Zoektocht naar een nieuwe navigatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Al jaren ben ik verknocht aan navigatie app Waze.
Helaas heeft Waze sinds versie 4.38 een aanpassing gedaan aan het UI waardoor mijn navigatie pijl niet meer centraal in het scherm staat. Geen issue als je iets verder uitgezoomt bent, maar gezien ik dagelijks in amsterdam rijdt en de kaart voor meer gebruik dan alleen mijn route te plannen, maar ook de omgeving bekijk naar bijvoorbeeld parkeerplaatsen mis ik toch de nodige details rechts.

Daarnaast is het gewoon enorm hinderlijk dat hij niet centraal staat! ( sorry, autistisch IT'er trekje 8)7 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XlREAZtF2hKdUAh9jem94Nbd/thumb.png

Aanpassingen aan DPI hebben geen zin, waze reageert niet op het probleem, en nu de versie al oud begint te worden, worden veel kaartupdates zoals mobiele fliters en files niet meer of niet tijdig weergegeven. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief.

Belangrijkste eigenschappen:

- Het moet werken op Android
- flitsers moeten zo accuraat mogelijk zijn
- 3D weergaven
- Kaart moet zo real-time mogelijk zijn
- Bij voorkeur community based, dat vond ik wel fijn aan Waze.

Al geprobeerd, echter zonder succes

- Flitsmeister navigatie ( erg onlogische routes, en stuurt je straten in waar je niet in mag. Evenals vermijd het geen lange files)
- Google Maps (geen flits informatie)
- HERE WeGo (geen flits informatie)

Wie kan mij helpen? :)

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al gekeken naar Sygic ? Niet gratis, maar voor een paar tientjes heb je de hele planeet voor de rest van je leven.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:07:
Al gekeken naar Sygic ? Niet gratis, maar voor een paar tientjes heb je de hele planeet voor de rest van je leven.
Niet gratis is voor mij geen issue. Als iets goed werkt dan ben ik er best bereid voor te betalen.
Hoe goed is Sygic kwa real-time flits en file informatie tegenover Waze? Weet jij dat toevallig?

• PilatuS
  • Niet online
Heb geen idee hoe dat precies zit. Vind het zelf een fijn programma dat ik al jaren gebruik. Ooit eens gekocht voor 30 euro toen ik nog een Galaxy S3 had. Ben niet volledig bekend met alle mogelijkheden alleen. Misschien is het een goede optie voor, misschien ook niet, maar denk meld het even :)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
Googlemaps + flitsmeister zoals 75% van NLD ?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

michelsoe12 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:09:
[...]
Niet gratis is voor mij geen issue. Als iets goed werkt dan ben ik er best bereid voor te betalen.
Hoe goed is Sygic kwa real-time flits en file informatie tegenover Waze? Weet jij dat toevallig?
Qua file informatie steeds beter.

Qua flits informatie, geen idee. Gewoon niet te hard rijden. Beter voor het milieu en de gezondheid van jou en je medeweggebruikers.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 23:12
Ik ga er van uit dat je Waze nooit met effectief route-instructies gebruikt dan? Want de locatie van die meldingen is net de reden waarom de navigatiepijl niet meer in het midden staat van het hele scherm. De pijl staat echter wel in het midden van de ruimte die rechts overblijft van de instructies. Op zich krijg je zo net meer ruimte dan andere systemen die aan de linkerkant alleen de navigatie-instructie laten zien en de kaart helemaal bedekken.

Ik weet dat je naar alternatieven zoekt, maar heb je ook al geprobeerd om Waze gewoon in portretmodus te gebruiken? In die modus worden de navigatieinstructies bovenaan weergegeven. Uiteraard is dat geen optie als dit een ingebouwd systeem is.

Coördinator van de Waze Belux Community

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 21:50
TomTom ( klinkt oudbollig, maar de navigatie + verkeersinfo Inc flitsers, wegafsluiting etc) is erg goed.

Sygic, zit tomtom op de hielen. Ik heb beide :)

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
michelsoe12 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

Ik ben ook erg tevreden met Sygic, niet gratis inderdaad maar kost zeker geen vermogen. Je betaalt eenmalig voor een life time license. Er zijn ook regelmatig updates.

Voor realtime heb je wel premium nodig. Ik heb het idee dat de file-info inderdaad goed wordt bijgewerkt. Volgens de site worden de gegevens iedere 2 minuten bijgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dinmi op 06-09-2018 16:10 ]

From DEC to Dragon.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TomTom GO? Is een app die je op Android (en ik gok ook iOS?) kunt installeren, en je kunt een abonnement per maand of per jaar afsluiten.

Ik gebruik hem ook, werkt prima. Vergelijkbaar met de "klassieke" TomTom's (eigen devices), maar dan op je smartphone.

Hij heeft ook file-informatie etc. Kan evt ook offline gebruikt worden (dus zonder roaming-kosten).

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2018 16:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik gebruik Waze als een filegevoelig traject rij, Sygic als dat niet zo is.

Sygic vind ik de beste van de 2, met afstand, maar Waze is net even wat beter in je om files heen sturen heb ik het idee.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb zelf Sygic (in me oude auto op me telefoon) geeft mij file info, omleidingsroutes, EN flitsers (me al een paar keer "gered".) Werkt ook goed in het buitenland is er voor Android en iOS.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• PilatuS
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:10:
TomTom GO? Is een app die je op Android (en ik gok ook iOS?) kunt installeren, en je kunt een abonnement per maand of per jaar afsluiten.
Kom wel vaker tegen dat mensen dit gebruiken. Alleen per maand of per jaar betalen tegenover bij Sygic maar 1x betalen voor de rest van je leven, vind ik TomTom toch een wat minder goede keus.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PilatuS schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:21:
[...]

Kom wel vaker tegen dat mensen dit gebruiken. Alleen per maand of per jaar betalen tegenover bij Sygic maar 1x betalen voor de rest van je leven, vind ik TomTom toch een wat minder goede keus.
Ja, het kost idd 20 euro per jaar (45 euro voor 3 jaar), maar ik vind het het geld wel waard.

Hij functioneert gewoon prima (heb hem afgelopen 2 weken in Griekenland gebruikt op mijn vakantie, naar volle tevredenheid). En je steunt er toch weer een Nederlands bedrijf mee. Daar heb ik dit soort verwaarloosbare bedragen wel voor over hoor :)

Virussen? Scan ze hier!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Dat NL bedrijf was anders ook niet te beroerd om opnieuw geld te vragen aan mensen die al een 'lifetime licentie' hadden. Want nieuwe app, dus oude niet meer ondersteunt. Toen was TT op mobile nog niet eens zo oud.

Sygic werkt al jaren prima en krijg al 6-7 jaar updates op mijn lifetime licentie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• PilatuS
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:23:
[...]

Ja, het kost idd 20 euro per jaar (45 euro voor 3 jaar), maar ik vind het het geld wel waard.

Hij functioneert gewoon prima (heb hem afgelopen 2 weken in Griekenland gebruikt op mijn vakantie, naar volle tevredenheid). En je steunt er toch weer een Nederlands bedrijf mee. Daar heb ik dit soort verwaarloosbare bedragen wel voor over hoor :)
Snap ik ook wel :) Voor mij was 1x 30 euro voor alle kaarten van de hele planeet voor de rest van mij leven een te goede deal om te laten liggen. Heb normaal de EU er op staan, maar stel ik ga naar New York kan ik die map ook even downloaden.

Lees wel dat TomTom inderdaad erg goed werkt, maar ben zelf ook wel fan van Sygic. Gebruik het ook maar vrij weinig omdat ik het eigenlijk alleen op de motor gebruik. Voor die 4x per jaar dat ik het dan gebruik zou een jaarlijks abbo voor mij per rit erg duur zijn.
Pagina: 1