Inbouwmodule voor wandlampen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JANNETJEJ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-02 08:55
Voor ons nieuwbouwhuis dat bijna klaar is, hadden we het plan opgevat om Philips Hue verlichting te gebruiken. In verband daarmee hebben de wandlichtpunten continu stroom. Nu zijn we tegen gewone wandlampen met vaste Led aangelopen (Lucide Led Hole) die we wel heel mooi vinden. Dat zou inhouden dat er een module in de wanddoos geplaatst moet worden. Bij voorkeur met eenzelfde app te bedienen als de Philips Hue.
Zoals blijkt, hebben wij hier zelf niet veel,verstand van. We heben online gezocht en komen op diverse merken, maar het wordt niet duidelijk welke voor ons meest geschikt is. De lampen zijn 3W en niet dimbaar.
Kan iemand advies geven?

Beste antwoord (via JANNETJEJ op 28-08-2018 20:08)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
Je kan kijken naar een lichtschakelaar met het Zigbee protocol. Philips Hue maakt ook gebruik van dat protocol. Daarmee kan je dan via Hue maar ook nog handmatig schakelen.

O.a. Xiaomi Aqara wall switch

Ik heb zelf geen ervaring met de combinatie overigens.

https://blog.tlpa.nl/2017/11/02/xiaomi-aqara-wall-switch/

[ Voor 10% gewijzigd door VHware op 25-08-2018 10:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
Bij mijn weten zijn er geen Hue compatible modules die je achter een andere lamp kan plaatsen

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
Je kan kijken naar een lichtschakelaar met het Zigbee protocol. Philips Hue maakt ook gebruik van dat protocol. Daarmee kan je dan via Hue maar ook nog handmatig schakelen.

O.a. Xiaomi Aqara wall switch

Ik heb zelf geen ervaring met de combinatie overigens.

https://blog.tlpa.nl/2017/11/02/xiaomi-aqara-wall-switch/

[ Voor 10% gewijzigd door VHware op 25-08-2018 10:54 ]