[XBO] 3 jaar oude xbox, problemen met 1e setup process

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
3 jaar geleden heb ik een Xbox one aangeschaft met het idee hem te gaan gebruiken op zolder om af en toe lekker een potje te gamen. Dit is er echter nooit van gekomen en de xbox one ( original ) heeft dus 3 jaar lang ongeopend in de doos op zolder gestaan....tot vandaag.

Vandaag dan eindelijk het moment aangekomen om hem uit te pakken en te gaan gebruiken, maar nu loop ik tegen problemen aan bij de setup process.

Stap 1:
Select Language => Nederlands
Stap 2:
check network connection => U bent verbonden !
Stap 3:
Contact opnemen met service => Vliegt er na een paar seconden uit en het Setup process begint weer van voren af aan.

https://imgur.com/KL57ctR

Ondernomen stappen:

- Gegoogled
- Om netwerk problemen uit te sluiten, router en modem gereboot.
- Contact opgenomen met MS support en een aantal stappen door genomen. Hard resetten ( zonder USB ) lukt niet...ik hoor geen 2e power up toon en er gebeurt ook gewoon niks.
Bij de procedure met USB drive gebeurt er wel wat. Loopt een soort groene progress bar over het scherm heen, dan een reboot en het eindresultaat is hetzelfde als daar voor.

Suggestie van support....mogelijk omdat de console 3 jaar oud is en nog nooit ge-connect is geweest is ie te veel verouderd. |:( Support zegt: Stuur maar op, dan repareren we hem wel. 8)7 ( op eigen kosten natuurlijk, want garantie is al verlopen.)

Het is natuurlijk te bizar voor woorden dat ik hem gelijk ter reparatie aan kan gaan bieden omdat ik hem nooit eerder geactiveerd heb. :X
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 24-08-2018 15:51 . Reden: M$ is geen normaal taalgebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bizar is het niet dat je garantie verlopen is. Garantie gaat in op moment aankoop, niet op het moment dat je het voor het eerst gebruikt.

Wel irritant natuurlijk.

Gebruik je bekabeld internet? Heb je de stekker direct in de muur? Gebruik je de originele psu met Nederlandse (of beter Europese) stekker er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Dat die garantie in gaat op moment van aankoop en inmiddels verlopen is snap ik uiteraard, maar er staat nergens in de voorwaarden of handleiding dat ik hem binnen een bepaalde tijd moet activeren omdat het anders gewoon niet meer werkt.

En dit is ook gewoon puur een softwarematige kwestie, geen hardware. en contact gehad met microsoft support.

Net ook nog even telefonisch contact gehad met Microsoft * en de enige optie volgens hun is een reparatie van 170 euro.

De xbox is bekabelt aangesloten inderdaad. Wireless heb ik ook nog geprobeerd, maar geen verschil. Originele PSU met gewoon een normale europese stekker, Hij komt van de duitse microsoft store.

Aan dat soort kinderachtige afkortingen hebben we een broertje dood hier...

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 25-08-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Heb je ook geprobeerd de offline upgrade te gebruiken?

Anders is dat een optie....

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Offline updaten middels USB - en dan wellicht niet direct met de laatste FW - is wellicht nog een optie, zoals ik het nu lees hangt het geheel pas na een succesvolle online connectie. Start het ding zonder netwerk wel gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Exorcist schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:59:
Offline updaten middels USB - en dan wellicht niet direct met de laatste FW - is wellicht nog een optie, zoals ik het nu lees hangt het geheel pas na een succesvolle online connectie. Start het ding zonder netwerk wel gewoon op?
Deze procedure werkt helaas niet. Ik zie dan inderdaad een groene progress bar waarna de xbox automatisch reboot. Na deze procedure is het resultaat echter nog steeds hetzelfde....setup blijft hangen bij dezelfde stap als daar voor.

Er schijnt inderdaad ook een optie te zijn voor een offline update, maar deze optie is alleen bereikbaar via de volgende procedure:

1.Unplug the network cable if you're using a wired network connection.
2.Power off your console, and then unplug the power cord to ensure that the console is completely powered off.
3.Wait 30 seconds, and then plug the power cord back in.
4.Press and hold the BIND button (located on the left side of the console) and the EJECT button (located on the front of the console), and then press the Xbox button on the console.
5.Continue holding the BIND and EJECT buttons for 10-15 seconds.
6.Listen for two “power-up” tones a couple of seconds apart. You can release the BIND and EJECT buttons after the second power-up tone.

If successful, you should see a page that says "Troubleshoot" and has 4 options that you can see.

Helaas werkt deze optie schijnbaar niet als de xbox nog nooit geactiveerd is geweest. Ik krijg namelijk geen 2e power up toon te horen en de troubleshoot optie verschijn ook niet. Reeds tientallen keren geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
> verplaatst naar SPV

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1