Ik woon in een slooppand en heb 1 gaskachel in de woon/slaapkamer staan. Afgelopen winter heeft deze ongeveer 24/7 op maximaal gestaan, en was de temperatuur op heuphoogte +/- 20 graden. De woning beneden me stond leeg en de vloer werd niet warmer dan 17 graden. De verdieping boven me is door mij in gebruik, heeft geen verwarming, en wordt enkel gebruikt voor opslag. Geen idee wat de buren links en rechts doen, zelfs niet of ik buren heb. De muren zijn iig goed koud.
De temperatuur in de keuken, badkamer en wc daalde regelmatig tot 8 graden.
Niet afgelopen winter, maar de winter ervoor, zette ik steeds de verwarming uit als ik weg ging, of als ik ging slapen. Toen was het, zelfs als ik middels voluit stoken de temperatuur op 20 graden had gekregen, chilly en onaangenaam. En na een weekendje weg, was de temperatuur in de woon/slaapkamer gedaald naar 12-13 graden.
Komende winter ben ik van zondagavond t/m vrijdagmiddag van huis.
Mijn gas- en elektra-rekening vorig jaar was € 30 pm (incl. welkomstbonus), nu is deze € 50-60.
Is het beter om de hele week door te stoken, of om thuis te komen in een woon/slaapkamer die 10 graden is en het dan naar de 18-20 te stoken?
Ik vermoed dat het laatste kosten-efficiënter is.
De temperatuur in de keuken, badkamer en wc daalde regelmatig tot 8 graden.
Niet afgelopen winter, maar de winter ervoor, zette ik steeds de verwarming uit als ik weg ging, of als ik ging slapen. Toen was het, zelfs als ik middels voluit stoken de temperatuur op 20 graden had gekregen, chilly en onaangenaam. En na een weekendje weg, was de temperatuur in de woon/slaapkamer gedaald naar 12-13 graden.
Komende winter ben ik van zondagavond t/m vrijdagmiddag van huis.
Mijn gas- en elektra-rekening vorig jaar was € 30 pm (incl. welkomstbonus), nu is deze € 50-60.
Is het beter om de hele week door te stoken, of om thuis te komen in een woon/slaapkamer die 10 graden is en het dan naar de 18-20 te stoken?
Ik vermoed dat het laatste kosten-efficiënter is.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!