Macbook 12'' 2016

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
... Beste, hierbij een vraag..
Ik zit te denken om een Macbook te kopen voor mijn studie. Ik heb nu een windows machine maar dit werkt toch niet zo fijn voor mij. Ik heb vaker met macbook gewerkt en dit ging veel beter. Nu zit ik met een budget en de macbook pro 12'' uit 2016 valt hier mooi tussen. Voor mijn opleiding werk ik heel veel (eigenlijk continu) met Indesign , Photoshop en illustrator. Nu vraag ik me af, Werkt een Intel Core M3 in combinatie met een 8GB ram goed samen met deze programmas? Niet tegelijk natuurlijk, dat houd mijn windows machine niet eens bij. Ik hoor graag jullie mening!

...

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

8GB RAM zou ik nooit doen, Pak sowieso 16GB. Dat is weliswaar wat duurder, maar het maakt je Macbook tenminste een beetje bruikbaar. Ik merk op m'n werk dat alle MacBooks met 8GB al vrij snel traag worden, en die zijn zo'n beetje allemaal al vervangen met iets met 16GB erin. Zeker als je er een beetje serieus mee wilt Photoshoppen is die 8GB zo op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in ieder geval de nieuwe MacBook Air afwachten.

Ik heb geen ervaring met MacOS, maar zelfs het bloated Windows 10 werkt goed met 8 GB, ik zou zeggen dat het voldoende zou moeten zijn, maar 16 GB is altijd fijner.

Anders zou Linux Mint of Ubuntu nog een overweging kunnen zijn. Dat is sowieso al een stuk vriendelijker voor je CPU en RAM.

Ipv Photoshop, InDesign en Illustrator, zou je dan Gimp, Darktable, Scribus en Inkscape kunnen gebruiken. Scheelt ook weer de nodige euro's en werkt redelijk vergelijkbaar. Binnen een dag zou je gewend moeten zijn.

Laptop zou deze kunnen zijn;

https://bto.eu/product/u-book-14cl834/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2018 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wanneer hij voor de opleiding de adobe collection nodig heeft, heeft het geen zin om 'alternatieve' software aan te dragen. Vooral omdat geen van de genoemde tools een echt alternatief is....

Ik zou zelf geen intel m3 combineren met de software die genoemd is. 16 GB is leuk, maar niet per se noodzakelijk. Als macOS er traag van wordt, lijkt me iets anders aan de hand.

Je kunt wellicht goedkoper een nette windows doos kopen en dan via bijv. Vmware macOS erop draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PageFault schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:27:
Wanneer hij voor de opleiding de adobe collection nodig heeft, heeft het geen zin om 'alternatieve' software aan te dragen. Vooral omdat geen van de genoemde tools een echt alternatief is....

Ik zou zelf geen intel m3 combineren met de software die genoemd is. 16 GB is leuk, maar niet per se noodzakelijk. Als macOS er traag van wordt, lijkt me iets anders aan de hand.

Je kunt wellicht goedkoper een nette windows doos kopen en dan via bijv. Vmware macOS erop draaien.
Het heeft geen zin want?

Ik ken steeds meer professionele dtp-ers die genoemde pakketten gebruiken.

Belangrijkste verschil is dat je de halffabrikaten niet altijd kan uitwisselen, maar de handelingen zijn vergelijkbaar en het eindresultaat sowieso.

Ik ben het wel eens dat je wellicht te kort schiet.

W10 8cm een van lijkt me geen goede tip, omdat de cm al van je cpu/ram vreet en MacOS mag je volgens de eula alleen op Mac hardware draaien (1+2) en op een W10 is dit niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik ken er geen een en ik heb 5 dagen in de week met designers, drukkers etc te maken bij elke dag een andere klant.

De alternatieve software is niet per se slecht, maar doe maar eens een wedstrijdje retoucheren photoshop vs gimp/cinepaint. Dan snap je wat ik bedoel.

De eula heb ik nooit gelezen, je zult 100% gelijk hebben. Ik draai macOS wel onder VM omdat ik ten eerste niet met 2 notebooks ga lopen en ten tweede dat ding niet van mijn baas zou krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik zou geen MacBook 12" nemen, die heeft een passief gekoelde Intel Core m processor.

Een MacBook Air 13" met 8 GB kan prima met deze programma's werken, alleen zou ik nog even een paar weken wachten om te kijken of de nieuwe Air een beter scherm heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Wellicht dat een pro nog meer voor je te bieden heeft...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus even voor de duidelijkheid aan mijn kant,
Ik heb niks aan de alternatieven van de adobe pakketen, ik MOET deze van mijn opleiding. Anders geen diploma :) Even goed bedankt voor het meedenken,,

Maar , een macbook met Intel Core m3 gaat het dus niet redden , om indesign , photoshop etc te draaien ? Ik heb nu een hp met 8 gb ram en Intel Core i5. Dit gaat prima maar ik moet dus echt een overstap maken naar Macbook omdat ik er gewoon weg buitenval met mn windowsje :\

De mac die ik op ogen heb is de Intel Core m3 met 8 gb. Wat zeggen jullie? Ik vraag btw niet om koopadvies. Naar mijn mening vraag ik of de intel core m3 met 8 gb ram goed gecombineerd kan worden met de Adobe Pakketen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:55:
.....

Maar , een macbook met Intel Core m3 gaat het dus niet redden , om indesign , photoshop etc te draaien ? Ik heb nu een hp met 8 gb ram en Intel Core i5. Dit gaat prima maar ik moet dus echt een overstap maken naar Macbook omdat ik er gewoon weg buitenval met mn windowsje :\
Begrijp ik goed dat je een MB wil, omdat de rest ook een MB heeft? Waanzin. Als je een HP hebt die voldoet, zou ik een dikke vinger naar de rest geven en het gewoon met die HP doen.
De mac die ik op ogen heb is de Intel Core m3 met 8 gb. Wat zeggen jullie? Ik vraag btw niet om koopadvies. Naar mijn mening vraag ik of de intel core m3 met 8 gb ram goed gecombineerd kan worden met de Adobe Pakketen. Bedankt!
M3 trekt het waarschijnlijk niet of veel te langzaam om nog werkbaar te zijn. M3 presteert lager dan een i3. Zou het sowieso niet doen. Zoals eerder gezegd, als het dan per se MacOS moet zijn, dan even wachten op wat de nieuwe MBA gaat worden of een kwakkie geld erbij en een MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha nee zo bedoelde ik het niet. Die dikke vinger heb ik sws wel. Maar het gaat mij meer om het besturings- systeem. Ik heb een halfjaar met een laptop van school en stage gewerkt en dat beviel me gewoon beter. Wij krijgen ook extra lessen in bijv imovie etc. Die kan ik niet bijwonen en dat is jammer ;) Dankjewel voor de info! Ik ga een kwakkie geld erbij gooien en een pro'tje halen. :D
Allemaal heel erg bedankt en van mij krijgen jullie een DIKKE DUIM !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Zoveel verschil zit er toch niet tussen een MacBook 12 inch en een pro.
Zeker als je de studentenkortingen kan gebruiken. Gezien de mogelijkheden en power die je er bij een MacBook pro voor terug gaat krijgen... veel plezier en succes met je studie

...

Pagina: 1