Gechakt Ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staxas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-10 13:36
Sinds een aantal maanden (misschien al een jaar?) zie ik om de zoveel weken een of meerdere port forwards in mijn modem staan gericht op 49*** ports naar mijn macbook toe. Ik heb het wachtwoord van mijn modem al een paar keer gewijzigd maar iemand lijkt er elke keer weer in te komen. Heeft iemand een idee hoe dit kan gebeuren en hoe het te voorkomen is? Ik zit al te denken om een pfsense firewall tussen mijn modem en huisnetwerk te zetten, maar eigenlijk gaat mij dit wat ver voor iets wat gewoon niet hoort te gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 05:58

SpamLame

niks

Toevallig upnp aanstaan, en apps draaien die services aan de buitenwereld kunnen aanbieden, torrents bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staxas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-10 13:36
Zou idd upnp kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:48
Eerste gedachte is inderdaad UPnP. Welk type modem? Heb je er een screenshotje van?

En kun je dan UPnP eens uitzetten?

[ Voor 7% gewijzigd door valkenier op 25-08-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
UPnP is zeer onveilig, dus altijd in je modem uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

kodak

FP ProMod
@staxas zoals al gevraagd, post even wat details over je modem zoals merk, type, firmware versie en of het standaard instellingen zijn. Zelfs als het geen standaard ziggo modem is dan lijkt het me nuttig om te achterhalen of dit komt door standaard instellingen of oude firmware die geen automatische update krijgt. Dit soort problemen met modems veroorzaken niet alleen voor de eigenaar overlast of zelfs schade.
Pagina: 1