Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Beste Tweakers,

Sinds vandaag heeft mijn LG27UD58 monitor last van flikkeren, het is zeer irritant en ik hoop hier tot een oplossing te komen.

Probleem

Er zijn twee kleine horizontale balken aan de linkerkant van de monitor aan het flikkeren. Het scherm laat in de delen die flikkeren nog steeds het spelletje zien van wat ik toen zat te spelen (Wel heel lichtjes, soort van ghosting maar het gaat niet weg). Het flikkeren valt vooral op bij de kleur grijs. Bij volledig wit of zwart is het onzichtbaar. Het flikkeren is op elk signaal (HDMI 1, HDMI 2 en DP), bij elke bron (Mijn laptop en mijn desktop) op elke resolutie (van 800x600 tot 3840x2160).

Ik zou dolgraag een filmpje willen sturen om het probleem te laten zien, helaas merk je het geflikker in de video niet op. Om te laten zien waar het probleem is heb ik (Met mijn prachtige talenten) een GIF gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/uktlif5nAxICWZ11vL/giphy.gif

Oorzaak

Ik heb simpelweg geen idee wat de oorzaak is. Ik zat een simpel spelletje te spelen en toen ik dat afsloot merkte ik dat er twee kleine horizontale balken aan de linkerkant van de monitor aan het flikkeren zijn.

Oplos pogingen

De volgende oplospogingen hadden helaas geen resultaat:
- Enkele settings in de monitor instellingen aan / uit zetten (Zoals FreeSync en Smart Energy Saving)
- Monitor instellingen resetten
- Van signaal veranderen
- Andere videokabels proberen
- Andere computer proberen
- Stroom van de monitor af voor vijftien minuten (En alle andere kabels)
- Veranderen van scherm resoluties
- Herstarten van mijn laptop, desktop en monitor
- Zoeken op Tweakers en Internet naar een oplossing voor deze monitor

Ik ga nog proberen om de monitor een langere tijd van de stroom te houden. Als dat niet werkt en het antwoord is hier ook niet opgedoken ga ik hem terugsturen (Ik heb nog garantie).

Overige informatie

Wordt gebruikt i.c.m. meerdere systemen. De volgende systemen zijn tegelijkertijd aangesloten:
- Laptop met Core i7, 8GB RAM en GTX850M (Via Displayport 1)
- Desktop met AMD Phenom, 8GB RAM en R9 270 (Via HDMI 1)
- HDMI Switch, met daaraan drie game consoles (Via HDMI 2)

Ik heb de monitor nog geen half jaar, terwijl ik ook monitoren heb die al meer dan vijftien jaar mee gaan :/ . Zelfs mijn Commodore 64 monitor werkt nog, dus ik was een beetje geschrokken van dit probleem. Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Jvann op 24-08-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de enige oplospoging die je mist, is garantie claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Het probleem is uiteindelijk uit zichzelf verdwenen en de monitor doet het weer als altijd. Hopelijk gebeurd dit niet nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jvann schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:05:
Het probleem is uiteindelijk uit zichzelf verdwenen en de monitor doet het weer als altijd. Hopelijk gebeurd dit niet nog een keer.
Mooi zo, zie aan je Avatar hoe blij je bent ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.