Microsoft Word werkt goed op een Chromebook?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vrouw wil er voornamelijk mee tekstverwerken en emailen. Ze krijgt regelmatig bestanden uit Microsoft Word die ze moet bewerken. Werkt Word zoals ze gewend is onder Windows?

Wat is je budget?
Tot 350,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet veel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Acer chromebook CB3-431-C5K7

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40

TommieW

Numa numa.

ChromeOS is simpel gezegd gewoon een veredelde webbrowser. Hoe wil je Word gaan gebruiken? Je kan Word Online erop gebruiken of gewoon Google Docs. Beiden kan je ook gewoon op je huidige PC gebruiken om te kijken hoe het werkt. (Bij Word Online heb je natuurlijk wel een Office 365 licentie nodig.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Werkt prima. Office365 Abo en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Bedankt, mannen. Ik zag dat je in de Play Store Microsoft Word kan kopen. Begrijp ik goed dat dat niet ontwikkeld is voor een laptop maar echt voor een telefoon? Een verkoper vertelde me dat dat minder goed werkt dan Word onder Windows, vandaar mijn vraag.
Maar nu begrijp ik dat ik dus ook Office365 kan kopen (het hele pakket dus) en dat is dus wel ontwikkeld voor PC's en laptops. Maar hoe zit dat dan als je offline documenten wilt bewerken- kan dat met Office365?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

715289

De verkoper is een stumperd en heeft geen kaas gegeten van ChromeOS. MediaMarkt?

Dat gezegd hebbende, ChromeOS is heel ver weg een Linux Distro, waar je geen programma's op kunt installeren, uitgezonderd sommige modellen waar je ook Android apps op kunt gebruiken. Office365 is een online applicatie die je op elk besturingssysteem kunt gebruiken via de browser.

Eerlijkheidshalve weet ik niet of je Office365 offline kunt gebruiken,ik gebruik al zeker 10 jaar geen MS Office meer.Google Docs kun je in ieder geval wel offline gebruiken en 99,9% van de Word bestanden kun je gewoon openen in Google Docs, uitgezonderd documenten met een bizarre opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

715289 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:33:
De verkoper is een stumperd en heeft geen kaas gegeten van ChromeOS. MediaMarkt?

Dat gezegd hebbende, ChromeOS is heel ver weg een Linux Distro, waar je geen programma's op kunt installeren, uitgezonderd sommige modellen waar je ook Android apps op kunt gebruiken. Office365 is een online applicatie die je op elk besturingssysteem kunt gebruiken via de browser.

Eerlijkheidshalve weet ik niet of je Office365 offline kunt gebruiken,ik gebruik al zeker 10 jaar geen MS Office meer.Google Docs kun je in ieder geval wel offline gebruiken en 99,9% van de Word bestanden kun je gewoon openen in Google Docs, uitgezonderd documenten met een bizarre opmaak.
Biiijna goed. Je kan prima programmas installeren op de chromebook. Moeten ze er alleen wel voor gemaakt zijn en dat zijn er maar heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:39:
[...]

Biiijna goed. Je kan prima programmas installeren op de chromebook. Moeten ze er alleen wel voor gemaakt zijn en dat zijn er maar heel weinig.
Bijna goed, je kunt extensies/applicaties installeren, maar die maken onderdeel uit van je Google account en worden niet fysiek op de Chromebook weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Hebben jullie ook suggesties voor het volgende: m'n vrouw heeft een gmail account voor privé en een (niet Gmail) email account van haar werk. Ik dacht eraan om een app te installeren voor haar werk-email, dan weet je zeker dat dingen gescheiden blijven. Welke -niet Google- email client werkt goed op Chrome OS?

Ik kan natuurlijk ook een extra g-mail account voor werk maken maar dan is de kans op per ongeluk iets vanuit het verkeerde adres sturen een stuk groter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom moet er een extra app geinstalleerd worden? Je kan toch ook de simpeler route pakken: Gmail via de browser en werkmail via de meegeleverde app?

En anders mogelijk wat leesvoer: https://platypusplatypus.com/apps/email-apps-chromebook/ & https://www.reddit.com/r/...7f0mjv/best_email_client/ om een andere client te vinden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

pricewatch: Lenovo V130-14 81HMS00B00 , waarom ga je niet voor dit laptop? dan heb je het probleem ook niet dat je altijd verbonden met het internet moet zijn om iets te kunnen voltooien op een Chromebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Werkmail kan bijna altijd via IMAP. Dan zit je niet eens vast aan een OS, maar alleen aan een email client die IMAP ondersteunt. En dat is wel vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

VideoWolf schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:53:
Hebben jullie ook suggesties voor het volgende: m'n vrouw heeft een gmail account voor privé en een (niet Gmail) email account van haar werk. Ik dacht eraan om een app te installeren voor haar werk-email, dan weet je zeker dat dingen gescheiden blijven. Welke -niet Google- email client werkt goed op Chrome OS?

Ik kan natuurlijk ook een extra g-mail account voor werk maken maar dan is de kans op per ongeluk iets vanuit het verkeerde adres sturen een stuk groter...
Je kan sowieso met meerdere accounts inloggen op de Chromebook. Op die manier scheid je zakelijk en prive maximaal.

Ikzelf vind het prettig om in te loggen met 1 account (privé account) en dan op je profielfoto klikken in Gmail en een account toevoegen. Zo heb ik in 1 tab min privé mail en in tab 2 mijn werkmail. Als je eenmaal ben ingelogd dan kun je direct het account aanklikken en deze opent zich in de volgende tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:59:
pricewatch: Lenovo V130-14 81HMS00B00 , waarom ga je niet voor dit laptop? dan heb je het probleem ook niet dat je altijd verbonden met het internet moet zijn om iets te kunnen voltooien op een Chromebook.
Ooit wel een een Chromebook gebruikt? Alle Office applicatie van Google (GSuite) kun je offline gebruiken.
Daarnaast, heb je in Nederland ergens geen 24/7 internet?

Al mijn laptops zijn vrijwel leeg, omdat ik alles al jaren online bewaar en ik kan er altijd bij.

Zou je nu ergens in de Pyreneeën wonen, dan heb je een punt, maar Nederland gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

715289 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Ooit wel een een Chromebook gebruikt? Alle Office applicatie van Google (GSuite) kun je offline gebruiken.
Daarnaast, heb je in Nederland ergens geen 24/7 internet?

Al mijn laptops zijn vrijwel leeg, omdat ik alles al jaren online bewaar en ik kan er altijd bij.

Zou je nu ergens in de Pyreneeën wonen, dan heb je een punt, maar Nederland gewoon niet.
Ooit gehoord van een storing onderandere ? Ik heb idd wel is een chromebook gehad en ook de laatste keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

Ooit gehoord van een storing onderandere ? Ik heb idd wel is een chromebook gehad en ook de laatste keer!
Ik zit nu exact 13 jaar bij XS4ALL en heb eenmaal een storing gehad, langer dan 1 uurtje. Als het zo kritisch is, dan zijn er 101 opties (wifi buren, wifi horeca, wifi thuis, wifi werk, hotspot, etc) en anders ga je gewoon iets anders doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 19:15
Met een windows laptop ben je bijna net zo beperkt als het internet het niet doet.

Voor simpel prive office gebruik volstaat Google Docs volgens mij prima. Maar ook de MS Office apps zijn te installeren uit de appstore. Die zijn zelfs offline te gebruiken, mocht je in de Pyreneeën willen gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je geen wifi verbinding hebt dan kan je alsnog een document maken. Die wordt dan gesynced als je weer internet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:59:
En dan krijg je meteen gratis malware, bloat en onzin van de fabrikant, plus een oneindige stroom aan reboots, onderhoud en geknutsel om dat het OS zichzelf niet kan onderhouden.
Pagina: 1