Flickering op AOC AGON AG271QX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-05 00:48
Hoi allemaal,

Recent heb ik een AOC Agon AG271QX aangeschaft.
Bij het opstarten van een spel, flickert het op de achtergrond. Zodra ik mijn resolutie aanpas naar iets lagers dan wordt het nog erger. Ik speel schietspellen dus als ik in de rook sta dan zie je het pas echt heel duidelijk.
Ik heb een nieuwe DP kabel gebruikt maar het werkt nog steeds niet. Ook heb ik de drivers van mijn grafische kaart ge-update. Zijn er nog andere dingen wat ik kan proberen?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Heb je soms met sommige freesync monitors (vooral in menu's), hoeveel fps haal je met dat spel? als die dicht bij de 30 fps komt dan krijg je meer last als het goed is en geen last met zeg maar 60 fps.
Als je in de rook staat dan zal je wel vrij weinig fps hebben en meer flickering.

[ Voor 17% gewijzigd door Plugin op 25-08-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
Plugin schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:27:
Heb je soms met sommige freesync monitors (vooral in menu's), hoeveel fps haal je met dat spel? als die dicht bij de 30 fps komt dan krijg je meer last als het goed is en geen last met zeg maar 60 fps.
Als je in de rook staat dan zal je wel vrij weinig fps hebben en meer flickering.
Ik haal altijd boven de 60 fps, maar ik heb ook al vaker gehoord dat freesync een probleem is. Zal er nou echt een groot verschil zijn tussen freesync aan en uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Ja zet maar uit dan geen flickering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Sorry, maar waarom zou freesync een probleem vormen? Mits een AMD grafische kaart is freesync best handig.

@ts wat voor een overige hardware heb je eigenlijk?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Ja zeker freesync is zeker fijn maar met sommige freesync monitors heb je wat flickering.
Ik heb het ook maar vrijwel alleen in game menu's & soms tijdens het laden van een spel. In spel vrijwel nooit dus laat het zelf wel aan staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Plugin op 25-08-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
millman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:14:
Sorry, maar waarom zou freesync een probleem vormen? Mits een AMD grafische kaart is freesync best handig.

@ts wat voor een overige hardware heb je eigenlijk?
Waarom zou ik zelf ook niet weten. Mijn kennis daarin is gelimiteerd maar het blijkt probleem te veroorzaken met dat soort dingen.

Heb een RX480 en een Ryzen 5 1600. Volledig drivers geupdate en al maar toch met hetzelfde probleem. Ik heb nu de RX480 een oudere driver gepakt die volgens mensen het minste problemen veroorzaakt met freesync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
Plugin schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:25:
Ja zeker freesync is zeker fijn maar met sommige freesync monitors heb je wat flickering.
Ik heb het ook maar vrijwel alleen in game menu's & soms tijdens het laden van een spel. In spel vrijwel nooit dus laat het zelf wel aan staan.
Dat heb ik dus ook met zo nu en dan ingame wat flickering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Goed, Freesync werkt dus alleen goed in full-screen, alles in 'windowed mode' kan freesync niet aan. Met het opstarten van een spel heb je vaak een startup screen die niet volledig fullscreen is, met flickering tot gevolg. Ook dien je bij alle games te checken of die in fullscreen modus draaien.

Freesync heb je niet voor niets, het zou dus goed moeten werken met je hardware, echter zal je in menu's altijd problemen blijven houden met freesync. Kijk eens of je met een scriptje een snelkoppeling naar freesync aan/uit kan maken voor op je bureaublad?

Edit: Heb je V-sync ingame aan of uit staan?

[ Voor 22% gewijzigd door millman op 26-08-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
millman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:11:
Goed, Freesync werkt dus alleen goed in full-screen, alles in 'windowed mode' kan freesync niet aan. Met het opstarten van een spel heb je vaak een startup screen die niet volledig fullscreen is, met flickering tot gevolg. Ook dien je bij alle games te checken of die in fullscreen modus draaien.

Freesync heb je niet voor niets, het zou dus goed moeten werken met je hardware, echter zal je in menu's altijd problemen blijven houden met freesync. Kijk eens of je met een scriptje een snelkoppeling naar freesync aan/uit kan maken voor op je bureaublad?

Edit: Heb je V-sync ingame aan of uit staan?
Ik heb het liever uit dan aan staan maar ik heb het bij beide geprobeerd met hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-10 21:54
Ik heb dezelfde monitor, en ik heb in het verleden ook flickering gehad (maar dan eigenlijk alleen maar in loading screens en menu's, dus nooit echt heel storend.) Ik heb nu echter nergens meer last van. Weet niet wat exact het opgelost heeft.

Aantal dingen die je kan proberen:

* de drivers van je monitor installeren: https://au.aoc.com/upload...N/AG271QX_drivers_1_0.zip

* V-sync aanzetten in de Radeon control panel (dus niet in games zelf).

* Frame Rate Target Control op 144hz zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
tsroos schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:30:
[...]

Ik heb het liever uit dan aan staan maar ik heb het bij beide geprobeerd met hetzelfde effect.
Ok dat is apart. Dan is het toch wat anders lijkt mij zo.
Maar hoezo heb je het liever uit staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Plugin schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

Ok dat is apart. Dan is het toch wat anders lijkt mij zo.
Maar hoezo heb je het liever uit staan?
Ik ga ervan uit dat dat antwoord is op de vraag of vsync aan stond.. erg duidelijk wordt het er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
millman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:43:
[...]

Ik ga ervan uit dat dat antwoord is op de vraag of vsync aan stond.. erg duidelijk wordt het er niet van.
Vsync zet ik standaard uit, niet echt voor een duidelijke reden. Het is me ooit verteld dat het beter is om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
PenguinEmperor schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 03:49:
Ik heb dezelfde monitor, en ik heb in het verleden ook flickering gehad (maar dan eigenlijk alleen maar in loading screens en menu's, dus nooit echt heel storend.) Ik heb nu echter nergens meer last van. Weet niet wat exact het opgelost heeft.

Aantal dingen die je kan proberen:

* de drivers van je monitor installeren: https://au.aoc.com/upload...N/AG271QX_drivers_1_0.zip

* V-sync aanzetten in de Radeon control panel (dus niet in games zelf).

* Frame Rate Target Control op 144hz zetten
Wat is mijn beste keuze als ik V-sync wil aanpassen in Radeon?

- Altijd uit
- Uit tenzij anders door toepassing opgegeven
- Aan tenzij anders door toepassing opgegeven
- Altijd aan
- Uitgebreide synchronisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-10 21:54
Probeer het op altijd aan te zetten in de Radeon control panel en zet het in de applicatie zelf uit, en kijk dan eens of dat het flikkeren oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Maar gaat de flickering nu weg als je freesync uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
Plugin schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:15:
Maar gaat de flickering nu weg als je freesync uit zet?
Net geprobeerd maar er is weinig verschil. Toch merk ik als ik vsync aanzet dat ik lagspikes krijg. Bij die lagspikes gebeurt het flickeren.

[ Voor 7% gewijzigd door tsroos op 26-08-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Just checking-- Dus je hebt deze uit gezet en geen verschil gemerkt?:

Afbeeldingslocatie: https://support.amd.com/PublishingImages/Support/KB/DH-013/002a.png

Met Vsync wat extra beeldverwerking is (zo ook bv HDR, frames cap etc) heb je iets meer inputlag, maar of je dat ook echt merkt...

[ Voor 28% gewijzigd door Plugin op 26-08-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsroos
Plugin schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:03:
Just checking-- Dus je hebt deze uit gezet en geen verschil gemerkt?:

[afbeelding]

Met Vsync wat extra beeldverwerking is (zo ook bv HDR, frames cap etc) heb je iets meer inputlag, maar of je dat ook echt merkt...
Ik heb het zowel aan als uit getest maar flickering komt van beide. Hetzelfde geldt voor Vsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
tsroos schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:35:
[...]

Ik heb het zowel aan als uit getest maar flickering komt van beide. Hetzelfde geldt voor Vsync
Dan is er wellicht iets niet goed met je monitor, misschien een ticket openen bij support van AOC?
Beste is om als het kan om nog te testen met een andere v-kaart..
Pagina: 1