt alle werkzaamheden te kunnen doen, inclusief aanleveren van materiaal.
We gingen met een goed gevoel weg. Net op website gekeken en vrij veel reviews zijn goed. Maar ja. In hoeverre zijn die reviews correct? Worden de slechte er niet tussenuit gefilterd?
Daarom de vraag: heeft er iemand op dit forum ervaring met woninginrichting-aanhuis?
Of zijn er misschien mensen die een ander bedrijf adviseren wegens goede ervaringen?
Voor ons huis (maandje of 3-4 terug) aantal dingen laten doen door ze, o.a. vloerverwarming, plak PVC, een flinke vloermat en twee mooie jaloezieën voor in de keuken. Die laatste twee zijn we eigenlijk voor teruggegaan na wat rondgekeken te hebben, en door het goede contact met de eerste.
Hadden nogal wat uitdagingen rondom de vloerverwarming, maar het is allemaal netjes opgelost, ze deden totaal niet moeilijk met plaatsen en planning, en de kwaliteit zit tussen goed en zeer goed. Prijs zit wel wat bovengemiddeld, maar niet veel duurder i.v.m. zelf inhuren van zzp'ers om het werk te doen.

Vergelijken met een bouwmarkt vind ik krom, logisch dat ze marge rekenen op materiaal en arbeid, hun concept is het aanbieden van de "all-in" oplossing en daar zit hun winst. Zint je dat niet is er niemand die je tegenhoudt om naar de bouwmarkt te gaan.

Mocht ik nog wat nodig hebben schuw ik niet er zo nog een keer naartoe te gaan in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
DutchChelsea schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:24:
Er zijn 2 aspecten: kosten en kwaliteit.

Kwaliteit blijft vooraf een kwestie van vertrouwen. Bij het begin van elke klus zou ik even in de buurt blijven. Vaak heb je al snel door hoe netjes iemand werkt en of goede materialen worden gebruikt.

Kosten zijn vrij duidelijk. Van goedkoop naar duur.
  • Zelf doen met voordelige inkoop materiaal (goed op internet gezocht o.i.d.)
  • Zelf doen met materiaal uit de bouwmarkt (meestal zijn Gamma/Karwei of Praxis 10-tallen procenten te duur, tenzij je kortingsacties gebruikt)
  • Laten doen per klus. Bijvoorbeeld via Werkspot.
  • Alles laten coordineren door aannemer met onderaannemers.
Je moet niet gek opkijken als er een factor 5 zit tussen de goedkoopste en duurste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:00:
@Divak Als aanvulling hierop. Ik zou wel onderscheid maken tussen onhandigheid en onwetendheid in verhouding tot schoonheid en veiligheid. Verkeerd sauzen van de muren kan je prima opnieuw doen. Dan ben je alleen tijd en wat geld kwijt, maar wel wat geleerd. Maar bij klussen zoals aanleggen van elektra of aanpassingen meterkast, gasleidingen komt ook een stukje veiligheid en regelgeving kijken. Als je daar te weinig van weet, dan zou ik dat toch echt door een vakman laten doen. Je wilt geen brand hebben door je eigen geklungel om daarna ook te horen krijgen dat je opstal niet uitkeert.
Wat betreft gas ben ik het met je eens: behalve weten hoe je zo'n aansluitingen gasdicht maakt, vraagt het ook wat ervaring om dat effectief gasdicht te doen. Je kan natuurlijk alle eindgebruikers uitzetten en je teller een paar uur in de gaten houden, maar ik heb er begrip voor dat je daar niet zelf aan begint (dat besteed ik zelf in elk geval met plezier uit).

Wat betreft elektriciteit moet je je goed inlezen wat betreft de regelgeving (in elk geval voor wat betreft de Belgische regelgeving zijn er online brochures van de verschillende keuringsorganismen te vinden; als je die niet begrijpt , zou ik er inderdaad niet aan beginnen), maar op zich is het allemaal niet ingewikkeld. Ik ga ervan uit dat de meeste bezoekers van Tweakers toch wel technisch onderlegd zijn en begrijpen hoe een binnenhuisinstallatie werkt. Het is niet zo dat je handigheid erg bepalend is voor de veiligheid van het resultaat, tenzij je shortcuts neemt, maar eigenlijk weet je dan waarmee je bezig bent. Ik heb hier in huis in elk geval een complimentje gekregen bij de controle dat het er tip-top uitzag (nadat voor verkoop een hele reeks aanvullingen die door een aantal 'professionals' aangelegd zijn (soepele draden door de muren voor de rolluiken, te veel aankoppelingen op stroomkringen, tot zelfs schakelen op enkel de neutrale draad), afgekeurd waren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:15
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Deleon78 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:31:
[...]

Waarschuwing: Bovenstaande is geen goed advies hoe je met gas om gaat. Ik weet er niet veel van af, maar ik weet wel dat bovenstaande niet afdoende is om met gasleidingen aan de slag te gaan.
Sowieso moet er (in België in elk geval) een onafhankelijke keuring van de gasinstallatie gebeuren na elke wijziging aan de installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchChelsea
@Xtince Wij willen het niet gestuct hebben, maar renovliesbehang erop en dan gesaust. Daarvoor was de prijs 23 euro per vierkante meter, arbeid en materiaal. Vond ik meevallen, maar ben geen deskundige. Wat vind jij van die prijs?

@MAX3400 Ik heb niets tegen IKEA, maar dit is waarschijnlijk het laatste huis/appartement dat mijn vriendin en ik kopen. Is mooi appartement, we willen het ook een beetje leuk inrichten. Kast in slaapkamer van 3,80 meter breed kost bij IKEA waarschijnlijk een paar honderd euro, laat je hem maken met goed materiaal dan ben je zo 3.500 euro kwijt, zo weten wij nu van wat offertes. Dat verschil vind ik veel te groot. Wij kunnen zelf echt niets (ik schaam me er niet voor, ik juich al als ik thuis een nieuw peertje in een lamp draai en er niets kapotgaat), dus dingen zelf doen is geen optie. Bedankt voor je tip van klusup.nl. Die site kende ik niet en heb ik nu gebookmarkt.

@Divak en @virtualJac Zie hierboven: ik kan het echt niet, dus ben aangewezen op andermans handen en kwaliteiten.

@Mavors en @Zebby Ons lijkt het grote voordeel van alles onderbrengen bij één partij: geen gedoe met zelf planningen maken en geen geouwehoer over verantwoordelijkheid als er iets misgaat. In ons huidige huis hebben we 15 jaar geleden slaapkamer gestript en grote badkamer van laten maken, met alles erop en eraan. Eén bedrijf deed alles: slopen, afvoer, installatie, de leidingen, de tegels, de elektriciteit. Na paar weken was er een lekkage en we konden maar naar één bedrijf wijzen. Dat bedrijf heeft tegels eruit gehakt, de oorzaak gevonden en alles keurig opgelost. Het kost me enorm veel energie als ik voor zoiets eerst een heleboel stennis zou moeten maken en semi-juridische brieven moeten sturen om iemand aansprakelijk te stellen.

@KopjeThee Zo'n lijstje hadden wij ook gemaakt in ons hoofd. Eerste en tweede optie vallen af (zie hierboven), we twijfelen nog tussen jouw derde en vierde optie. Is niet makkelijk, vinden vriendin en ik, want we hebben er allebei weinig verstand van. Daarom zijn al deze meningen best verhelderend voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@DutchChelsea een kast maken is niet lastig. Maar dan kan je met je vriendin eens gaan "oefenen". Haal een stapeltje goedkoop hout bij de Gamma (vurenhout ofzo), een mooi scherp zaagje en een doosje houtschroeven. Kost je, snel gedacht, 3 tientjes. En dan lekker het weekend even tekenen/meten op een paar papiertjes en probeer daarna een klein kastje ervan te maken wat niet in een parallellogram verandert als je ertegenaan duwt.

Alternatief; zelf een goede kast in de kamer maken, kan ook met verborgen bouten; die gaan eerst de muur in en daar "hang" je je planken aan op en daarna de planken aan de zijkanten tegen de opstaande randen vastzetten.

Ik ben ook niet heel handig maar samen sta je sterker en, misschien niet onbelangrijk, je leert ook samenwerken met je vriendin om een klein kastje in elkaar te flansen, te leren van maten, zagen, denken, tekenen en daarna groter gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:11
MAX3400 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:23:
@DutchChelsea een kast maken is niet lastig. Maar dan kan je met je vriendin eens gaan "oefenen". Haal een stapeltje goedkoop hout bij de Gamma (vurenhout ofzo), een mooi scherp zaagje en een doosje houtschroeven. Kost je, snel gedacht, 3 tientjes. En dan lekker het weekend even tekenen/meten op een paar papiertjes en probeer daarna een klein kastje ervan te maken wat niet in een parallellogram verandert als je ertegenaan duwt.

Alternatief; zelf een goede kast in de kamer maken, kan ook met verborgen bouten; die gaan eerst de muur in en daar "hang" je je planken aan op en daarna de planken aan de zijkanten tegen de opstaande randen vastzetten.

Ik ben ook niet heel handig maar samen sta je sterker en, misschien niet onbelangrijk, je leert ook samenwerken met je vriendin om een klein kastje in elkaar te flansen, te leren van maten, zagen, denken, tekenen en daarna groter gaan.
Och kom, twee vrouwen die al trots zijn op het indraaien van een lamp die kunnen echt geen (stevige) kast maken. Een IKEA kast in elkaar zetten zou wel mogelijk moeten zijn met de handleiding, maar het klusproject wat jij nu noemt dat is verre van realistisch.

Als TS en vriendin geen moeite willen doen om te leren klussen dan is de site die wordt genoemd een prima alternatief. Waarschijnlijk is het gaten boren voor een kapstok al teveel gevraagd. Uitbesteden is dan inderdaad de enige mogelijkheid als je het allemaal netjes 'op jouw droom manier' wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
@President klopt. Al ben ik geen vrouw maar een man :)
Pagina: 1