Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem USB poorten limiet ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlackEasterEgg
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-07 17:47
Ik ben wel aardig handig met computers, maar ik heb een probleem die ik maar niet kan oplossen.
Ik heb hier een race sim staan die veel usb poorten gebruikt, dus heb ik een usb hub (powered) waar de usb van mijn pedalen, shifter, handrem, extra muis en stuur aanvast zit. In mijn moederbord zijn al mijn usb poorten in gebruik. Het probleem is nu dat mijn windows 10 steeds zegt dat er een storing is veroorzaakt en mijn stuur niet meer wilt werken. Ik heb ondervonden dat als ik een aantal usb apparaten uit mijn moederbord haal mijn stuur ineens wel weer gaat werken. Is het mogelijk dat ik het aantal maximale usb apparaten heb bereikt ?
Ik dacht zelf dat elke usb poort 127 apparaten kon besturen, maar misschien zit ik er naast?
Ik hoopte nu eigenlijk dat jullie misschien een oplossing voor voor me hebben.

Alle reacties

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het zal waarschijnlijk niet het aantal poorten zijn dat het probleem veroorzaakt, maar eerder een conflict tussen hub en een apparaat (waarschijnlijk je stuur) en/of tussen 2 usb-apparaten op de hub.

Sommige USB-spullen werken gewoonweg niet helemaal lekker via een hub, maar alleen rechtstreeks via de "losse" poorten van het moederbord (soms staat dat zelfs in de handleiding vermeld).
Ik vind het ook achterlijk (USB zou juist universeel, standaard en makkelijk moeten zijn :X ), maar goed, blijven computers he? ;)

Ik heb iets soortgelijks ondervonden met een USB-toetsenbord van Microsoft: via een USB-hub "startte" het toetsenbord soms niet op en kon je er niks mee.
Rechtstreeks op een poort van het moederbord aangesloten werkte het altijd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is hier de discussiewaarde? Als je een vraag hebt, open dan ook een vraagtopic, dan krijg je gelijk ook een template om te zorgen dat je alle relevante info geeft.

Voor deze keer pas ik het aan: Discussietopic -> Vraagtopic.

Oslik blyat! Oslik!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Misschien extra powered hub proberen.

of usb naar moederbord omwisselen naar hub.

Dus flink gaan testen.

Misschien teveel stroom verbruik op je moederbord usb poorten.

Stroom meten op je usb, daar heb je usb apparaten voor.

• BlackEasterEgg
het probleem is nu dat als ik een usb apparaat gewoon omwissel van hub naar moederbord werkt het apparaat dus nog niet. maakt niet uit wat voor apparaat ik wissel. vandaar dat ik kwam met limiet op aantal usb apparaten.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Welke voeding zit er in je PC? En wat zijn de specs van je PC?

• BlackEasterEgg
Intel I7 4790k 4,8ghz
ASUS Strix GTX 1080
Corsair 2x8 gddr3 2400mhz
ASUS Maximus Hero VII
Corsair ax1200i

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-11 14:30
Ja dat zou kunnen. Tenminste, je usb poort heeft gewoon niet genoeg bandbreedte voor alle apparaten aan de hub.
Ik denk dat dat het probleem is. Probeer het te verspreiden over meerdere hubs, of misschien een usb 3.0 hub, dan heb je veel meer bandbreedte.

• BlackEasterEgg
ik heb een pci adapter 2x 3.1 poort waar mijn usb hub 3.0 aan vast zit. ga ervan uit dat dat geen kwaad kan hub heeft 7 poorten waarvan 5 in gebruik.
Pagina: 1