Zie ook dit topic met m'n vraag over het gebruik van een controller in Windows 10.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze HTPC komt in de woonkamer bij de televisie te staan. Omdat ik geen ervaring heb met andere besturingssystemen in een HTPC omgeving, zal ik hier Windows 10 op draaien. De bedoeling is dat ik deze kan gebruiken om:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max-prijs, maar vooral prijs-kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik nog heb liggen maar niet weet hoe bruikbaar deze zijn:
Ik vermoed dat een krachtigere CPU dan de G3900 nodig is, alsook meer dan 4GB RAM. Aangezien de meeste data gestreamd zal worden, is meer opslag niet onmiddellijk nodig lijkt me.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is redelijk belangrijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb vooral geen idee van:
- een goede behuizing voor een HTPC/ITX-systeem
- een degelijk moederbord met voldoende USB 3.1/USB-C, bluetooth, en WiFi. (WiFi is geen vereiste, maar bluetooth wel - ik wil geen dongle)
- welke processor gepast is in een HTPC zonder overkill te gaan
- of 8GB RAM voldoende is
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze HTPC komt in de woonkamer bij de televisie te staan. Omdat ik geen ervaring heb met andere besturingssystemen in een HTPC omgeving, zal ik hier Windows 10 op draaien. De bedoeling is dat ik deze kan gebruiken om:
- video te streamen vanaf het internet (YouTube 4K, Netflix 4K HDR)
- video te streamen vanaf een lokale host-pc (Plex)
- games te streamen vanaf een lokale host-pc (steam in-house streaming). Het zou hier vooral gaan om couch-potato-games: tell-tale games, tekken-achtige games, enz. met controller
- familiefoto's bekijken, spotify luisteren, enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max-prijs, maar vooral prijs-kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik nog heb liggen maar niet weet hoe bruikbaar deze zijn:
- GTX 1070 Aero ITX (waarvan ik er een tweede nog verkoop)
- Intel Celergon G3900
- Crucial DDR4 1x4GB 2666MHz
- Kingston SSD 120GB
Ik vermoed dat een krachtigere CPU dan de G3900 nodig is, alsook meer dan 4GB RAM. Aangezien de meeste data gestreamd zal worden, is meer opslag niet onmiddellijk nodig lijkt me.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is redelijk belangrijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb vooral geen idee van:
- een goede behuizing voor een HTPC/ITX-systeem
- een degelijk moederbord met voldoende USB 3.1/USB-C, bluetooth, en WiFi. (WiFi is geen vereiste, maar bluetooth wel - ik wil geen dongle)
- welke processor gepast is in een HTPC zonder overkill te gaan
- of 8GB RAM voldoende is