3 jaar geleden heb ik een Xbox one aangeschaft met het idee hem te gaan gebruiken op zolder om af en toe lekker een potje te gamen. Dit is er echter nooit van gekomen en de xbox one ( original ) heeft dus 3 jaar lang ongeopend in de doos op zolder gestaan....tot vandaag.
Vandaag dan eindelijk het moment aangekomen om hem uit te pakken en te gaan gebruiken, maar nu loop ik tegen problemen aan bij de setup process.
Stap 1:
Select Language => Nederlands
Stap 2:
check network connection => U bent verbonden !
Stap 3:
Contact opnemen met service => Vliegt er na een paar seconden uit en het Setup process begint weer van voren af aan.
https://imgur.com/KL57ctR
Ondernomen stappen:
- Gegoogled
- Om netwerk problemen uit te sluiten, router en modem gereboot.
- Contact opgenomen met MS support en een aantal stappen door genomen. Hard resetten ( zonder USB ) lukt niet...ik hoor geen 2e power up toon en er gebeurt ook gewoon niks.
Bij de procedure met USB drive gebeurt er wel wat. Loopt een soort groene progress bar over het scherm heen, dan een reboot en het eindresultaat is hetzelfde als daar voor.
Suggestie van support....mogelijk omdat de console 3 jaar oud is en nog nooit ge-connect is geweest is ie te veel verouderd.
Support zegt: Stuur maar op, dan repareren we hem wel.
( op eigen kosten natuurlijk, want garantie is al verlopen.)
Het is natuurlijk te bizar voor woorden dat ik hem gelijk ter reparatie aan kan gaan bieden omdat ik hem nooit eerder geactiveerd heb.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Vandaag dan eindelijk het moment aangekomen om hem uit te pakken en te gaan gebruiken, maar nu loop ik tegen problemen aan bij de setup process.
Stap 1:
Select Language => Nederlands
Stap 2:
check network connection => U bent verbonden !
Stap 3:
Contact opnemen met service => Vliegt er na een paar seconden uit en het Setup process begint weer van voren af aan.
https://imgur.com/KL57ctR
Ondernomen stappen:
- Gegoogled
- Om netwerk problemen uit te sluiten, router en modem gereboot.
- Contact opgenomen met MS support en een aantal stappen door genomen. Hard resetten ( zonder USB ) lukt niet...ik hoor geen 2e power up toon en er gebeurt ook gewoon niks.
Bij de procedure met USB drive gebeurt er wel wat. Loopt een soort groene progress bar over het scherm heen, dan een reboot en het eindresultaat is hetzelfde als daar voor.
Suggestie van support....mogelijk omdat de console 3 jaar oud is en nog nooit ge-connect is geweest is ie te veel verouderd.

Het is natuurlijk te bizar voor woorden dat ik hem gelijk ter reparatie aan kan gaan bieden omdat ik hem nooit eerder geactiveerd heb.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 24-08-2018 15:51 . Reden: M$ is geen normaal taalgebruik ]