Driver Samsung SSD is van Microsoft (2006)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11-2025
Een collega van mij klaagde dat het hem niet lukt om de Samsung drivers voor zijn SSD geïnstalleerd te krijgen en dat dat performance kost. Ik heb net zelf even gekeken en ook mijn Samsung SSD 850 EVO heeft bij Windows apparaat beheer een driver geleverd door Microsoft met als datum 21-6-2006.

Als ik op de site van Samsung kijk staat daar dezelfde datum met als provider Microsoft. Blijkbaar zijn er geen specifieke Samsung drivers hiervoor.

Klopt dit? Ik was ook in de veronderstelling dat er modernere drivers, geleverd door Samsung zelf zouden worden gebruikt. Ik gebruik Windows 10.

Alle reacties

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

en dat dat performance kost
Dat betwijfel ik, de drivers zijn niets meer dan nodig om het 'praten' met dat ding, de snelheid en manier van werken van een SSD zit allemaal in de firmware van zo'n apparaat.

Maar dan ben ik wel benieuwd welke drivers hij dan precies heeft, als samsung ze zelfs niet eens op de site heeft staan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:24
Dit verhaal klopt alleen als het een NMVE model betreft, niet bij de "oude / reguliere S-ATA" modellen.

Zelfs dan is het verschil klein (~ 8 tot 12 %; afhankelijk van het type werk/applicatie)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025

ResuCigam

BOFH

Meer informatie waarom die drivers zo 'oud' zijn :
MSDN: Why are all Windows drivers dated June 21, 2006? Don’t you ever u...

We do what we must because we can.

• be3a18
D_Jeff schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:44:
Dit verhaal klopt alleen als het een NMVE model betreft, niet bij de "oude / reguliere S-ATA" modellen.

Zelfs dan is het verschil klein (~ 8 tot 12 %; afhankelijk van het type werk/applicatie)
Zelf heb ik inderdaad een SATA model maar mijn collega heeft er een rechtstreeks op het moederbord.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
be3a18 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:53:
[...]

Zelf heb ik inderdaad een SATA model maar mijn collega heeft er een rechtstreeks op het moederbord.
Dat maakt niet uit. Tenminste met sata interface. Met nvme interface wel.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19
be3a18 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:53:
[...]

Dat zegt niets, in M.2 vorm heb je net zo goed SATA uitvoeringen.

• be3a18
Oké, ik denk dat het verhaal van ResuCigam de verklaring is. Eigenlijk best wel maf.
Pagina: 1