Toon posts:

Windows 10 professional installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond.

Wij hebben een msi cx500 laptop.
Nu hebben we een windows professional downloadlink van tresbizz gekocht.
We krijgen het alleen niet geinstalleerd. Krijgen continu dezelfde invulschermen terug.
-welke regio
-voorkeurstaal
-toestenbordindeling
-tijdzone
Volgende scherm geeft aan welke informatie je naar microsoft wil sturen.

Als je dan verder gaat begint alles weer opnieuw.

Iemand tips??

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zorg dat je niet van USB/DVD boot als het systeem herstart, of zo? ;)

Je geeft niet zoveel aanknopingspunten met wat je precies ziet aan tussenschermen en zo. Probeer anders een slow motion filmpje te maken als het te snel gaat, ik roep maar wat. Maar lees wat er staat en probeer te begrijpen waar ie mee bezig is.

[ Voor 67% gewijzigd door Room42 op 24-08-2018 22:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows 10 is geen serversoftware, ik verplaats je topic naar de buren van Windows als client-OS. Ook pas ik het topic type aan, vreemd genoeg heb je bij aanmaken van het topic geselecteerd dat je een discussie wilt starten ipv dat je een vraag hebt? Tenslotte had ik graag gezien dat je ook wat info had gegeven over je eigen troubleshooting pogingen.
Welkom trouwens. :)

Zie verder hierboven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42
Dat hadden we gelezen. We hebben in het boot menu wel iets gewijzigd. Weet niet meer wat. We gaan morgen nieuwe poging doen. Zal proberen filmpje/foto's te maken

Aan de moderator. Ik ben niet zo thuis op tweakers. Niets gezien over discussie starten. Maar waren zo stressed dat het niet lukte met installeren toch geprobeerd via tweakers. Mijn excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waar komt je download vandaan? Is dat een linkje/ISO van het bedrijf waar je het gekocht hebt? Of hebben ze je alleen een license-key gegeven en daarna richting Microsoft gestuurd voor de Media Creation Tool?

Alvast een hint/tip: er is een mogelijkheid dat Windows 10 niet goed gaat werken op jouw laptop. De hardware-specs zijn ongeveer 9 jaar oud en op de site van MSI is ook niets meer aan drivers terug te vinden; alleen voor Windows 7 x64 maar niet alles hoeft herkend te worden mogelijk.

Sterker nog; welk OS staat er nu op de machine? Of stond? En hoe heb je de setup van Windows 10 gestart; vanuit je bestaande OS, via USB, via DVD?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:47:
@Room42
Dat hadden we gelezen. We hebben in het boot menu wel iets gewijzigd. Weet niet meer wat. We gaan morgen nieuwe poging doen. Zal proberen filmpje/foto's te maken
Als het goed is, kun je met een F-toets (meestal F8, F9 of F11) tijdens het booten een bootmenu oproepen. Je kunt dan aangeven dat je van harddisk wilt booten. Maar je kunt ook gewoon de USB of DVD uitwerpen op het moment dat ie wilt herstarten. Dan moet het ook goedkomen.
Aan de moderator. Ik ben niet zo thuis op tweakers. Niets gezien over discussie starten. Maar waren zo stressed dat het niet lukte met installeren toch geprobeerd via tweakers. Mijn excuses
Bij het maken van een nieuw topic kies je of je een vraag wilt stellen of dat je een discussie wilt starten. In jouw geval had het dus een vraag betroffen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:47:

Dat hadden we gelezen. We hebben in het boot menu wel iets gewijzigd. Weet niet meer wat.
Wat @Room42 al aangeeft.

Grote kans dat je installatie medium op de eerste plek gezet is, bij jullie wijziging. En als dat een USB is krijg je niet de vraag om ook daadwerkelijk daarvan af te booten ((net als vroeger met CD/DVD, druk een toets om van cd te booten) maar boot het systeem gewoon. En zal de installatie dus steeds opnieuw starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2018 08:53 ]

Pagina: 1