Mijn vraag
Het betreft hier een computer die ik niet vaak gebruik. Af en toe als ik in het weekend bij mijn ouders ben dan speel ik Rocket league, wat qua hardware geen enkel probleem moet zijn. Laatst had ik last van framedrops. Even gekeken wat er aan de hand was mbv taakbeheer en msi afterburner:
Ram zit altijd op 7,9/8GB, wat mij verbaasde. (2 x 4 gb 1600Mhz DDR3)
Ik weet dat ongebruikt Ram in theorie nutteloos is, maar ik zie graag wel een beetje ruimte.
Daarnaast zag ik disk usage op 100%.
Volgens resource monitor pakt System het meeste, hier heb ik dus niets aan.
Wat kan ik hier aan doen? Wat zorgt er voor dat mijn OS standaard mijn main disk op 100% usage houdt? Hoe kom ik hier achter?
Relevante software en hardware die ik gebruik
ram in dit lijstje klopt niet, er zit 2x4 DDR3 1600Mhz in, kale crucials.
Weet niet precies welke SSD er in zit. Tweede disk is een HDD van 160gb.
SSD wordt gebruikt voor OS, Steam en firefox. HDD als opslag van games.
Verder doe ik er niets mee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Temperaturen zijn goed, virusscans geven niets aan. (windows defender, malwarebytes, CCcleaner)
Vaak zie ik dat Windows defender toch wel actief is op mn disk, dus heb deze ongeveer vier uur lang laten draaien in de hoop dat deze gewoon een keer klaar is. Daarnaast komt wsappx wel eens naar boven om wat disktime te eisen. Ik weet echter niet wat dit doet en volgens google is het onderdeel van Windows.
Ik wil eigenlijk liever geen compleet schone windows installatie doen, maar zie dit wel als laatste redmiddel.
Wie kan me helpen?
Het betreft hier een computer die ik niet vaak gebruik. Af en toe als ik in het weekend bij mijn ouders ben dan speel ik Rocket league, wat qua hardware geen enkel probleem moet zijn. Laatst had ik last van framedrops. Even gekeken wat er aan de hand was mbv taakbeheer en msi afterburner:
Ram zit altijd op 7,9/8GB, wat mij verbaasde. (2 x 4 gb 1600Mhz DDR3)
Ik weet dat ongebruikt Ram in theorie nutteloos is, maar ik zie graag wel een beetje ruimte.
Daarnaast zag ik disk usage op 100%.
Volgens resource monitor pakt System het meeste, hier heb ik dus niets aan.
Wat kan ik hier aan doen? Wat zorgt er voor dat mijn OS standaard mijn main disk op 100% usage houdt? Hoe kom ik hier achter?
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4570 Boxed | € 203,33 | € 203,33 |
| 1 | MSI B85I Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 43,33 | € 43,33 |
| 1 | Acer X223W Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Toshiba Q300 (15nm) 120GB | € 78,27 | € 78,27 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,83 | |
ram in dit lijstje klopt niet, er zit 2x4 DDR3 1600Mhz in, kale crucials.
Weet niet precies welke SSD er in zit. Tweede disk is een HDD van 160gb.
SSD wordt gebruikt voor OS, Steam en firefox. HDD als opslag van games.
Verder doe ik er niets mee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Temperaturen zijn goed, virusscans geven niets aan. (windows defender, malwarebytes, CCcleaner)
Vaak zie ik dat Windows defender toch wel actief is op mn disk, dus heb deze ongeveer vier uur lang laten draaien in de hoop dat deze gewoon een keer klaar is. Daarnaast komt wsappx wel eens naar boven om wat disktime te eisen. Ik weet echter niet wat dit doet en volgens google is het onderdeel van Windows.
Ik wil eigenlijk liever geen compleet schone windows installatie doen, maar zie dit wel als laatste redmiddel.
Wie kan me helpen?
i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000