Wellicht lees of begrijp ik het verkeerd (mede door alle overige discussies in dit topic), maar eigenlijk vraag je hier nu om twee nieuwe features:
1) De mogelijkheid om, net als in de Pricewatch, een prijsverloop te zien van een bepaald product over verschillende V&A advertenties (en dus van verschillende verkopers af).
2) De mogelijkheid om per verkoper een inzicht te krijgen op één specifiek product, en de prijswijziging die hier in plaatsvind (als in een "prijsgeschiedenis" tabje naast de opgegeven prijs, of dergelijke).
De aanvraag voor beide is reëel, alleen zal de eerste niet werken.
Advertenties voor producten worden namelijk per verkoper op verschillende punten gebaseerd.
Persoonlijk ga ik vrijwel altijd al 30% onder de nieuwprijs zitten (zelfs me producten nieuw in doos), en bij gebruikte spullen pas ik de prijs eventueel nog verder aan op basis van gebruikssporen, leeftijd en garantie. Verder valt hier eventueel de verzendkosten ook bij (inclusief, exclusief, etc).
Gezien iedere verkoper een eigen manier heeft om zijn of haar prijs te bepalen, zal deze alleerst dus al flink fluctueren.
Verder is het erg lastig om op basis van bovenstaande punten een daadwerkelijke prijs te schatten.
Wanneer ik een product dat nieuw in doos aanbied voor 70€, en een andere verkoper bied hetzelfde product (maar dan gebruikt) aan voor €40,-, zit hier een enorm prijsverschil in. Het is lastig om dit prijsverschil te verklaren in een dergelijk overzicht.
(Het meenemen van alle opgegeven velden zal waarschijnlijk niet snel gedaan worden namelijk)...
Punt 2 is daarin een stuk gemakkelijker, gezien dit op eenzelfde manier kan werken als bijvoorbeeld een advertentie waarbij "bieden" is toegestaan. Eveneens als bijvoorbeeld op marktplaats, waar je de bied-geschiedenis van andere gebruikers kan inzien, en jouw bod dus hier op kan baseren.
Of het inzicht op de prijsgeschiedenis per advertentie enig effect heeft op de prijs die jij kan overeenkomen met de verkoper durf ik niet te zeggen. Dit ligt zowel aan de koper als aan de verkoper.
Daar buiten gelaten blijft de overeengekomen prijs, zoals anderen ook al hebben aangegeven, ook soms een kwestie van onderling contact met elkaar, vriendelijkheid, etcetera.
Naar mijn mening zou punt 1 hierin dus wellicht niet haalbaar, of niet realistisch zijn.
Punt 2 zou relatief simpel te realiseren moeten zijn. Toegevoegde waarde hiervan daar gelaten.
Comment plaats ik, zoals je aangeeft, omdat ik hier zelf ook belang bij heb.
Ben dan ook verder niet uit op een discussie of dergelijke, wilde alleen mijn mening hierover geven