Beste
Ik heb reeds tweedehands een Sony Cybershot DSC-V1 aangeschaft (prijs noem ik niet).
Ik wil het gebruiken om in het donker te fotograferen zonder flits.
Hoewel er camera's bestaan zoals RX100 die in het donker kunnen fotograferen, vond ik 300 euro best wel veel geld als je nog geen fotografie-ervaring hebt. Dus daarom begin ik met een Sony DSC-V1.
Nu heeft deze camera Nightshot dus alle foto komen zwart, grijs en groen uit. Dat is vloeken in de kerk voor ervaren nachtfotografen.
Het is probleem nu is dat ik heb ontdekt dat de ingebouwde infrarood-lamp na 2 meter sterk afneemt.
Ik probeer een infraroodlamp flitser te zoeken maar meeste lampen voor camera's zijn flitsers met infrarood-lamp voor AF-verlichting. Toch vind ik een paar modellen, maar allen zijn te duur of incompatibel.
Mijn vraag
Een infrarood lamp voor een Sony DSC-V1.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony DSC-V1 uit 2003
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-HVL-LEIR1
Dit is een videolamp met infrarood. Echter de DSC-V1 staat niet om de compatibiliteitslijst. Dus het is de vraag of een DSC-V1 dit wel ondersteunt. Wel staan er Handycams en andere Cybershots op de compatibiliteitslijst
en 130 euro is veel geld.
Maar het is volgens vele videorecensisten de beste Sony IR-lamp wat er bestaat.
pricewatch: Sony HVL-LEIR1 LED
Alleen AA-batterijen
Uit 2013
Wordt nog steeds aangeboden op webshops.
-HVL-HIRL
Helaas is dit voor alleen Handycam omdat er een Active Interface Shoe is benodigd.
Stroom uit een schoen een Handycam
Uit 2005
Wordt niet meer verkocht.
- HVL-IRM
Voor zowel Cybershot en Handycam, moet via schroefdraad of schoen bevestigd worden.
AA-batterijen of Infolithium accu
Uit 2002
Wordt niet meer verkocht
-HVL-IRH2
Helaas is dit voor alleen Handycam omdat er een Intelligent Accessory Shoe is benodigd.
Uit 1999
Wordt niet meer verkocht
Het mag ook een losse IR-lamp zijn, maar geen Philips Infraphil uit grootmoeders tijd.
Ik heb reeds tweedehands een Sony Cybershot DSC-V1 aangeschaft (prijs noem ik niet).
Ik wil het gebruiken om in het donker te fotograferen zonder flits.
Hoewel er camera's bestaan zoals RX100 die in het donker kunnen fotograferen, vond ik 300 euro best wel veel geld als je nog geen fotografie-ervaring hebt. Dus daarom begin ik met een Sony DSC-V1.
Nu heeft deze camera Nightshot dus alle foto komen zwart, grijs en groen uit. Dat is vloeken in de kerk voor ervaren nachtfotografen.
Het is probleem nu is dat ik heb ontdekt dat de ingebouwde infrarood-lamp na 2 meter sterk afneemt.
Ik probeer een infraroodlamp flitser te zoeken maar meeste lampen voor camera's zijn flitsers met infrarood-lamp voor AF-verlichting. Toch vind ik een paar modellen, maar allen zijn te duur of incompatibel.
Mijn vraag
Een infrarood lamp voor een Sony DSC-V1.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony DSC-V1 uit 2003
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-HVL-LEIR1
Dit is een videolamp met infrarood. Echter de DSC-V1 staat niet om de compatibiliteitslijst. Dus het is de vraag of een DSC-V1 dit wel ondersteunt. Wel staan er Handycams en andere Cybershots op de compatibiliteitslijst
en 130 euro is veel geld.
Maar het is volgens vele videorecensisten de beste Sony IR-lamp wat er bestaat.
pricewatch: Sony HVL-LEIR1 LED
Alleen AA-batterijen
Uit 2013
Wordt nog steeds aangeboden op webshops.
-HVL-HIRL
Helaas is dit voor alleen Handycam omdat er een Active Interface Shoe is benodigd.
Uit 2005
Wordt niet meer verkocht.
- HVL-IRM
Voor zowel Cybershot en Handycam, moet via schroefdraad of schoen bevestigd worden.
AA-batterijen of Infolithium accu
Uit 2002
Wordt niet meer verkocht
-HVL-IRH2
Helaas is dit voor alleen Handycam omdat er een Intelligent Accessory Shoe is benodigd.
Uit 1999
Wordt niet meer verkocht
Het mag ook een losse IR-lamp zijn, maar geen Philips Infraphil uit grootmoeders tijd.
Trein?