Ervaringen met gieten beton in appartement

Pagina: 1
Acties:

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 16:53
Vanwege geluidsisolatie voor de onderburen heb ik een tip gekregen van de VVE om beton te storten.

Er zal zwaluwstaart platen i.c.m. lichtgewicht beton worden gebruikt. Edit: Schuimbeton word ook genoemd wat nog lichter is.

Ik maak me een beetje zorgen om het gewicht, de voorzitter van de VVE gaf aan dat dit geen probleem moet zijn. Ik kan niet heel veel topics op internet vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door bulletproof93 op 25-08-2018 12:20 ]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:52
Niet erg goed gezocht kennelijk.
De fabrikant Reppel geeft uitvoerige documentatie op hun site. Ook informatie over de benodigde sterkte van de houten balken. Ook op het forum van klusidee zijn heel veel topics te vinden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 10:34
Als je een appartement van voor ca. 1978 hebt, heeft zo iets weinig zin omdat de meeste geluidsoverdracht niet door vloer zelf gaat maar via de ankers tussen vloeren en muren. Als je dan de vloer isoleert gaat het dus via de muur. Isoleer je die ook, loopt het nog via het plafond.
De demping die je met vloerisolatie alleen realiseert is te verwaarlozen. Ik zou eerst laten nakijken door een expert ter plaatse wat voor resultaat je mag verwachten als je een wat ouder appartement hebt.

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 16:53
JukeboxBill schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:24:
Niet erg goed gezocht kennelijk.
De fabrikant Reppel geeft uitvoerige documentatie op hun site. Ook informatie over de benodigde sterkte van de houten balken. Ook op het forum van klusidee zijn heel veel topics te vinden.
Heb je ook een linkje naar een specifiek topic? Want alle topics die ik vind op Klusidee gaan om garages/schuren of aleenstaande woningen.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:52
Op het Tweakers forum wordt eigen inspanning verwacht van een vragensteller. Ik heb je in de richting gestuurd. Je zal zelf moeten gaan zoeken op klusidee met de juiste trefwoorden.
Bijvoorbeeld zwaluwstaartplaten houten balken
of
zwaluwstaartplaten geluidsisolatie

Verder zou je je vraag wat ruimer kunnen formuleren: hoe groot is de kamer, wat is de overspanning van de balken, afstand tussen de balken, afmetingen van de balken. Zonder die gegevens is het giswerk.

Bij moderne woningen, gebouwd volgens recente richtlijnen is de sterkte van de balken doorgaans geen probleem. Bij oudere simpele woningen van voor omstreeks 1950 zijn de vloeren vaak wat aan de lichte kant.

Maar de VVE komt zelf met de suggestie. Hebben die het dan niet al eerder toegepast?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16
JukeboxBill schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:13:

Maar de VVE komt zelf met de suggestie. Hebben die het dan niet al eerder toegepast?
Dat was ook het eerste wat ik dacht. En als het al eerder is toegepast is er wellicht ook gekeken naar de sterkte van de huidige vloerbalken.
Pagina: 1