Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gaming laptop tot ~1.500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eide
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Hallo allemaal,

Ik heb mijn spellen altijd met desktops gespeeld. Met kinderen en allerlei andere drukte in mijn leven merk ik dat ik geen zin en geen gelegenheid meer heb uren op m'n zoldertje met de koptelefoons op te zitten. Daarom ben ik mij aan het oriënteren op een (bescheiden) gaminglaptop waarmee het wat makkelijk is een verloren uurtje om te zetten in gamingtijd.

Ik heb niet de intentie alle nieuwe games op ultra te kunnen spelen. Ik zou wel graag iets toekomstbestendig willen zijn waarbij ik op acceptabele settings voorlopig toe kan. Ik ben vooral iemand die graag sandboxgames and sportgames (FIFA, Rocket League, etc) speelt.

Al zoekende heb ik het idee dat een i7 van generatie 7 of 8, een GTX-1060 en 16GB ram voor mij voorlopig voldoende zal zijn. Ik hoor het overigens graag als iemand daar anders over denkt. De markt met deze specs is vrij breed met prijzen van rond de 1.000 euro tot belachelijk veel. De limiet van wat ik bereid ben uit te geven ligt eigenlijk rond de 1.500 euro.

Wat zijn dingen waar ik beter naar moet kijken? Hebben jullie suggesties? Ik wil natuurlijk vooral een degelijk ding kopen waar ik voorlopig weer even zoet mee ben. Ik ben blij met al het advies dat ik kan krijgen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn een aantal redactie-reviews te vinden op de voorpagina maar weet niet of de prijzen, prestaties en vorm van de laptops voldoen aan je eisen.

Je zou ook eens kunnen kijken naar reviews van de mobiele Ryzen CPU's met ingebouwde Vega 8 of 10 GPU. Op zich voldoende voor wat FHD-gaming zolang je een afweging durft te maken tussen high of ultra settings.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2018 14:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
Bijna exact de overwegingen die ik had een aantal jaar geleden had en daarom nu deze post heb geplaatst. Mijn advies zou ook zijn: bedenk ook welke uitstraling je wilt hebben, scherm type(grootte) en kwaliteit je wilt, dat scheelt ook. Check ook goed welke usb aansluitingen erop zitten, thunderbolt of niet en welk type wifi(er zit ook daar verschil in, soms tot 2x zoveel bandbreedte). SSD combi met storage etc. etc. Op youtube zijn ook veel reviews te vinden.

• Eide
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Uitstraling boeit mij niet zo veel. Het is zuiver voor persoonlijk gebruik en ik berg de laptop toch op als er echt iets te doe is.

Ik kan een Omen 15 ce054nd met i7-7700HQ, 16gb DDR4 en GTX 1060 kopen voor 1.400 euro. Vooralsnog denk ik, o basis van reviews en dergelijke, dat dit een hele goede optie is.

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 08:47

• Vexl_nl
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik ben aardig onder de indruk van deze laptop en persoonlijk zeer goede ervaringen gehad met Dell. Waar vind je die 100 euro extra korting als ik vragen mag? Ik zie het nergens terug?

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:03
Vexl_nl schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:21:
[...]

Ik ben aardig onder de indruk van deze laptop en persoonlijk zeer goede ervaringen gehad met Dell. Waar vind je die 100 euro extra korting als ik vragen mag? Ik zie het nergens terug?
Bespaar 10% op Gaming pc's met code GAMING10. Aanbieding eindigt op 29 august

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:09
Naast de kortingscode is er 50% korting op 3 jaar Premium Support met onsite bij Dell (ook geldig tot de 29e). Al weet ik zelf niet of dat het waard is, gezien ik daar geen ervaring mee heb.

Achtergekomen via de Dell aanbiedingen topic:
Dell aanbiedingen- & kortingscodetopic

Houd overigens rekening met extra verzendkosten die pas in de allerlaatste bestel stap bekend worden gemaakt.

• Vexl_nl
Scallius schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:21:
[...]

Bespaar 10% op Gaming pc's met code GAMING10. Aanbieding eindigt op 29 august
Thnx ik dacht die ook in te vullen maar lukte niet via de telefoon. Misschien maar proberen via de pc later. Dit gaat m voor mij worden :)

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:09
Vexl_nl schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:36:
[...]

Thnx ik dacht die ook in te vullen maar lukte niet via de telefoon. Misschien maar proberen via de pc later. Dit gaat m voor mij worden :)
Houd overigens rekening met een paar minpunten m.b.t. het scherm, gezien de brightness niet ver omhoog kan gaan: https://www.notebookcheck...ptop-Review.312816.0.html

Maar als je niet van plan was om jouw laptop (buiten) in felle zon te gebruiken, dan moet dit geen belemmering zijn.

En als je hem besteld, wil je misschien laten weten wat zij tegenwoordig als verzendkosten hanteren? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar :)

• Vexl_nl
Jay91 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Houd overigens rekening met een paar minpunten m.b.t. het scherm, gezien de brightness niet ver omhoog kan gaan: https://www.notebookcheck...ptop-Review.312816.0.html

Maar als je niet van plan was om jouw laptop (buiten) in felle zon te gebruiken, dan moet dit geen belemmering zijn.

En als je hem besteld, wil je misschien laten weten wat zij tegenwoordig als verzendkosten hanteren? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar :)
ZOdra ik mn pc onderdelen heb verkocht bestel ik de laptop, ik zal het dan hier laten weten :)

Ik heb de minpunten gelezen. Ik zal de laptop niet buiten gebruiken en mocht ik echt willen om een beter beeld te krijgen heb ik altijd nog een losse monitor voor thuis gebruik. Bedankt voor de reactie!

• hgeert
De verzending is gratis !

• hgeert
Je kan hem ook krijgen met een geforce 1050TI en met ubuntu linux, deze kost je maar € 1.108,99 zonder de korting, en op ebay kan je windows 10 pro productcode's kopen voor nog geen 4 euro.

https://www.dell.com/nl-n...ppliedRefinements=202,202

[ Voor 30% gewijzigd door hgeert op 27-08-2018 18:19 ]

• Vexl_nl
hgeert schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:18:
Je kan hem ook krijgen met een geforce 1050TI en met ubuntu linux, deze kost je maar € 1.108,99 zonder de korting, en op ebay kan je windows 10 pro productcode's kopen voor nog geen 4 euro.

https://www.dell.com/nl-n...ppliedRefinements=202,202
Zeer goed idee. Ik ben alleen bang dat in the long run een 1060 beter voor mij is.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:03
Ik heb deze vrijdagavond besteld, met de 10% kortingscode. Geen kosten voor verzending.

In totaal €1.034,09 voor een 128GB SSD + 1TB, i5-8300H, 1060. Qua specs echt een steal.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:48
Scallius schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:14:
Ik heb deze vrijdagavond besteld, met de 10% kortingscode. Geen kosten voor verzending.

In totaal €1.034,09 voor een 128GB SSD + 1TB, i5-8300H, 1060. Qua specs echt een steal.
Ik zit ook te denken om deze variant te halen.
Weet jij toevallig of het mogelijk is om eenvoudig 8GB RAM erbij te prikken en om naast de hybrid HDD nog mijn Samsung EVO 850 SSD te installeren?

• Hewesasu
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11 16:26
@X2X2X Ik heb een aantal dagen geleden mijn Dell g5 binnen gekregen met een 256GB SSD (m.2), ik heb daar mijn oude EVO 850 SSD zonder problemen kunnen installeren als 2e opslag. En de RAM slots zijn makkelijk te benaderen dus je kan denk ik zonder al te veel moeite extra RAM erin stoppen. De laptop heeft plek voor 1x m.2 SSD en 1x HDD of SSHD. Dus je kan de HDD vervangen met de EVO 850 SSD.

[ Voor 15% gewijzigd door Hewesasu op 28-08-2018 15:54 . Reden: Extra info, beantwoorden van vraag ]

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:48
Hewesasu schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:48:
@X2X2X Ik heb een aantal dagen geleden mijn Dell g5 binnen gekregen met een 256GB SSD (m.2), ik heb daar mijn oude EVO 850 SSD zonder problemen kunnen installeren als 2e opslag. En de RAM slots zijn makkelijk te benaderen dus je kan denk ik zonder al te veel moeite extra RAM erin stoppen. De laptop heeft plek voor 1x m.2 SSD en 1x HDD of SSHD. Dus je kan de HDD vervangen met de EVO 850 SSD.
@Hewesasu
Thanks, het lijkt echt een goede deal met die 10% korting.

Enige puntjes waar ik nog over twijfel zijn welke processor ik moet nemen en de kwaliteit van het scherm. Deze komt er in de reviews niet heel goed vanaf.
Gezien het feit dat ik 4 jaar geleden voor het laatst een laptop heb gekocht weet ik echter niet hoe dit scherm zich verhoudt tot die van m'n huidige laptop waarvan ik het scherm prima vind (deze pricewatch: Asus N56JN-CN039H.

Hoe ervaar jij het scherm?

Voor de processor, biedt die i7 nog aanzienlijke voordelen over de i5 of ga ik daar niks van merken bij het gamen? Naast gamen zal de laptop alleen gebruikt worden voor een beetje browsen en films kijken dus daarom neig ik sowieso al naar de i5.

• Hewesasu
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11 16:26
@X2X2X Ik heb zelf de i5 8300h variant gekozen, voor normaal gebruik (browsen en films kijken) is dit voldoende en met gamen zal je niet veel verschil merken dus zal ik in een betere gpu investeren.

Scherm valt in mijn mening mee met de reviews die ik gezien heb. Na het zelf echt gebruikt en gezien te hebben merk ik wel een verschil met mijn vorige laptop en de dell g5 en dat is dat het scherm wel inderdaad donkerder is. Heb een paar videos en games gespeeld naast elkaar op de laptops en met een extern monitor. Op de Dell g5 lijkt alles donkerder, je ziet minder details in donkere scenario's. Ik zal aanraden om een extern monitor te gebruiken voor tijdens het gamen.
Pagina: 1