geen beeldscherm bij start up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Vandaag bij het opstarten van mijn pv bleef mijn beeldscherm zwart. Lampje van pc kast brande, keyboard en muis lights gingen ook gewoon aan. Alle kabels gechecked en alles zat er gewoon aan. Aan/uit knop van beeldscherm reageerde ook niet.

Vervolgens heb ik de pc uitgezet. Kabels van beeldscherm eruitgehaald en opnieuw aangekoppeld, hierna functioneerde het beeldscherm weer.

Nu vraag ik me af of dit een teken is dat mijn beeldscherm defect aan het worden is? Het is al een scherm van zo een 12jaar oud. Dit gebeurd trouwens eens in de zoveel tijd (3-4maanden).

Bedankt.

Scherm is een iiyama prolite E2407HDSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Kan een defecte monitor zijn maar ook aan de videokabel, voeding, videokaart, moederbord etc liggen. Om de exacte oorzaak te achterhalen zou je die onderdelen stuk voor stuk moeten uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 11:14
Blijft hij echt zwart of heeft hij geen connectie met de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
mcerasmus schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:41:
Blijft hij echt zwart of heeft hij geen connectie met de pc?
zwart, op andere momenten zie ik wel eens: no signal, maar dat zag ik nu ook niet.
rest van de pc is compleet nieuw alleen mijn beeldscherm is nog steeds oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37

nelizmastr

Goed wies kapot

taurus0205 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

zwart, op andere momenten zie ik wel eens: no signal, maar dat zag ik nu ook niet.
rest van de pc is compleet nieuw alleen mijn beeldscherm is nog steeds oud.
En waar bestaat die nieuwe pc dan wel uit?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ - Grafische kaart
AMD Ryzen 5 1600 - Processor
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 - Moederbord
Corsair Vengeance LPX - Geheugen
Crucial MX300 - Solid state drive
Fractal Design Define S - Towermodel
CORSAIR RMx Series RM550x - Voeding (intern)

corsair strafe RGb keyboard
roccat nyth mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
Check al je voedingskabels, vooral die naar de grafische kaart. Als je nog een andere videokaart hebt, kan je het daar even mee proberen. Zorg wel dat je bij het vervangen van onderdelen etc. de voeding uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
mcerasmus schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:33:
Check al je voedingskabels, vooral die naar de grafische kaart. Als je nog een andere videokaart hebt, kan je het daar even mee proberen. Zorg wel dat je bij het vervangen van onderdelen etc. de voeding uitzet.
vanochtend weer hetzelfde probleem, vervolgens opgelost door pc af te sluiten mat aanknop en de hdmi kabel eruit te halen em vervolgens weer aan te koppelen. is die kabel het probleem dan? Als de grafische kaart defect zou zijn, zou ik niet witcher3 kunnen spelen op ultra settings gok ik? Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
taurus0205 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

vanochtend weer hetzelfde probleem, vervolgens opgelost door pc af te sluiten mat aanknop en de hdmi kabel eruit te halen em vervolgens weer aan te koppelen. is die kabel het probleem dan? Als de grafische kaart defect zou zijn, zou ik niet witcher3 kunnen spelen op ultra settings gok ik? Of heb ik dat mis?
Als je niet aan de kabel zit, en de pc opnieuw opstart, zou hij het nog steeds niet moeten doen als het aan de kabel ligt. Het kan heel goed aan het beeldscherm liggen, dus als je een ander beeldscherm kan proberen zou je de bron van het probleem kunnen vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
@taurus0205 is dit incidenteel dat het gebeurt, of heb je ook al eens geprobeerd de monitor aan te sluiten op je moederbord om te kijken of je dan beeld krijgt?

edit: merk net dat er geen onboard graphics mogelijk zijn op dit mobo... niet met deze setup at least.

[ Voor 25% gewijzigd door elbowlessgoat op 27-08-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
elbowlessgoat schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:03:
@taurus0205 is dit incidenteel dat het gebeurt, of heb je ook al eens geprobeerd de monitor aan te sluiten op je moederbord om te kijken of je dan beeld krijgt?

edit: merk net dat er geen onboard graphics mogelijk zijn op dit mobo... niet met deze setup at least.
het gebeurd ook regelmatig dat ik vanuit slaapstand geen beeld krijg op het beeldscherm, dan krijg ik alleen weer beeld bij een harde reset.

Ik kan het proberen met het beeldscherm van de latop?

[ Voor 5% gewijzigd door taurus0205 op 31-08-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
vandaag is na startupo het beeldscherm uit zichzelf 2x zo fel..
Overigens reageren de knoppen voor instellingen op het beeldscherm ook niet. Die werken pas weer nadat ik de hdmi kabel eruit heb gehaald en weer terug gestoken heb. Ik weet niet of dit belangrijke info is, maar zeg het maar even ;-)

bij slaapstand is het scherm niet meer pikzwart maar gaat het van zwart naar witte blokjes

[ Voor 78% gewijzigd door taurus0205 op 31-08-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
zonet pc beeldscherm van buren kunnen lenen.

Alles werkt dan gewoon prima, Wicther3 en alles gaat top.
Wel lastig want beeldscherm was paar dagen ellenden vooral de slaapstand, maar daarna deed het gewoon weer. Wicther3 loopt allemaal lekker op ultra, dat zou niet kunnen toch met een kapotte grafische schijf lijkt me?
Moet wel; zeggen dat op het scherm van de buren het allemaal beter uitziet dan op mijn oude beeldscherm van 12 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
mcerasmus schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Als je niet aan de kabel zit, en de pc opnieuw opstart, zou hij het nog steeds niet moeten doen als het aan de kabel ligt. Het kan heel goed aan het beeldscherm liggen, dus als je een ander beeldscherm kan proberen zou je de bron van het probleem kunnen vaststellen.
dit heb ik inmiddels uitgevoerd. Zou een reactie erg waarderen. thnx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Als het met een andere monitor prima werkt lijkt mij de oorzaak duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
dit heb ik inmiddels uitgevoerd. Zou een reactie erg waarderen. thnx :)
[/quote]

Als hij het goed doet met een ander beeldscherm, is het beeldscherm dus het probleem. Zeker omdat je monitor al 12 jaar oud is, zou ik gaan kijken naar een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik denk dat je elco's op de printplaat kapot gaan. Heb ik ook gehad bij mijn iiyama B2475HDS:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2353592.html
https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=39340

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Thnx, ja als ik de verhalen van die lui lees lijkt het veel op mijn probleem.

na 10jaar wellicht mooi moment een nieuwe betere en grotere game beeldscherm te regelen?
Die capicatoren vervangen lijkt me nog ingewikkeld en ook niet goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
Dit had mijn broer ook. Ik zou even open schroeven en aan de binnenkant kijken of alle capicatoren nog goed zijn. Dat zijn die soort silotjes op een pcb. Dat was het probleem van mijn broer dan.

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
tongribnau schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:12:
Dit had mijn broer ook. Ik zou even open schroeven en aan de binnenkant kijken of alle capicatoren nog goed zijn. Dat zijn die soort silotjes op een pcb. Dat was het probleem van mijn broer dan.
sorry wat is pcb en wat deed hij er precies mee dan? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02:34
Dat is de plaat in de monitor waar de electronica op gemonteerd zit.
Als je het leuk vindt om te doen dan kun je hem openschroeven en idd kijken wat er aan de hand is. Een paar elcos vervangen is juist heel goedkoop. Die kosten niet zoveel. Het is wel ff een werkje.

Mocht je het budget hebben dan zou ik nu gewoon voor een nieuw scherm gaan. Beeldkwaliteit is in de loop der jaren flink verbeterd. Zeker ten opzichte van een scherm van 10 jaar oud. Zoals je al gezien hebt op het scherm van de buren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Baloes schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:21:
Dat is de plaat in de monitor waar de electronica op gemonteerd zit.
Als je het leuk vindt om te doen dan kun je hem openschroeven en idd kijken wat er aan de hand is. Een paar elcos vervangen is juist heel goedkoop. Die kosten niet zoveel. Het is wel ff een werkje.

Mocht je het budget hebben dan zou ik nu gewoon voor een nieuw scherm gaan. Beeldkwaliteit is in de loop der jaren flink verbeterd. Zeker ten opzichte van een scherm van 10 jaar oud. Zoals je al gezien hebt op het scherm van de buren :)
haha idd. Ik heb nu een 21inch beeldscherm wat toen al vrij prijzig was. Inmiddels is een groter scherm aanschaffen van goede kwaliteit een stuk makkelijker geloof ik. Nog tips wellicht voor een goed game beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-10 21:54
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Niet meer dan 400, eventuele uitschieter kan. Ik heb nu een 21 inch, mag wel groter maar ik wil geen teniis hoeven te spelen tijdens het gamen als je snapt wat ik bedoel ;-)
Een goede voet zou ook chill waardoor ik het beeldscherm op de juiste hoogte kan instellen en het gewoon stabiel staat.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:44
taurus0205 schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:54:
zonet pc beeldscherm van buren kunnen lenen.

Moet wel; zeggen dat op het scherm van de buren het allemaal beter uitziet dan op mijn oude beeldscherm van 12 jaar oud.
Wat een revelatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Tja je raakt ook wel gewend aan bepaalde zaken he :p en als je niet anders gewend weet je soms ook niet beter. Lijkt me dat mijn grafische kaart en vrije recente pc ook beter uit de verf komt met een nieuwe monitor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ik zou me dan richten op een 27 inch 1440p scherm eventueel met freesync omdat je kaart dat ondersteunt.
Hoewel jouw kaart de zwaardere games dan niet op ultra gaat trekken ziet het er nog steeds verrekte mooi uit en je kunt er weer ff tegenaan.

Belangrijk is om te weten wat voor een games je voornamelijk speelt. Fanatiek shooters of meer games zoals the witcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Baloes schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:02:
Ik zou me dan richten op een 27 inch 1440p scherm eventueel met freesync omdat je kaart dat ondersteunt.
Hoewel jouw kaart de zwaardere games dan niet op ultra gaat trekken ziet het er nog steeds verrekte mooi uit en je kunt er weer ff tegenaan.

Belangrijk is om te weten wat voor een games je voornamelijk speelt. Fanatiek shooters of meer games zoals the witcher?
Momenteel speel ik witcher3, maar nu NG+ ook bijna uitgespeeld en ben er dan echt klaar mee. Het verhaal is leuk maar verder niet echt boeiend genoeg.

Speel eigenlijk vooral Diablo3 en hopelijk binnenkort d4 en heroes of the storm, wellicht pak ik tegen de tijd cyperpunk 2077 op, meer games als de witcher inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-10 21:54
Voor ongeveer die prijs kan ik dit scherm van harte aanbevelen: pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Ik heb 'm zelf, en ben er erg gelukkig mee. Het is wel een TN scherm, en daar trekken veel mensen tegenwoordig een heel vies gezicht bij.

De meeste mensen hier zweren bij IPS of VA schermen, die een betere kleurgave hebben en veel betere kijkhoeken hebben. Probleem met die schermen is wel dat mensen vaak klagen dat ze last hebben van IPS glow of backlight bleed. Het kan dan zijn dat je eerst een paar schermen terug moet sturen voordat je er een hebt waar je tevreden mee bent.

Dit lijkt een IPS paneel te zijn waar mensen blij mee zijn: pricewatch: Acer XF270HUA Zwart Heb er zelf geen ervaring mee, maar ziet er op papier goed uit en maar net iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
PenguinEmperor schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:11:
Voor ongeveer die prijs kan ik dit scherm van harte aanbevelen: pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Ik heb 'm zelf, en ben er erg gelukkig mee. Het is wel een TN scherm, en daar trekken veel mensen tegenwoordig een heel vies gezicht bij.

De meeste mensen hier zweren bij IPS of VA schermen, die een betere kleurgave hebben en veel betere kijkhoeken hebben. Probleem met die schermen is wel dat mensen vaak klagen dat ze last hebben van IPS glow of backlight bleed. Het kan dan zijn dat je eerst een paar schermen terug moet sturen voordat je er een hebt waar je tevreden mee bent.

Dit lijkt een IPS paneel te zijn waar mensen blij mee zijn: pricewatch: Acer XF270HUA Zwart Heb er zelf geen ervaring mee, maar ziet er op papier goed uit en maar net iets duurder.
zal eens opzoeken dan wat ips glow is en backlight bleed, iets wat ik in revieuws ook veel tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ik wilde net idd gaan aanbevelen om een IPS scherm te nemen :

categorie: Monitoren

Maar lees de reviews van users maar zeker ook die van echte testen. Op Hardware info doen ze erg veel aan het testen van monitoren. Daar zou ik zeker ook es kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Baloes schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:16:
Ik wilde net idd gaan aanbevelen om een IPS scherm te nemen :

categorie: Monitoren

Maar lees de reviews van mensen maar zeker ook die van echte testen. Op Hardware info doen ze erg veel aan het testen van monitoren. Daar zou ik zeker ook es kijken.
zou wel beter zijn een scherm te hebben die ook gewoon aansluit bij mijn desktop en grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
taurus0205 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:57:
[...]

sorry wat is pcb en wat deed hij er precies mee dan? Thnx!
PCB is: Printed Circuit board. dat is een printplaat.
wat hij deed is de kapotte desolderen er af halen en het nummer of voltage en Uf opzoeken en een niewe bestellen. die soldeer je er op en sluit alle kabels weer aan en test dan of hij werkt

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
tongribnau schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:35:
[...]

PCB is: Printed Circuit board. dat is een printplaat.
wat hij deed is de kapotte desolderen er af halen en het nummer of voltage en Uf opzoeken en een niewe bestellen. die soldeer je er op en sluit alle kabels weer aan en test dan of hij werkt
ah cool, op zich niet heel moeilijk moet je wel weer een soldeer apparaat kopen die je daarna nooit weer gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
taurus0205 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:18:
[...]

ah cool, op zich niet heel moeilijk moet je wel weer een soldeer apparaat kopen die je daarna nooit weer gebruikt :P
heb je ook al geprobeert met een andere computer of hij ook niets doet? misschien ligt het wel aan je videokaart ofzo?

Snor_ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
tongribnau schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:25:
[...]

heb je ook al geprobeert met een andere computer of hij ook niets doet? misschien ligt het wel aan je videokaart ofzo?
als je terug leest.. de problemen zijn er niet als ik de pc op een ander beeldscherm aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
anyway bedankt voor jullie input allemaal. Ik zal me eens verdiepen in een nieuwe monitor en dan bij aankoopadvies een nieuwe topic aanmaken.
Pagina: 1