4g modem/router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 962885

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een modem/router en heb het technisch inzicht van een stoel.
Ik heb een 4g simkaart welke hiervoor geschikt is (gecheckt bij provider) en ik heb een vaste pc welke per se met kabel (dus niet wireless of usb) dient te worden verbonden met het internet.. weet iemand waar ik moet zoeken naar een juist apparaat? Ik zie door de bomen het bos niet meer qua soorten en prijzen. Het modem dient 2 pcs te kunnen voorzien van internet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
4g ready simkaart. Pc met aansluiting voor vast internet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.bol.com/nl/p/...X2pCiA_0.2.ProductPageUrl

Beste antwoord (via Anoniem: 962885 op 29-08-2018 10:42)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 13:44
Huawei B525s-23a.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 13:44
Huawei B525s-23a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het is inderdaad verwarrend want bij het apparaat wat je had uitgezocht moet je nog een 4G usb stick bij kopen. Eentje waar alles inzit wat je nodig hebt en die ook nog gewoon als router kan gebruiken is deze heeft 4G, lanpoorten, Wifi en is simlockvrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:01
Pricewatch -> Modems en routers -> 4G intern sim & Ethernet -> voila

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Zelf heb ik laatst deze aangeschaft:

https://www.coolblue.nl/p...tp-link-archer-mr200.html

Je kan deze als normale router gebruiken, maar ook als 4G router (geen extra USB stick nodig).
Ben er heel tevreden mee, heb hem zelf als backup verbinding naast mijn Unifi USG, zodat als het Internet er uit ligt alles gewoon door blijft draaien via 4G.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat is dezelfde router als de link die ik geplaatst heb. Alleen is hij bij de routershop 4 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Wat een hoop geld allemaal! Is er niets in de prijsklasse onder de 50 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

synoniem schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:51:
Dat is dezelfde router als de link die ik geplaatst heb. Alleen is hij bij de routershop 4 euro goedkoper.
Oh hahah, zie nu pas de link. _/-\o_
Anoniem: 962885 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:35:
Bedankt voor alle reacties! Wat een hoop geld allemaal! Is er niets in de prijsklasse onder de 50 euro?
Goedkoper kan ook, maar dan kom je uit bij Chinese meuk, bijv. deze:

https://www.banggood.com/...bile-Phone-p-1215362.html

Let wel op, dat de doorvoersnelheid van deze routers meestal niet echt optimaal zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Luppie op 25-08-2018 16:48 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luppie schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Oh hahah, zie nu pas de link. _/-\o_

[...]

Goedkoper kan ook, maar dan kom je uit bij Chinese meuk, bijv. deze:

https://www.banggood.com/...bile-Phone-p-1215362.html

Let wel op, dat de doorvoersnelheid van deze routers meestal niet echt optimaal zijn.
Oké dank je! Maar hier zit geen lan poort in toch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 962885 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Oké dank je! Maar hier zit geen lan poort in toch??
Dat heb je goed gezien :). Kijk anders even in de pricewatch, wellicht kom je nog wat tegen.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:01
Op V&A kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 962885 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:35:
Onder de EUR 50? Je wilt wel heel erg voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...

Ja, er is eea beschikbaar, maar dan ga je niet 'gewoon makkelijk' een werkende oplossing hebben, en of dat gaat voldoen hangt af van flink wat zaken die je niet vertelt.

Om te kunnen beoordelen:
- welke eisen stel je aan de verbinding? welke throughput verwacht je te kunnen/moeten halen?
- welke provider heb je? En in welk land?

Dit is belangrijk om te weten welke 4G-banden je apparaat moet ondersteunen. Als je iets bij je provider koopt hebben ze dat voor je uitgezocht. Als je zelf iets koopt moet je dat zelf uitzoeken, en zeker als je bijv op AliExpress gaat shoppen moet je er haarscherp op zijn dat verschillende landen/werelddelen totaal andere banden gebruiken en je vaak verschillende versies van een apparaat hebt daarvoor. Koop je de verkeerde dan gaat het niet werken.

Overigens, stapje terug: gaat dit *alleen* om het aansluiten van die ene vaste PC? Waarom dan een 4G modem/router en dan niet gewoon een 4G dongle rechtstreeks in de PC steken? Dat is goedkoper en simpler namelijk...

Een losse modemrouter heb je pas nodig als je meerdere apparaten van deze verbinding gebruik wilt laten maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb dit nodig voor een thuiswerk functie met een loon zo laag dat ik inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten haha...

Maak gebruik van een tele2 4g unlimited abonnement, en werkgever stelt een bekabelde verbinding verplicht. We hebben 2 computers nodig en we hebben ook 2 4g bronnen (simkaarten) mocht dit nodig zijn.

Snelheid dient 4 mbit download en 1 mbit upload per pc te zijn. Dit haalt tele2 met gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je weet dat een Telecom aanbieder je een simkaart met 06 nummer mag blokkeren als deze NIET in een telefoon gebruikt wordt?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 962885 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:56:

Ik heb dit nodig voor een thuiswerk functie met een loon zo laag dat ik inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten haha...

Maak gebruik van een tele2 4g unlimited abonnement, en werkgever stelt een bekabelde verbinding verplicht. We hebben 2 computers nodig en we hebben ook 2 4g bronnen (simkaarten) mocht dit nodig zijn.

Snelheid dient 4 mbit download en 1 mbit upload per pc te zijn. Dit haalt tele2 met gemak.
Een bekabelde verbinding is dus niet van 4G naar ethernet. Iets dat jij nu zegt.

Met een bekabelde verbind wordt bedoelt zo'n kabel uit de meterkast van tbv xDSL, kabel of glasvezel. Die kabel gaat dan in een modem en van daaruit trek je weer een kabel naar je pc's.
Dat is wat ze bedoelen.

Als dat inderdaad verplicht is zul je een abonnement moeten afsluiten bij een partij die tot een met je meterkast levert, als je dat nog niet hebt.
Daarna trek je dus een internetkabel vanaf je modem naar de pc's.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 26-08-2018 10:05 ]

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Als de werkgever je verplicht een bekabelde verbinding te hebben.
Dan mag hij daar ook voor opdraaien. Zowel voor een abbo als de apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maak gebruik van een tele2 4g unlimited abonnement, en werkgever stelt een bekabelde verbinding verplicht.
4G != bekabeld.

Daar voldoe je hier dus niet aan. 4G en dan een kabeltje is alsof je een autogordel over je schoot legt zonder dat het verbonden is met de auto 8)7
We hebben 2 computers nodig en we hebben ook 2 4g bronnen (simkaarten) mocht dit nodig zijn.
Dan heb je inderdaad een router nodig - of twee aparte internetverbindingen inderdaad.
Dat is inderdaad ongeacht technologie niet de uitdaging. Deze manier van eisen formuleren doet me denken dat dit geen Nederlandse werkgever is en rekening houdt met situaties op veel diversere, uitdagendere plekken.
Anoniem: 320788 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:04:
Als de werkgever je verplicht een bekabelde verbinding te hebben.
Dan mag hij daar ook voor opdraaien. Zowel voor een abbo als de apparatuur
Inderdaaad. Maar is hier sprake van werkgever+dienstverband of opdrachtgever en ZZP-werk? Ik vermoed dat laatste. Dan is het wel degelijk je eigen verantwoordelijkheid. Leve uitbuiting in de gig-economy...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 26-08-2018 11:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:58
Maak gebruik van een tele2 4g unlimited abonnement
Ik mag hopen een zakelijk data-only abonnement, want bij de consumententak krijg je een 06-nummer en sluit Tele2 je af als je deze niet in een telefoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EWK schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Een bekabelde verbinding is dus niet van 4G naar ethernet. Iets dat jij nu zegt.

Met een bekabelde verbind wordt bedoelt zo'n kabel uit de meterkast van tbv xDSL, kabel of glasvezel. Die kabel gaat dan in een modem en van daaruit trek je weer een kabel naar je pc's.
Dat is wat ze bedoelen.

Als dat inderdaad verplicht is zul je een abonnement moeten afsluiten bij een partij die tot een met je meterkast levert, als je dat nog niet hebt.
Daarna trek je dus een internetkabel vanaf je modem naar de pc's.
Sorry, ik ben onduidelijk (en zeer a technisch)....

Ze eisen een kabel van het modem/router naar de pc. Het is dus geen probleem dat deze voorzien wordt van internet door een 4g simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:47:
[...]

4G != bekabeld.

Daar voldoe je hier dus niet aan. 4G en dan een kabeltje is alsof je een autogordel over je schoot legt zonder dat het verbonden is met de auto 8)7

[...]

Dan heb je inderdaad een router nodig - of twee aparte internetverbindingen inderdaad.

[...]

Dat is inderdaad ongeacht technologie niet de uitdaging. Deze manier van eisen formuleren doet me denken dat dit geen Nederlandse werkgever is en rekening houdt met situaties op veel diversere, uitdagendere plekken.

[...]

Inderdaaad. Maar is hier sprake van werkgever+dienstverband of opdrachtgever en ZZP-werk? Ik vermoed dat laatste. Dan is het wel degelijk je eigen verantwoordelijkheid. Leve uitbuiting in de gig-economy...
Excuus voor de onduidelijkheid. Bron 4g is geen probleem, echter mag dit niet draadloos naar de PC lopen.
Dit betreft een Nederlandse werkgever, op basis van een dienstverband. Zitten nog in de beginfasen van het thuiswerken, en hebben nog geen andere kandidaten gehad die niet beschikken over een voldoende werkend vast abonnement.

Een vast abonnement met een acceptabele snelheid is op ons adres helaas niet mogelijk, daarom leek ons dit een goed alternatief. Werkgever gaat hier niet voor betalen, daarom zoeken we een zo betaalbaar mogelijke optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:37
Woon je in het buitengebied?
Zo ja, kijk hier eventjes.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pindakaas schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:17:
Woon je in het buitengebied?
Zo ja, kijk hier eventjes.
Bedankt voor de tip! Ik ga even kijken wat hierin mogelijk is.

Voorkeur heeft echter de andere optie, omdat ik niet graag al te veel kosten wil maken voor de werkgever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hcQd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:06:
[...]

Ik mag hopen een zakelijk data-only abonnement, want bij de consumententak krijg je een 06-nummer en sluit Tele2 je af als je deze niet in een telefoon gebruikt.
Ja dit is inderdaad een data abonnement dat geschikt is voor het gebruik buiten een telefoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt!!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 27-08-2018 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:37
Anoniem: 962885 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik ga even kijken wat hierin mogelijk is.

Voorkeur heeft echter de andere optie, omdat ik niet graag al te veel kosten wil maken voor de werkgever..
Hoe heb je nu internet thuis dan?
Gewoon via de telefoonlijn? Via welke provider?

Als je nu ook KPN hebt kost het helemaal niets extra. Zeker het bekijken waard dus. Stukken goedkoper dan welk ander alternatief. check even je postcode en gelijk aanvragen die handel.

Heb het zelf ook en gisteren gewoon met 60mbit kunnen downloaden i.p.v. de 3,5mbit die we daarvoor hadden :X

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pindakaas schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:35:
[...]

Hoe heb je nu internet thuis dan?
Gewoon via de telefoonlijn? Via welke provider?

Als je nu ook KPN hebt kost het helemaal niets extra. Zeker het bekijken waard dus. Stukken goedkoper dan welk ander alternatief. check even je postcode en gelijk aanvragen die handel.

Heb het zelf ook en gisteren gewoon met 60mbit kunnen downloaden i.p.v. de 3,5mbit die we daarvoor hadden :X
Nee ik doe alles via mijn tele2 abonnement, heb geen vaste internetverbinding.

Ja als je het al hebt is het ideaal inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
Vreemde opzet.

Wat is het doel dat je niet draadloos zou mogen werken?

Je zou kunnen zoeken naar een UMTS router, dat is wat je zoekt. Deze zijn vaak ook te vinden met een aantal LAN porten, of anders een switch er aan.

Zo goedkoop mogenlijk klinkt leuk. Maar ik denk dat je niet blij wordt als je elke 30 minuten je router moet resetten, je wilt wel iets hebben dat je verbinding ook tot stand houd.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 962885 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Excuus voor de onduidelijkheid. Bron 4g is geen probleem, echter mag dit niet draadloos naar de PC lopen.
8)7

Deze eis is opgesteld door iemand met werkelijk nul inzicht in de techniek en nul ervaring met het opstellen van deze eisen...
Dit betreft een Nederlandse werkgever, op basis van een dienstverband. Zitten nog in de beginfasen van het thuiswerken, en hebben nog geen andere kandidaten gehad die niet beschikken over een voldoende werkend vast abonnement.
Welk CAO val je onder? Vergoedingen voor thuiswerken staan daar meestal expliciet in geregeld. Is er geen CAO van kracht, dan val je waarschijnlijk onder het statuut van huisarbeider. In dat geval mag je een forfaitaire onkostenvergoeding van 10% van het brutosalaris opeisen voor de inrichting van je werkplek, waaronder de internetverbinding. Daadwerkelijk aantonen van gemaakte kosten hoeft in het geval van huisarbeider niet (vandaar dat werkelijk iedere CAO het expliciet anders regelt...).
:X Dit stukje kwam uit een Belgische tekst, niet in NL van toepassing.
Een vast abonnement met een acceptabele snelheid is op ons adres helaas niet mogelijk, daarom leek ons dit een goed alternatief. Werkgever gaat hier niet voor betalen, daarom zoeken we een zo betaalbaar mogelijke optie.
4Mbps onhaalbaar? Dat is in Nederland hoogst uitzonderlijk. Waar woon je?

Even los van internetverbinding bij een blijkbaar redelijk clueless werkgever: ARBO. Ook als je thuiswerkt moet je werkplek voldoen aan ARBO-eisen en ligt de verantwoordeijkheid daarvoor bij de werkgever. Is dat niet op orde? Dan lopen jullie beide risico als het mis gaat en ziekte of arbeidsongeschiktheid voorkomt (RSI, rugklachten tellen daarbij nadrukkelijk ook mee).

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 27-08-2018 17:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@dion_b

Ben ik helemaal met je eens hoor.. Het slaat ook nergens op. Zal het vandaag nog eens navragen, want volgens mij zijn de draadloze opties veel logischer en betaalbaarder.

Ik woon aan de rand van Assen, en we hebben 1 jaar online gehad, en dat was echt een drama. Toen volledig over gegaan op 4g.

Arbo ga ik ook nog even ter sprake brengen, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik heb de ZMI MF855 (http://www.dx.com/nl/p/xi...CkdgQAvD_BwE#.W4Uqt-gzaUk) en die werkt perfect voor mij. En ook een powerbank :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik heb gekozen voor de Huawei B525s-23a, dus ik hoop dat dit een goede keuze is! Allemaal bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die B525s-23a is in deze categorie op dit moment vrij overtuigend beste optie, niet alleen qua harde specs, maar ook qua implementatie. Vooral de WiFi-dekking (hier niet direct relevant) is indrukwekkend - het verschil tussen deze Huawei en een concurrerende ZTE met ogenschijnlijk zelfde specs is enorm. Wel komt de UI overduidelijk uit de telecom (en dus niet thuisnetwerk) wereld, met dingen op rare plekken en vrij weinig opties.

Qua WiFi goed om te weten dat de defaults vrij bagger zijn. In de 2.4GHz staat bijvoorbeeld 40MHz kanaalbreedte aan. Die wil je vrij acuut uitzetten (20MHz only instellen). Ook automatische kanaalselectie laat te wensen over. Wel slim: kanalen 12 en 13 zijn niet beschikbaar omdat die kunnen overlappen met de upstream van LTE band 3 (dus signalen die de LTE-antennes van dit apparaat zelf uitzendt).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
Je kan aangeven dat je thuiswerkplek arbo geschikt moet zijn om uberhoubt thuis te kunnen en mogen werken.

Echter je baas zal dan aanhalen je mag thuiswerken het moet niet. Dan kan je springen wat je wil. Maar zolang je werkgever jou niet verplicht tot thuiswerken. Hoeft hij je niets toet toezeggen en beloven.

Zelfs niet als hij een deel van je internet abbo betaald. In de mom van incidenteel een keer thuis werken omdat het kan maar niet moet.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@dion_b Dankje voor je reactie! Een deel begrijp ik, maar een groot deel begrijp ik helemaal niets van, haha.. Ik hoop dat hij via LAN kabel goed werkt, en stabiel en betrouwbaar genoeg zal zijn.

@To_Tall Dat klopt inderdaad! Dit is een keuze, maar als ik het niet wil mag ik ook op kantoor werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 962885 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:44:
@dion_b Dankje voor je reactie! Een deel begrijp ik, maar een groot deel begrijp ik helemaal niets van, haha.. Ik hoop dat hij via LAN kabel goed werkt, en stabiel en betrouwbaar genoeg zal zijn.
Het apparaat zelf staat als een huis, maar of het stabiel en betrouwbaar genoeg zal zijn hangt af van het netwerk van je mobiele provider, en de ontvangst op de locatie waar je de B525 plaatst.

Wat dat laatste betreft: je kunt externe antennes aansluiten als de interne niet voldoen. Let wel op dat je je dan echt moet gaan inlezen, er zijn verschillende frequentiebanden waar je ook verschillende soorten antennes voor nodig hebt, koop je de verkeerde is het weggegooid geld en kan het slechter werken dan wat je nu hebt. Idem als de kabels waar de antennes aan hangen te lang zijn of niet goed geinstalleerd. Je kunt heel veel bereiken, maar dat is echt een project op zich.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1