Toon posts:

opstarten stopt bij starten sendmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb na wat moeite RH7.1 aan de gang gekregen, ik heb 'm een paar keer opgestart, geen probleem. Maar als ik m nu opstart loopt 'ie vast bij het starten van sendmail.

Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat Linux gewoon opstart? Bijvoorbeeld door sendmail niet op te starten bij het booten of zoiets...

PS. Ik start opp via een bootfloppy (floppy lilo of zo), daar kan ik wat parameters meegeven om linux op te starten.

PS2. Als ik de eerste cd van RH7.1 er in doe, kan ik "linux rescue" intypen, daar kan ik heel beperkte shell commands uitvoeren.

Verwijderd

Hij loopt ongetwijfeld niet vast hoor!!
Maar ik gok dat al je problemen opgelost zullen zijn als je de hostnaam met ip-adres aan /etc/hosts toevoegt!

Voor het uitschakelen van sendmail zul je in de betreffende runlevel dir moeten zijn. Meer info daarover kan je in de NOS-faq vinden.

Verwijderd

Agreed, zelf dat probleempje ook een keer gehad.. Is het niet zo dat je systeem niet vastloopt, maar na een 180 of 300 seconden timeout gewoon verder gaat? Dit was namelijk toen bij mij wel het geval..

Als je dan eindelijk toch een keer bij de console bent, moet je onder RedHat het commando 'ntsysv' gebruiken om de te starten programma's voor de verschillende runlevels aan te passen. Dit tenzij je niet van plan bent sendmail te gebruiken dan..

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik nu even 300 seconden wachten :)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 23:04 schreef Anchorman het volgende:
Dan ga ik nu even 300 seconden wachten :)
Ctrl-c rammen wil ook wel helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is gelukt, bedankt voor de tips!

Verwijderd

Gelukkig. ur welcome :)

Verwijderd

Bij redhat(en mandrake) kun je ook tijdens het opstarten op shift-i drukken, werkt ongeveer hetzelfde als F8 in dos.

Verwijderd

Het is misschien ook wel slim om sendmail, apache, samba en al die andere services eraf te halen als je ze toch niet gebruik.
Pagina: 1