Mijn vraag:
Sinds zo'n anderhalve maand crasht zeker de helft van mijn Steam-games tijdens of vlak na het opstarten. Noch de Steam-client, noch Windows crashen, het is alleen dat spel dat crasht. Vaak krijg ik ook niet eens een melding dat het spel gecrasht is, het venster sluit gewoon en verdwijnt uit de taakbalk. Spellen die met een andere launcher werken (bijv. Fortnite en minecraft) hebben dit probleem niet. Ik hoopte dat er tijdens een standaard-update van Steam een oplossing voor dit probleem gebracht zou worden (ik denk dat Steam het probleem is, maar dat weeet ik niet zeker), maar tot nu toe heb ik nog geen geluk gehad. Op mijn Macbook Pro (2012) heb ik geen problemen met het starten van welk Steam-spel dan ook (fatsoenlijke framerates halen is een ander verhaal
), dus aan mijn account ligt het lijkt me ook niet. Ik heb echter geen flauw idee waar het wel aan kan liggen, en wat ik zou kunnen doen om het probleem te verhelpen...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, Steam, Avast Antivirus (Steam is uitgesloten van scans)
Alle drivers zijn helemaal up-to-date
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de complete troubleshooting-lijst op de Steam-site doorlopen, zonder succes. Tevens heb ik op Google nog wat oplossingen gevonden die voor sommigen hielpen, maar niet voor mij. Verder heb ik zowel Avast als Windows Defender m'n gehele computer laten scannen op problemen, maar daar is niets uit naarvoren gekomen.
Ik hoop dat een van jullie misschien mij kan vertellen wat er mis is, want ik weet het niet
Sinds zo'n anderhalve maand crasht zeker de helft van mijn Steam-games tijdens of vlak na het opstarten. Noch de Steam-client, noch Windows crashen, het is alleen dat spel dat crasht. Vaak krijg ik ook niet eens een melding dat het spel gecrasht is, het venster sluit gewoon en verdwijnt uit de taakbalk. Spellen die met een andere launcher werken (bijv. Fortnite en minecraft) hebben dit probleem niet. Ik hoopte dat er tijdens een standaard-update van Steam een oplossing voor dit probleem gebracht zou worden (ik denk dat Steam het probleem is, maar dat weeet ik niet zeker), maar tot nu toe heb ik nog geen geluk gehad. Op mijn Macbook Pro (2012) heb ik geen problemen met het starten van welk Steam-spel dan ook (fatsoenlijke framerates halen is een ander verhaal
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, Steam, Avast Antivirus (Steam is uitgesloten van scans)
Alle drivers zijn helemaal up-to-date
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 123,94 | € 123,94 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 83,90 | € 83,90 |
1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 94,50 | € 94,50 |
1 | König Micro Bluetooth versie 4.0 dongle | € 9,95 | € 9,95 |
1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 556,90 | € 556,90 |
1 | Edifier R1280T (Bruin) | € 88,- | € 88,- |
1 | Scythe Fuma | € 39,50 | € 39,50 |
1 | Razer Ornata Chroma (Qwerty) | € 98,45 | € 98,45 |
1 | Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Sony PlayStation Dualshock 4 Controller (V2) Zwart | € 46,55 | € 46,55 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 91,05 | € 91,05 |
1 | Kingston HyperX Cloud II Gun metal | € 87,70 | € 87,70 |
1 | Samsung Writemaster SH-224FB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair RM550x | € 85,90 | € 85,90 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Salora BTS1400 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.764,74 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de complete troubleshooting-lijst op de Steam-site doorlopen, zonder succes. Tevens heb ik op Google nog wat oplossingen gevonden die voor sommigen hielpen, maar niet voor mij. Verder heb ik zowel Avast als Windows Defender m'n gehele computer laten scannen op problemen, maar daar is niets uit naarvoren gekomen.
Ik hoop dat een van jullie misschien mij kan vertellen wat er mis is, want ik weet het niet