Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 21:14
Mijn vraag

Beste mensen, ik heb na 8 jaar weer behoefte aan een upgrade voor mijn "high-end" gaming pc. Bij de zoektocht heb ik besloten een AMD build te maken (ryzen 2700x).

Mijn vraag is of de MSI GTX 1080 Gaming past op de Gigabyte X470 Aorus Gaming in combinatie met de Samsung 970 Pro 512 GB. Ik heb zelf geen ervaring met deze nieuwe M2 ssd kaarten, en wanneer ik kijk naar waar deze moeten worden aangesloten op het moederbord lijken ze vrij krap bij de PCI slot x16 voor mijn 1080 videokaart.

Ik ben benieuwd of ik me zorgen maak om niks of dat dit wel een dingetje kan zijn.

mvg, Jacob van Vuren

Beste antwoord (via jacob-1995 op 25-08-2018 13:53)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-Die ASUS Prime is overkil als je niet gaat overclocken. Meer dan pricewatch: MSI B450-A PRO heb je niet nodig. :)
-Ik zou de 2018 versie van de RMx pakken. pricewatch: Corsair RM550x (2018)
-Heb je echt RGB RAM nodig? Ik zou een 3200C16 setje pakken en het daarbij laten. pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja het zou allemaal moeten werken, maar koop liever een beter bordje. Bouwkwaliteit van Gigabyte valt behoorlijk tegen, zowel in keuze van componenten als niet binnen twee weken kapot gaan. Ik heb al te veel mensen zien klagen dat dit bordje binnen no time kapot was. :/

De vraag is waar je waarde aan hecht?
-Overclocken? (zowel CPU als RAM)
-Intel netwerkcontroller?
-Betere audiochip?
-SLI?
-RGB?
-I/O eisen?

Verder beschouw ik een M.2 slot direct onder het primaire PCI-E als stupide. Een M.2 heatsink zie ik ook meer als een M.2 heattrap. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:23:
Ja het zou allemaal moeten werken, maar koop liever een beter bordje. Bouwkwaliteit van Gigabyte valt behoorlijk tegen, zowel in keuze van componenten als niet binnen twee weken kapot gaan. Ik heb al te veel mensen zien klagen dat dit bordje binnen no time kapot was. :/

De vraag is waar je waarde aan hecht?
-Overclocken? (zowel CPU als RAM)
-Intel netwerkcontroller?
-Betere audiochip?
-SLI?
-RGB?
-I/O eisen?

Verder beschouw ik een M.2 slot direct onder het primaire PCI-E als stupide. Een M.2 heatsink zie ik ook meer als een M.2 heattrap. :P
Oh, ik heb in vele reviews deze op de top gezien voor gamen, want dat is precies wat ik wil. Graag gamen en kunnen streamen. Om uw vragen te beantwoorden over wat ik in een moederbord zoek:
-Overclocken ben ik niet geïnteresseerd in
-Weet niet echt wat een Intel netwerkcontroller inhoud? En kan dat op een AM4 moederbord aanwezig zijn?
-Audio is wel belangrijk, graag een goede audio
-SLI is niet van toepassing, zal altijd maar één flinke videokaart gebruiken
-RGB is geen must, ben op zoek naar een moederbord wat niet al te flits is, ben wel een beetje klaar met alle kleuren van de regenboog. Zat te denken aan een wit kastje te kopen met dan de focus op één kleur (oranje of paars o.i.d.)
-I/O is geen breekpunt, maar een beetje netjes mag het er wel uit zien.

Ben benieuwd naar wat voor moederbord ik dan moet gaan kijken. Is een micro-ATX of iets dan ook interessant? Het zal namelijk blijven bij een SSD M2, 16GB ram en ik hoor goede dingen over de stock cooler van Ryzen 2700x.

Ik hoor graag tips en tricks, 8 jaar uit de running is vrij lang.

(overigens nu ook een gigabyte moederbord, en nog geen problemen gehad met deze pc godzijdank)

mvg, Jacob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Waarom een 970 Pro voor wat gamen en streamen? Een 970 Pro 512 GB kost € 209 vs een Crucial MX500 500 GB M2 nog geen € 90.

In de praktijk merk je er waarschijnlijk geen bal van: https://nl.hardware.info/...t-van-nvme-in-de-praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jacob-1995 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:53:
[...]

Oh, ik heb in vele reviews deze op de top gezien voor gamen, want dat is precies wat ik wil. Graag gamen en kunnen streamen. Om uw vragen te beantwoorden over wat ik in een moederbord zoek:
-Overclocken ben ik niet geïnteresseerd in
-Weet niet echt wat een Intel netwerkcontroller inhoud? En kan dat op een AM4 moederbord aanwezig zijn?
-Audio is wel belangrijk, graag een goede audio
-SLI is niet van toepassing, zal altijd maar één flinke videokaart gebruiken
-RGB is geen must, ben op zoek naar een moederbord wat niet al te flits is, ben wel een beetje klaar met alle kleuren van de regenboog. Zat te denken aan een wit kastje te kopen met dan de focus op één kleur (oranje of paars o.i.d.)
-I/O is geen breekpunt, maar een beetje netjes mag het er wel uit zien.

Ben benieuwd naar wat voor moederbord ik dan moet gaan kijken. Is een micro-ATX of iets dan ook interessant? Het zal namelijk blijven bij een SSD M2, 16GB ram en ik hoor goede dingen over de stock cooler van Ryzen 2700x.

Ik hoor graag tips en tricks, 8 jaar uit de running is vrij lang.

(overigens nu ook een gigabyte moederbord, en nog geen problemen gehad met deze pc godzijdank)

mvg, Jacob
toon volledige bericht
-Geen OC dus.
-Intel maakt over het algemeen de betere netwerkchips en sommige mensen willen er perse eentje.
-Wat gebruik je nu voor audioapparatuur? Echt een heel goede heatset of speakers of meer gemiddeld spul? S/PDIF nodig of alleen 3,5mm jacks?
-SLI kan dus ook weg.
-Geen RGB dus. :P

Verder zou ik naar een goedkopere M.2 SSD kijken. Ze zijn vrijwel allemaal te snel voor de meeste applicaties. W10 gaat er bijvoorbeeld nauwelijks sneller door opstarten net zoals veel games. Een Crucial MX500 is snel genoeg. De stock koeler van de 2700X is verder niet totaal waardeloos, dus die kan je zonder problemen gebruiken. Je zal een klein beetje clockspeed verliezen, maar dat is niet het einde van de wereld.

Als laatste was is de rest van je build? Ik mis zaken zoals voeding en RAM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
White Feather schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:13:
Waarom een 970 Pro voor wat gamen en streamen? Een 970 Pro 512 GB kost € 209 vs een Crucial MX500 500 GB M2 nog geen € 90.

In de praktijk merk je er waarschijnlijk geen bal van: https://nl.hardware.info/...t-van-nvme-in-de-praktijk
Hier kwam ik vanmorgen ook achter, heb inderdaad de crucial 500 sata besteld. Het blijkt niet altijd slim te zijn naar je neef te luisteren, Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
jacob-1995 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:33:
[...]

Hier kwam ik vanmorgen ook achter, heb inderdaad de crucial 500 sata besteld. Het blijkt niet altijd slim te zijn naar je neef te luisteren, Haha.
Yep, is mooi spul hoor, maar voor minder heb je zelfs de dubbele opslagcapaciteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:27:
[...]

-Geen OC dus.
-Intel maakt over het algemeen de betere netwerkchips en sommige mensen willen er perse eentje.
-Wat gebruik je nu voor audioapparatuur? Echt een heel goede heatset of speakers of meer gemiddeld spul? S/PDIF nodig of alleen 3,5mm jacks?
-SLI kan dus ook weg.
-Geen RGB dus. :P

Verder zou ik naar een goedkopere M.2 SSD kijken. Ze zijn vrijwel allemaal te snel voor de meeste applicaties. W10 gaat er bijvoorbeeld nauwelijks sneller door opstarten net zoals veel games. Een Crucial MX500 is snel genoeg. De stock koeler van de 2700X is verder niet totaal waardeloos, dus die kan je zonder problemen gebruiken. Je zal een klein beetje clockspeed verliezen, maar dat is niet het einde van de wereld.

Als laatste was is de rest van je build? Ik mis zaken zoals voeding en RAM. :)
https://pcpartpicker.com/user/Jacobvv1995/saved/xkXkdC
Bij deze de producten die ik op het oog heb. De monitor ben ik nog niet zeker van, maar mijn budget weerhoud me er wel van om een g-sync scherm te kopen. Ook het moederbord is dus niet zeker. Heb nog wat meer research gedaan en aangezien ik geen overclock/sli en hdd etc ga gebruiken kan ik geloof ik wel naar een goedkoper moederbord gaan kijken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-Die ASUS Prime is overkil als je niet gaat overclocken. Meer dan pricewatch: MSI B450-A PRO heb je niet nodig. :)
-Heb je echt RGB RAM nodig? Ik zou een 3200C16 setje pakken en het daarbij laten. pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob-1995
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:50:
- Kwam inderdaad op hetzelfde moederbordje uit, ziet er ook niet al te druk uit op het oog!
- Ik heb de voeding al besteld, wat is het verschil met de 2018 versie? Want voor 2 euro verschil heb ik niet echt de behoefte om het terug te gaan sturen.
- Nee, zeker niet nodig de RGB, maar op dat moment was deze goedkoper dan de non RGB volgens pricewatch, maar bij het bestellen bleek dat een leugen te zijn, Haha.

Bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik er zo wel uit kom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jacob-1995 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

- Kwam inderdaad op hetzelfde moederbordje uit, ziet er ook niet al te druk uit op het oog!
- Ik heb de voeding al besteld, wat is het verschil met de 2018 versie? Want voor 2 euro verschil heb ik niet echt de behoefte om het terug te gaan sturen.
- Nee, zeker niet nodig de RGB, maar op dat moment was deze goedkoper dan de non RGB volgens pricewatch, maar bij het bestellen bleek dat een leugen te zijn, Haha.

Bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik er zo wel uit kom!
Tja, ik heb de oude versie van die voeding zelf en daar is helemaal niks mis mee. :P

Pagina: 1