Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davedepeef
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb een Huawei Y6 2018 met een Sensheimer Momentum bluetooth koptelefoon. Ik luister graag naar de radio, maar als ik dit via de telefoon wil doen, vraagt hij om een jack kabel omdat die functioneert als antenne voor de radio, en dat terwijl ik juist voor een draadloze koptelefoon heb gekozen omdat die irritante kabel steeds in de weg zat.

Telefoons kunnen tegenwoordig raketten naar de maan sturen, maar een radio kan niet 'gewoon' afgespeeld worden zonder een kabel naar de koptelefoon? Is hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld iets van een antenne die langs de telefoon loopt en zo toch een signaal kan oppakken?

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
Voor FM ontvangst heb je nu eenmaal een antenne nodig. Eenvoudigst is niet naar de FM-band luisteren maar via internet of diensten als Deezer en Spotify.

Er zijn wel FM antennes met Jackplug maar dat zijn geen kabels die je los in je zak oprolt. Overigens zal je telefoon, waarschijnlijk, het geluid naar de Jackplug sturen ipv je bluetooth headset als je zoiets inprikt

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 25-08-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Davedepeef zoals @frickY aangeeft heeft FM gewoon een antenne nodig. Deze hadden ze kunnen inbouwen, maar bij de Y6 hebben ze dus voor een externe antenne gekozen. Je zal dus altijd 'iets' in de 3.5mm aansluiting moeten stoppen wil het werken.

Op mijn oudere toestellen met een FM-radio kon ik overigens in de app wel kiezen hoe de radio afgespeelt moest worden (speaker of koptelefoon), wellicht kan je dus een app vinden waar zo'n optie ook in zit, waardoor je voor Bluetooth kan kiezen.