Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 10:48
Hier een kort klaagtopic over de dwang en verzameldrang van data door bedrijven.

We willen naar de jaarbeurs voor worldofdinos.nl Leuk! Dus naar de website, kaartjes bestellen. Eerst dwingen ze je om een account aan te maken. En vervolgens moet je je volledige adres gegevens invullen plus telefoonnummer en ze vragen je ook nog om je geboortedatum (niet verplicht). In eerste instantie begreep ik niet waarom ze adresgegeven nodig hebben, sturen ze de kaartjes per post op? Dat kan niet want de kaartjes zijn voor de volgende dag. Ik ben opzoek gegaan naar een telefoonnummer om opheldering te vragen, het enige dat ik kon vinden is een reserveringslijn van 45 cent per minuut. Toen ik wat beter keek naar het bestelformulier gaat het wel degelijk om e-tickets dus dat zit wel goed. Nou ja, ik heb bij de adresgegevens maar wat onzin ingevuld, eind goed al goed. De tickets zien er wel grappig uit zo ;-)

Vervolgens naar ns.nl om ook de treinkaartjes alvast te kopen, wel zo handig dacht ik. Vragen ze je naam en geboortedatum? haha het moet niet gekker worden, ik koop ze morgen wel bij de automaat op het station.

Begin ik nu een oude zeur te worden of wordt het steeds gekker met de verzameldrang en dwang van de online bedrijven?

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:30

MsG

Forumzwerver

E-tickets zijn persoonsgebonden, anders zou je ze de hele dag door kunnen geven, vandaar dat ze dit soort gegevens vragen. Je kan er zoveel achter zoeken als je zelf wil.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Japidoff
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-04 13:53
quote:
MsG schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:14:
E-tickets zijn persoonsgebonden, anders zou je ze de hele dag door kunnen geven, vandaar dat ze dit soort gegevens vragen. Je kan er zoveel achter zoeken als je zelf wil.
doorgeven? heb je nog nooit een barcodescanner gezien? doorgeven gaat niet omdat ze gescand worden...

gang is alles

• Uthog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:47
De naw zijn wettelijk verplicht op het moment dat er eem factuur is. Jij koopt kaartje dus is er een factuur.

Het is eigelijk heel simpel.waarom dit moet

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:57
quote:
Japidoff schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

doorgeven? heb je nog nooit een barcodescanner gezien? doorgeven gaat niet omdat ze gescand worden...
Bij de treintickets is het enige dat die dingen doen de gegevens lezen uit de code zelf en tonen op het display van de lezer. Er wordt geen verbinding gemaakt met de 'wal' om te kijken of het ticket vaker gebruikt is.
Daarom moet er ook een ID bewijs getoond worden bij een e-ticket, om te kijken of die gegevens overeen komen en te kijken of je niet met iemand anders ticket reist.

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:56

defiant

Moderator General Chat
Een klaag/opsom topic is niet de bedoeling. Voor individuele vragen over privacy bij bijvoorbeeld bedrijven is AWM ook niet de goede plek, daarvoor hebben een specifiek forum: Privacy & Beveiliging. Deze doe ik om die reden op slot.

Climate dashboard

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True