Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1108511

Topicstarter
Ik heb vandaag een Acer Aspire One gekocht bij media markt en helaas waren er alleen start klaar varianten nog beschikbaar. Toen ik thuis kwam dacht ik laat ik naar de privacy settings kijken voor dat ik het formateer en ja hoor alles stond aan zelf de feedback en diagnose stond op alles versturen.

Mogen deze keuzes gemaakt worden voor de eindgebruiker volgens de nieuwe wetgeving?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:28
Je bent natuurlijk niet verplicht om een laptop te kopen waar een extra dienst bij zit. Startklaar van MediaMarkt stelt een laptop in met gangbare instellingen. Dat is voor mensen wie niet handig zijn met computers en dat ze thuis direct aan de gang kunnen gaan. Dat deze instellingen jou niet bevallen is een ander punt, maar je bent niet verplicht deze te kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Marco1994 op 25-08-2018 19:01 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mediamarkt maakt geen beslissingen over OEM-installaties. Ze drukken alleen (scripted) op next, next, finish. Ze maken ook geen "individuele" installaties per verkocht produkt.

Vragen/klachten; dan zal je je moeten vervoegen bij de fabrikant van de laptop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er is op zich geen probleem met de "standaard"-instellingen van Microsoft. Die verschillen in wezen niet heel veel van wat 'we' met zijn allen zelf op Facebook zetten, of met Google delen. En al die fabrikanten voldoen keurig aan de wet.
Je eigen afwegingen zijn niet per se de instellingen die volkomen de AVG volgen.

Verder... waarom maak je je nu plotseling zorgen over de standaard instellingen van Windows, terwijl het in het verleden redelijk normaal was om een voor geïnstalleerde PC ogenblikkelijk van een frisse installatie zonder cadeautjes van [insert PC-maker], trailware en andere meuk? En zelfs dan moe(s)t er getweakt worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm