onbeschadigde soundbar na service beschadigd retour gekomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
In januari 2017 heb ik een Samsung HW-K950 soundbar gekocht, destijds heb ik er € 1200,- voor betaald.

9 weken geleden heb ik deze ivm een defect retour gezonden. Defect is na 4 weken gerepareerd maar het reparatiecentrum heeft een kras op de soundbar achter gelaten. Afgesproken dat het reparatiecentrum de behuizing hiervoor zou gaan vervangen.

Nu 5 weken later blijkt dat dit toch niet mogelijk is en de winkel wil dit graag op een andere manier oplossen.
Aangeboden is om mijn soundbar te vervangen door hun showmodel + bijbetaling van € 319,-. Hier heb ik nog geen reactie opgegeven maar ik wil hier niet akkoord mee gaan, ik wil simpelweg geen showmodel.

De € 319,- lijkt opzich een faire tegemoetkoming, maar daarmee kan ik de kras niet laten verwijderen. Deze soundbar verkopen en een nieuwe kopen gaat daarmee ook niet lukken zonder verlies. Daarnaast is HW-K950 ook niet meer leverbaar en wordt volgende maand vervangen door de opvolger.

Ik baal ontzettend van deze situatie, ik ben simpelweg zeer zuinig op mijn apparatuur. Mijn soundbar was bijvoorbeeld ook in een perfecte staat, nieuwstaat, nergens een krasje te vinden.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Wat is redelijk en waar ligt de grens? Ze staan open voor ideeën vanuit mijn kant.
Ik heb wel een idee, ze nemen mijn soundbar terug en ik koop in september met een redelijke bijbetaling de HW-N950. Maar ergens voelt dat weer onredelijk, omdat ik ze dan weer opscheep met een gebruikt exemplaar. Daarnaast is dan natuurlijk ook weer de vraag wat een redelijke bijbetaling is, waarschijnlijk zullen ze dan niet meer dan 500-700 euro terug willen geven, ik zie het dan eigenlijk ook niet zitten om +/- 1000 euro bij te betalen voor de opvolger, dat gaat te ver :+

Hierbij een foto van de kras. (ik denk overigens dat veel consumenten akkoord zouden gaan met €300,- en mij een zeikerd zouden vinden, zo groot is de kras niet)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/289assg.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2016/10/Samsung-HW-K950-totaal-2-770x435.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 25-08-2018 16:07 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Ik zou heeeeeeel erg blij zijn met 300 euro voor een klein krasje.
Maar het verhaal is me niet helemaal duidelijk, je hebt het over 300 bij inruil. Krijg je ook gewoon 300 als je deze set houd?

Waarom zou je het ook niet netjes kunnen maken voor 300 euro? Krasje dicht plamuren en verven moet echt wel lukken voor 300 euro. Kleurverschil word dan misschien wel een lastige.
Heb je ook al gekeken of je die kappen misschien ergens kan kopen? Ebay oid?

Edit: Ik zie hier een heel aantal onderdelen als ik jou zet invoer:
https://www.samsungonderdelen.com/
En hier ook:
http://www.samsungparts.com/Default.aspx
Je hebt een goede kans dat jou onderdeel daar gewoon tussen zit, en je het kan bestellen voor een paar tientjes.

Showmodel zou ik ook niet doen, dan zou ik ook liever aan deze set vasthouden.

[ Voor 20% gewijzigd door WEBGAMING op 25-08-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom showmodel niet doen? Als je de mogelijkheid hebt hem eerst goed te bekijken lijkt het mij te overwegen. Zitten daar ook krassen op dan kan je altijd nog voor plan B gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Je weet nooit wat er mee gebeurd is, en hoe lang het al staat te spelen. Garantie is vaak ook een lastige.

Nee, dan zou ik ook liever vasthouden aan een set die je kent, maar een krasje heeft.

Volgens mij moeten deze het zijn trouwens:
https://www.samsungonderd...hw-k950en.htm?popular=yes
Kastdelen selecteren, en dan zie je ASSY (assembly) cover left en right.
55-60 euro. Heel blij zijn als je 300 krijgt. :P Blijft een hoop geld voor een plastic kapje, maar goed.
Ik zou wel even informeren voor de zekerheid, want ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dat het goede onderdeel is.

[ Voor 55% gewijzigd door WEBGAMING op 25-08-2018 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:52
Zoals ik het lees krijgt TS geen 300 euro, maar moet hij 319 betalen voor het showroommodel, toch?

Maar waarom niet het kapje met het showroommodel wisselen als die wel nog in goede staat? Behoud je je eigen apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Zoals ik het lees mag hij hem inruilen voor het showmodel, en dan krijgt hij nog 300 bij.

Een (zo goed als) nieuw product inleveren voor een showmodel, en dan nog 300 bij moeten leggen? Dat zou wel heel vreemd zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door WEBGAMING op 25-08-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Kapje wisselen met die van het showmodel (als die wel onbeschadigd is) en die 300 euro in je zak steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Het kapje vervangen klinkt als een goed idee, ik vraag me alleen af of je hem er zo uit kunt wippen of dat je hem daarvoor helemaal moet gaan open schroeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Strider op 25-08-2018 21:25 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Strider schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:20:
Het kapje vervangen klinkt als een goed idee, ik vraag me alleen af of je hem er zo uit kunt wippen of dat je hem daarvoor helemaal moet gaan open schroeven.
Kijk maar de exploded view in de documentatie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat weet ik niet, heb zo'n vermoeden dat je hem dan best een eind uit elkaar moet schroeven.
@Fish Goede tip! Ziet er wel uit alsof het redelijk simpel is, het lijkt er op dat ze met 2 schroefjes van onder vast zitten, en ze er dan zo uit komen.

En hoe zit het nou precies met die 300 dan?

[ Voor 41% gewijzigd door WEBGAMING op 25-08-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Fish schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:43:
[...]

Kijk maar de exploded view in de documentatie
Ja dat had ik gedaan maar dat maakte het voor mij niet echt duidelijk.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
@GlowMouse is het nu redelijk om de koop te ontbinden? Het product kan immers niet meer conform gemaakt worden. En TS zit nu met een beschadigde SB. En ik kan begrijpen als je huis er tip top uit ziet een beschadiging erg vervelend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:35:
@GlowMouse is het nu redelijk om de koop te ontbinden? Het product kan immers niet meer conform gemaakt worden. En TS zit nu met een beschadigde SB. En ik kan begrijpen als je huis er tip top uit ziet een beschadiging erg vervelend is.
Dat denk ik niet. Art. 7:21 BW bepaalt dat ontbinden niet mogelijk is bij een relatief kleine tekortkoming in de nakoming. Hoe vervelend een enkele kras ook is voor iemand die heel zuinig op zijn spullen is, vermindering van de koopprijs ligt meer voor de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43
Strider schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:21:
[...]

Ja dat had ik gedaan maar dat maakte het voor mij niet echt duidelijk.
Als ik even kijk naar de exploded view lijkt het te gaan om het onderdeel dat aangeduid is met 11-2:

Samsung HW-K950 Exploded View

Dat onderdeel heeft het Samsung artikelnummer AH96-04024A en lijkt nog gewoon leverbaar voor ongeveer 50-60 euro.

Als ze je inderdaad voor 300 euro zouden willen compenseren zou ik dat met beide handen aanpakken en het kapje zelf even vervangen. Is de soundbar weer krasvrij en heb je zelf een leuke bonus voor de moeite :)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 10:56

MsG

Forumzwerver

Heb je het showmodel al gezien qua staat? Stel deze is in perfecte visuele staat lijkt mij er weinig mee mis. Het is me niet helemaal duidelijk of je nou 319 moet bijbetalen hiervoor, dan is het een mindere deal, of juist krijgt. Dan zou ik akkoord gaan mits het showmodel niet minstens zo bekrast is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Het showmodel heb ik nog niet bekeken.

Het is inderdaad omruiling naar het showmodel + bijbetaling van € 319,- (vanuit de winkel).

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 29-08-2018 08:37 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48
Strider schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:37:
Het showmodel heb ik nog niet bekeken.

Het is inderdaad omruiling naar het showmodel + bijbetaling van € 319,- (vanuit de winkel).
Het kan aan mij liggen, maar door deze formulering is het nog steeds niet duidelijk dat je 319 euro bij moet betalen of 319 euro terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
Misschien een simpele oplossing: Als het showmodel onbeschadigd is de kappen tussen het showmodel en jouw exemplaar ruilen. Dan zit de winkel met een beschadigd showmodel en heb jij je eigen soundbar schadeloos.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MsG schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:57:
Heb je het showmodel al gezien qua staat? Stel deze is in perfecte visuele staat lijkt mij er weinig mee mis. Het is me niet helemaal duidelijk of je nou 319 moet bijbetalen hiervoor, dan is het een mindere deal, of juist krijgt. Dan zou ik akkoord gaan mits het showmodel niet minstens zo bekrast is.
Juist met AV apparatuur zou ik nooit voor een showroommodel gaan. Die zijn normaal gesproken aardig misbruikt en je hebt ook geen idee hoeveel uren ze gedraaid hebben. In het slechtste geval draait dat spul 7 dagen in de week, 12 uur per dag.

Ik zou lekker het kapje vervangen.

Overigens wel vreemd dat als het zo simpel is als het lijkt, dat de reparateur hier moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja als je het meteen hoort is het niet-conform, maar als je eerst even hoort of hij goed klinkt zou ik me er niet druk om maken. De hifi-markt is zo'n enorme belevingssector dat mensen door een krasje het ding al slechter vinden horen klinken, maar ik zou gewoon bij de feiten blijven. Je krijgt gratis een kwart van je aankoop terug ingeruild met een werkende variant van je huidige systeem.

Overigens bij veel winkels staat zo'n set helemaal niet zoveel aan. Anders zou je dat bij elk showmodel in zo'n winkel kunnen zeggen, en dan functioneert zo'n winkel niet echt, als er permanent 20 speakersets tegelijkertijd muziek aan hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
ruftman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar door deze formulering is het nog steeds niet duidelijk dat je 319 euro bij moet betalen of 319 euro terug krijgt?
Sorry, de winkel geeft als coulance € 319 euro.
Ik krijg het dus.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
@strider het is een niet erg lastige overweging, als 319 euro voor jou
fijner is op dit moment, en je niet blijft zitten met een gevoel een gebruikte
soundbar te hebben staan. Is dat de oplossing.

Persoonlijk zou ik ze voorstellen, of het kapje om te zetten van het showmodel.
Of ze de link te geven waar ze een nieuw kapje kunnen bestellen. En de winkel laten plaatsen.

Wat was er trouwens mis ik heb hier zelf ook de K950.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:46
Ik zou nooit een showmodel geluidsisolatie kopen, je merkt het ook bij de MediaMarkt, vaak zijn ze niet goed gebruikt (veel te hard) of pushen ze de speakers echt tot het limiet (met bijv. equalizers) zodat de klant extra onder de indruk is.

Ik zou eerst de soundbar beluisteren mocht dat mogelijk zijn, anders lijkt het mij ook wel mogelijk om te leven met een krasje op de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48
Of ik voor een showroommodel zou gaan, is voor mij een beetje afhankelijk van de winkel.
Bij een audiospeciaalzaak waar een redelijk toezicht is op de spullen, zou ik het zeker aandurven.

Bij zo'n massale elektronicawinkel waar iedereen aan de spullen kan zitten en er in principe mee kan doen wat hij wilt, zou ik het eigenlijk niet doen.

Dan zit je straks met een apparaat opgescheept waarmee je nog slechter af bent.

Is het niet mogelijk om overeen te komen dat de verkoper een nieuw kapje voor je besteld en deze eventueel er opzet? Dat scheelt geld en iedereen is tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik zou meteen voor het showmodel + 319 euro gaan. Een betere deal ga je niet krijgen. Uiteraard alleen wanneer je ook volledige garantie op het showmodel krijgt (en dit zwart op wit bevestigd kan krijgen).

[ Voor 41% gewijzigd door EnigmaNL op 29-08-2018 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
Gezien ze bereid zijn om 319 te betalen waarij je het inruild voor het showmodel. Waarom niet wijzen of het feit dat het onderdeel los te bestellen is. Laat hun dat bestellen en kosteloos leveren.

Scheelt hun 300 euro en jou een showmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:28

Theo

moederbord

Waarom niet enkel die 319 euro accepteren en niet de soundbar omruilen? Dan zitten zij niet met een soundbar met schade, heb jij een soundbar waarvan je zeker weet dat deze niet (akoestisch) is mishandeld en het scheelt omruilen/terugsturen/verpakken . En voor die 319 euro kun je de schade gemakkelijk laten repareren :)

Persoonlijk zou ik daarom proberen enkel voor de 319 euro schadeloosstelling te gaan zonder omruilen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:57
Ik zou gewon mijn eigen bar houden en met een stift de kras bijkleuren. Kost niets, geen bijbetaling op een nieuwer model en zeker geen showmodel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb besloten om mijn eigen soundbar te houden en ik ga eens kijken of ik er nog wat meer uit kan halen.

Ik blijf het ook vreemd vinden dat ze dit niet konden repareren bij het reparatiecentrum.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nieuwe behuizing zou ik niet doen. Ding moet dan zo te zien helemaal uit elkaar. Als dan bij het in elkaar zetten iets niet goed wordt teruggeplaatst of een schroefje niet goed wordt aangedraaid kan dat hinderlijke resonantie geven. Ik zou daar gewoon niet aan beginnen. Accepteer gewoon een schadevergoeding en hou je eigen soundbar. Dat krasje is natuurlijk zo weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 09:53
Als het je echt stoort dan zou ik de hele set terugbrengen minus een bedrag voor de maanden dat je de set hebt gebruikt. Dus niet het totaalbedrag terug eisen. (Waardevermindering van de kras komt natuurlijk niet voor jou rekening).

Mogelijk dat ze je een tegoedbon geven zodat je het geld weer daar kan spenderen. Kan je iets anders leuks uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Wow. Ik zou dat bedrag houden, lakstiftje voor een zwarte auto kopen a €10/20, en een blinde ziet er niks meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:54:
en een blinde ziet er niks meer van.
Als dat de situatie is, dan hoef je die €10-€20 voor een stift ook niet uit te geven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik snap niets van de reacies hier, dit heeft helemaal niets met garantie te maken. Naar ik aan neem zijn winkel en reparateur verzekerd, dit is gewoon een verzerkingskwestie. Kan er niet gerepareerd worden is het in dit geval niet meer dan redelijk het aankoopbedrag terug te storten, aangezien het hier om een heel Jonge speaker gaat ( nog geen twee jaar is niets voor audio speakers of apparatuur).

Eén van mijn broertjes heeft eens het ongeluk gehad dat zijn nog geen twee jaar oude audio apparatuur stuk is gegaan na een blikseminslag. De verzekringsmaatschappij heeft gewoon de nieuwaarde uitgekeerd. Sterker nog, het type receiver was niet meer verkrijgbaar. Daarom is de verzekeringsmaatschappj uitgegaan van de winkelprijs van de opvolger.

Ik snap de twijfels van ts wel... zeker niet voor het showmodel gaan. Anders laat het kapje door het reparartie centrum overzetten. Daarnaast een tip, zet alle afspraken op papier of per e-mail, mocht er later nog weer iets ontstaan.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 01-09-2018 15:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Niemand heeft het hier over garantie? Het enige waar garantie genoemd word is als hij eventueel ingeruild word op een showmodel, en dat de garantie dan evt wel goed geregeld moet worden.
Voor de rest heeft niemand het hier over garantie.

Natuurlijk is het een verzekeringskwestie. Maar dat is aan de winkel, daar hebben we hier helemaal niets mee te maken. Want de winkel is natuurlijk degene die hier verantwoordelijk is, die zal het dus ook op moeten lossen met de verzekering.
Het enige wat belangrijk is dat het goed opgelost word voor de klant, en daar lijkt het wel op.

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 01-09-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

_Dune_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:52:
Ik snap niets van de reacies hier, dit heeft helemaal niets met garantie te maken. Naar ik aan neem zijn winkel en reparateur verzekerd, dit is gewoon een verzerkingskwestie. Kan er niet gerepareerd worden is het in dit geval niet meer dan redelijk het aankoopbedrag terug te storten, aangezien het hier om een heel Jonge speaker gaat ( nog geen twee jaar is niets voor audio speakers of apparatuur).

Eén van mijn broertjes heeft eens het ongeluk gehad dat zijn nog geen twee jaar oude audio apparatuur stuk is gegaan na een blikseminslag. De verzekringsmaatschappij heeft gewoon de nieuwaarde uitgekeerd. Sterker nog, het type receiver was niet meer verkrijgbaar. Daarom is de verzekeringsmaatschappj uitgegaan van de winkelprijs van de opvolger.

Ik snap de twijfels van ts wel... zeker niet voor het showmodel gaan. Anders laat het kapje door het reparartie centrum overzetten. Daarnaast een tip, zet alle afspraken op papier of per e-mail, mocht er later nog weer iets ontstaan.
Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld. Dit zal juridisch nooit zover gaan als aankoopontbinding vanwege een lullig krasje. Ja er is schade, maar als die al in redelijkheid getaxeerd kan worden dan kom je eerder op tientjes, dan dat je volledig je geld terug zou krijgen.

Ook ken ik maar weinig verzekeraars die niet met dagwaarde werken. Zal waarschijnlijk een redelijke premie zijn dan.

Maar de vergoeding die je naast de omruil zou krijgen, maar dan zonder de omruil vond ik wel een interessante suggestie. TS die nog naar de winkel toe gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MsG schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:53:
[...]

Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld. Dit zal juridisch nooit zover gaan als aankoopontbinding vanwege een lullig krasje. Ja er is schade, maar als die al in redelijkheid getaxeerd kan worden dan kom je eerder op tientjes, dan dat je volledig je geld terug zou krijgen.

Ook ken ik maar weinig verzekeraars die niet met dagwaarde werken. Zal waarschijnlijk een redelijke premie zijn dan.

Maar de vergoeding die je naast de omruil zou krijgen, maar dan zonder de omruil vond ik wel een interessante suggestie. TS die nog naar de winkel toe gecommuniceerd?
Ben ik geheel niet met je eens en mijn ervaring(en) zeggen ook anders, wie schade maakt moet het product herstellen naar originele staat of vervangen, gaat dit niet dan is het tenminste de dagwaarde betalen en de dagwaarde gaat aan de hand van het product. Aangezien een dergelijk product als deze niet erg snelle afschrjving heeft zal practisch het aankoopbedrag moeten worden terug gestort.

Daarnaast lijkt het er op dat reparative weldeglijk Mogelijk is aangezien betreffende onderdelen gewoon los verkrijgbaar zijn... Heel erg vremd dat de winkel en repararteur daar niet aan willen. Het gaat ze nu alleen maar meer kosten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Sorry, ik heb nog met de winkel contact gehad.

@MsG ik ben het overigens niet met je standpunt eens dat deze schade getaxeerd zou worden op een paar tientjes. Om deze schade te repareren ben je namelijk wel meer kwijt dan een paar tientjes, een reparateur heeft natuurlijk ook zijn uurtarief en de verzending is natuurlijk ook niet gratis.

Ik heb bij de winkel aangegeven dat ik mijn soundbar niet wil laten omruilen naar een showmodel, de winkel heeft daarop 2 opties aangeboden:

1. Cadeaukaart van € 300,-
2. Volledige aankoopbedrag terug wat ik dan verreken met de aanschaf van de opvolger.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Strider schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:36:
Sorry, ik heb nog met de winkel contact gehad.

@MsG ik ben het overigens niet met je standpunt eens dat deze schade getaxeerd zou worden op een paar tientjes. Om deze schade te repareren ben je namelijk wel meer kwijt dan een paar tientjes, een reparateur heeft natuurlijk ook zijn uurtarief en de verzending is natuurlijk ook niet gratis.

Ik heb bij de winkel aangegeven dat ik mijn soundbar niet wil laten omruilen naar een showmodel, de winkel heeft daarop 2 opties aangeboden:

1. Cadeaukaart van € 300,-
2. Volledige aankoopbedrag terug wat ik dan verreken met de aanschaf van de opvolger.
Vind dat de winkelier zich erg netjes opstelt.
Met spot repair kun je zo’n plekje prima weg krijgen voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hele redelijke opties, daar leggen ze zelf wel behoorlijk op toe lijkt het. Ben je al jaren daar een trouwe klant?

Als je toch al het nieuwere model wilde kan je dat doen, anders zou ik de 300 euro kaart nemen en het zelf (of laten) repareren.
Strider schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:36:
We hebben het hier over een klein krasje, die voor jou emotioneel meer schade oplevert dan dat de werking van het product ook maar enigszins in het geding is. Dat is prima, maar wordt dan vaak ook als zodanig getaxeerd.

Als ik iemands koffiekopje breek wordt er ook niet met het tarief gewerkt van een pottenbakker of een restaurateur.

[ Voor 60% gewijzigd door MsG op 04-09-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
MsG schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:51:
Hele redelijke opties, daar leggen ze zelf wel behoorlijk op toe lijkt het. Ben je al jaren daar een trouwe klant?

Als je toch al het nieuwere model wilde kan je dat doen, anders zou ik de 300 euro kaart nemen en het zelf (of laten) repareren.

[...]

We hebben het hier over een klein krasje, die voor jou emotioneel meer schade oplevert dan dat de werking van het product ook maar enigszins in het geding is. Dat is prima, maar wordt dan vaak ook als zodanig getaxeerd.

Als ik iemands koffiekopje breek wordt er ook niet met het tarief gewerkt van een pottenbakker of een restaurateur.
Precies, dan krijg je gewoon een nieuw koffiekopje ;)
Je taxeert hoeveel het kost om de schade te repareren, de werking staat daar buiten.

Maar ik ben ook tevreden met de aangeboden opties en ik ben idd ook al jaren klant.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik moet ook zeggen dat ik die winkel wel een heel goeie vind. (hopelijk niet alleen omdat jij daar een vaste klant bent, maar dat zal wel niet)
Ze hebben het echt ontzettend netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
WEBGAMING schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:12:
Ik moet ook zeggen dat ik die winkel wel een heel goeie vind. (hopelijk niet alleen omdat jij daar een vaste klant bent, maar dat zal wel niet)
Ze hebben het echt ontzettend netjes opgelost.
Ja klopt zeker. Ik heb hem vandaag weer opgehaald, hij hoeft namelijk pas terug als de opvolger te koop is.

Maar ik zag nu dat links en rechts zijn de kapjes op meerdere plekken zijn beschadigd, dus ik vind het ook wel prima zo.

BlaBlaBla

Pagina: 1