Toon posts:

Voodoo 4500 vs. GeForce 1 SDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk sneller van deze 2 kaarten en wat is de fill rate van beide kaarten ??
thanx

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hé Jeft, waarom post je nou een nieuwe topic en stel je de vraag niet gewoon onder die andere (zelfde-naam-hebbende) topic van je (waar dezelfde vraag eigenlijk ook al staat)??? Anyway, ik geloof dat de Voodoo4500 een fillrate heeft van 333MPixels en 333MTexels (weet het niet zeker though) en de GeForce SDR een fillrate van 480MPixels en 480MTexels (--> Voodoo op 166MHz/twee pixelpipelines --- GeForce 120MHz en vier pixelpipelines). Ze zullen niet veel van elkaar verschillen in termen van snelheid denk ik...

PC Specs

Verwijderd

inderdaad verwarrend..... Ik denk dat een GF op lage resolutie wat sneller is, maar op 1024x768 zal het ongeveer gelijk zijn.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik denk dus dat de GeForce 1 SDR een stuk sneller is dan de Voodoo4, je kan het vergelijken met TNT2 vs. GeForce1 SDR.

De geforce wint omdat hij gewoon 480 mpixels/sec kan halen en de voodoo4 maar 333mpixels/sec, iets wat je zeker heel goed kan merken.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dat zal je helemaal niet supergoed merken, al helemaal niet als je spellen in 32-bit kleuren speelt (ofcourse wil je dat). De memoryspeed van de SDR-GeForce is eigenlijk veel te weinig om de vier pipelines met 480Mpixels goed te benutten...een hoop power wordt dus niet gebruikt. Waarom denk je anders dat de DDR versie zoveel sneller is? Zoals al eerder gezegd, in 640*480 met 16-bit color merk je misschien een duidelijk verschil, maar kom op man, wie speelt er nou in die resolutie met 16-bits kleuren....ik niet niet in ieder geval.

PC Specs

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Je kan juist in de lagere resoluties het verschil tussen beide kaarten niet goed zien: het is daaro cpu limited.

Een DDR geforce mag dan wel sneller zijn: but remember een voodoo4 is uitgerust met SDRAM, en een SDR GeForce is in een antal gevallen uitgerust met SGRAM.

conclusie: je gaat performance verschillen pas op hogere resoluties goed zien, en nog beter met 32 bit kleuren.
Pagina: 1