Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is deze laptop het waard prijs kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik was op zoek naar een laptop sub 500 euro. Ik kwam op deze laptop uit van dell:

Inspiron 13 5000

7e generatie Intel® Core™ i3-7130U processor (3 MB cache, tot 2,70 GHz)

---
Windows 10 Home 64bit, Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans

13,3 inch Full HD (1920 x 1080) scherm met antireflectiecoating en led-achtergrondverlichting

4 GB, DDR4, 2.400MHz, tot 32 GB (extra geheugen apart verkrijgbaar)

128 GB Solid State-harde schijf

Intel HD graphics.
--

De totaal prijs is 449 euro.
Denken jullie dat ik hiermee een goede deal doe?

Om de vragen op te lossen:

Wat ga je met je laptop doen?

Laptop is bedoelt voor surfen, mailen, word, powerpoint, HD videos streamen, ... basic zaken.

Wat is je budget?
-500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, liefst klein

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
neen

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Laptop zelf is fijn, klein en licht dus dat is mooi meegenomen.

Wel ongebalanceerd qua specs; dikke CPU en maar 4GB RAM. Als je wat geld over hebt, zou ik er toch 8GB inzetten.

Let op; de machine kan nog wel eens gaan staan blazen als je druk aan het werk bent.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2018 18:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Dikke cpu valt toch wel mee?

Voor basic taken zal de laptop voldoen. Ook nog IPS schermpje, dus niks mis mee voor de prijs

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MAX3400

MAX3400

@Nat-Water heb een vergelijkbaar model gehad. De CPU is "slecht" stil te krijgen, via de BIOS of je OS powerplan.

Hoezo niet dik trouwens? Hoeveel DAA-topics zie je langskomen waar "we" wel een i7 met maar 4GB goedkeuren in lijstjes voor alleen wat browsen?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2018 18:41 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Het is een i3 -7130u he @MAX3400 :P. Gewoon dualcoretje

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MAX3400

MAX3400

Nat-Water schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:39:
Het is een i3 -7130u he @MAX3400 :P. Gewoon dualcoretje
:+ |:( Dank u.

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:16

Defiance

Stubborn Bastard

Hmmm.... wil je een nieuwe laptop hebben of is een 2de handse A-Grade laptop ook voldoende voor je?

Ik persoonlijk heb erg goede ervaringen met of een Lenovo ThinkPad X230 of een Dell Latitude E6230

Ja de resolutie is lager op die dingen maar voor basic zaken merk je daar niet super veel van.

Ik heb persoonlijk zelf de Dell Latitude E6230 gemod met een IPS scherm (de X230 kan met een IPS scherm standaard al komen, hilarisch genoeg is mijn mod met zo'n IPS scherm van Lenovo!) en ik gebruik het constant voor werk, heeft een i7-3520M dual-core en voor deze zaken is dat krachtig genoeg.

Ik heb het gepushed om te kijken voordat hij het moeilijk kreeg en ik kon 2 Twitch Streams van 1080p60 draaien en nog een 1080p MKV en toen pas begon hij een beetje moeilijk te krijgen, alles draaide nog goed maar je zag dat de dual core het moeilijk had.

Ik weet niet, ik ben een voorstander van nieuwe spul hebben .. maar ben ook zeer een voorstander van niet zoveel geld uitgeven als het niet nodig is.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Defiance schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:44:
Hmmm.... wil je een nieuwe laptop hebben of is een 2de handse A-Grade laptop ook voldoende voor je?

Ik persoonlijk heb erg goede ervaringen met of een Lenovo ThinkPad X230 of een Dell Latitude E6230

Ja de resolutie is lager op die dingen maar voor basic zaken merk je daar niet super veel van.

Ik heb persoonlijk zelf de Dell Latitude E6230 gemod met een IPS scherm (de X230 kan met een IPS scherm standaard al komen, hilarisch genoeg is mijn mod met zo'n IPS scherm van Lenovo!) en ik gebruik het constant voor werk, heeft een i7-3520M dual-core en voor deze zaken is dat krachtig genoeg.

Ik heb het gepushed om te kijken voordat hij het moeilijk kreeg en ik kon 2 Twitch Streams van 1080p60 draaien en nog een 1080p MKV en toen pas begon hij een beetje moeilijk te krijgen, alles draaide nog goed maar je zag dat de dual core het moeilijk had.

Ik weet niet, ik ben een voorstander van nieuwe spul hebben .. maar ben ook zeer een voorstander van niet zoveel geld uitgeven als het niet nodig is.
Wat betreft 2e hands high-end zakelijke laptops ben ik het met je eens maar 1366 x 768 resolutie zou ik tegenwoordig niemand meer aanraden (of enkel icm met een dock+ HD monitor) de gemiddelde telefoon heeft nog een hogere resolutie.

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:16

Defiance

Stubborn Bastard

-36- schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:48:
[...]Wat betreft 2e hands high-end zakelijke laptops ben ik het met je eens maar 1366 x 768 resolutie zou ik tegenwoordig niemand meer aanraden (of enkel icm met een dock+ HD monitor) de gemiddelde telefoon heeft nog een hogere resolutie.
Dat dacht ik eerst ook maar je zou je verbazen hoe weinig dat daadwerkelijk uitmaakt.

Windows 10 zijn GUI scaling is erg goed gedaan en je merkt er zeer weinig van.

Docks voor de Dell in ieder geval zijn goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, kunt er zo een desk PC van maken als je wilt, beste wat ik hierop kan zeggen is don't knock it till you've tried it.

Ik zie bijvoorbeeld het verschil ERG duidelijk tussen een 720p en 1080p telefoon scherm, bijna niets van tussen een 1080p en 1440p telefoon scherm (paneel types niet meegerekend).
Ben zelf ook zeer voorstander van 1440p large panel HD schermen en ook dat zie ik tussen 1080p en 1440p.

Maar op laptop schermen tussen 12,5" en 13,3" ... je weet dat het hogere resolutie is vanwege desktop scaling etc. maar het verschil is minimaal en werken gaat er goed op.
Ik hou ook van redelijk kleine lettertjes (mijn OP6 staat op kleinst mogelijke tekst formaat bijvoorbeeld) maar ik kan eerlijk zeggen dat het veel fijner is om op mijn 12,5" 768p scherm te werken dan mijn 18,4" 1080p scherm (beide IPS).

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

@Defiance Ik heb zelf lang op x220 thinkpads en 2560/70p elitebooks gewerkt met dock en externe monitor. En dat was idd een prima oplossing maar als je gewend bent op 1080p/1440p met meerdere vensters naast elkaar te werken te werken vond ik het toch altijd vies tegenvallen als je dan onderweg weer de native resolutie moest gebruiken. Ook met scaling op max 100% mis ik gewoon overzicht door een gebrek aan px in de hoogte en de onmogelijkheid meerdere vensters bruikbaar naast elkaar te openen. Maar afhankelijk van gebruik zou de ervaring natuurlijk best kunnen verschillen.

Voor TS: voor de prijs lijkt het me best een okee laptop maar ik zou in die prijsrange dus zeker ook in de V&A even kijken naar de betere 2ehands zakelijke laptops van Lenovo, Dell of HP. In de laptop BBG staan ook nog een aantal goede suggesties: https://tweakers.net/revi...tlaptop-tot-500-euro.html

[ Voor 24% gewijzigd door -36- op 27-08-2018 03:22 ]

Verwijderd

Ik heb voor mijn werk een Dell inspiron 3000 13" 2-in-1 (2017) met i5 en 8 GB ram en vind het een prul.

Accu doet inmiddels nog geen 1.5 uur en de bijgeleverde voeding is erg zwak (word enorm heet en kabeltule brak uit de behuizing van de voeding). Ook kruipt de voedingssteker uit de aansluiting waardoor de laptop heel langzaam word, tot je doorhebt dat die steker er uitkroop.

Ook is het scherm al een keer uit de deksel gevallen.

Ook word de laptop zelf oncomfortabel heet om op schoot te gebruiken.

Tot slot; 2-in-1 dus een glanzend scherm, dus ongeschikt voor iemand die overal en altijd zijn laptop wil gebruik.

Ik heb een antieke HP Elitebook met een antieke i5 en 8 GB ram en deze presteert na al die jaren veel beter dan deze Dell toen deze splinternieuw was. Inmiddels Ubuntu op de HP en die presteert nog beter dan met W10.

Als het budget je beperking is, dan zou ik zeker kijken naar een refurbished laptop, vaak zijn die in vrijwel nieuwstaat en de garantie is zeker beter dan Dell levert op haar laptops. (Hierom nooit meer een Dell voor mij).

Verwijderd

-36- schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:48:
[...]

Wat betreft 2e hands high-end zakelijke laptops ben ik het met je eens maar 1366 x 768 resolutie zou ik tegenwoordig niemand meer aanraden (of enkel icm met een dock+ HD monitor) de gemiddelde telefoon heeft nog een hogere resolutie.
Ik gebruik 1366x768, 1980x1080 en 3840x2160.

Ik vind 4k nutteloos op een laptop en de overige resoluties zijn mij om het even voor surfen, Netflixen of officieel.

Voor de fanatieke dtper, zou ik min. 1080 gebruiken en zie ik ook voordelen voor 4K of meer.

Persoonlijk vind ik de scaling van W10 waardeloos. Als je deze wilt aanpassen, dan gaat die in stappen van 25% en dat vind ik echt te grote stappen. Bij Ubuntu gaat dat een stuk beter. W10 schaalt wel weer beter als er verschillende resolutie monitoren door elkaar gebruikt worden.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
13 inch is natuurlijk fijn klein om mee te nemen. Maar naar mijn smaak net te klein om een beetje comfortabel op te werken. Ik zou hier iets uit kiezen: (intel core-i, 8 GB, SSD, 14 inch)
categorie: Laptops

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 27-08-2018 10:57 ]

Verwijderd

Nou ik zou hem niet nemen, je kan beter bij het begin een beetje meer investeren waardoor je langer met je pareltje zal kunnen blijven werken. 8)7

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik vind het eerlijk gezegd een "net niet laptop". Je merkt dat er op de opslag en de hoeveelheid RAM bezuinigd is. Het is geen slechte laptop, maar als je er iets meer aan uitgeeft, heb je net meer laptop. 128GB is echt voor je het weet vol en je hebt liever 8GB- i.p.v. 4GB RAM.

Ik zou een iets grotere laptop kopen, dan heb je meer keus waardoor je voor 500 euro een prima laptop kunt scoren. Voor 500 euro heb je erg weinig 13.3inch modellen die echt goed zijn namelijk. Sowieso vind ik de toetsenborden van een kleine laptop nooit zo comfortabel typen, omdat de toetsen gewoonweg kleiner zijn dan bij een grotere laptop. Dat zorgt er voor dat je een beetje "krampachtig" moet typen. Voor 600 euro heb je een nog betere laptop. Dat merk je vooral aan een beter scherm (IPS i.p.v. TN), grotere SSD en meer RAM. Aan jou of je het waard vindt om 100 euro boven je budget te gaan. (tip vergelijk laptops in een computerwinkel)
Pagina: 1