Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 13:24
Hallo,

Ik heb een iPhone gekocht bij KPN. Na een tijdje ben ik overgestapt op Vodafone en dat functioneert prima. Nu was ik afgelopen zomer in de USA en daar probeerde ik een Amerikaanse SIM van T-mobile. Mijn telefoon gaf aan, niet geactiveerd te kunnen worden.
Vervolgens ben ik in de USA een Apple-store binnengestapt, en die constateerden dat dat kwam door een EMEA lock. Dit konden zij helaas niet verwijderen, dat moest in de regio van de lock zelf gebeuren, door de provider.

Terug in NL heb ik contact opgenomen met KPN, en na herhaalde pogingen blijven zij aangeven deze lock niet te kunnen verwijderen (een SIM lock wel, EMEA niet)

Ook Apple NL geeft aan de lock niet te kunnen verwijderen en verwijst me terug naar KPN.

Nu zie ik op internet wel allerlei schimmige websites, die aangeven het (zelfs op afstand) wel te kunnen, maar dan moet ik mijn serienummer en/of IMEI achterlaten en dat vertrouw ik niet.

Dus nu mijn vraag: Heeft er iemand al eens met dit bijltje gehakt, en uit eigen ervaring een partij gevonden die dit voor mij kan doen? Ik hou me graag aanbevolen voor suggesties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb het hier wel eens gedaan. Ging toen prima.

Edit: Apple kan dit overigens ook, ze doen het alleen niet omdat dit een toestel is geleverd door KPN en dan i "We kunnen dit ook niet" klant vriendelijker dan "We doen dit niet"

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 24-08-2018 15:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:28
Dit is een regiovergrendeling van Apple. Waarschijnlijk om grijze handel te voorkomen.

Vraag of KPN hem omruilt, want als je een model hebt wat alle banden ondersteund, dan moet deze ook overal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een A1688 zou moeten werken in The USA op T-Mobile en Verizon. als dat niet het geval is zit er onterecht een lock op. A1633 krijg je niet in NL bij KPN (die is voor de US markt) je hebt toch hier een toestel gekocht en wil het in US gebruiken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:53
KPN zou dat voor je moeten verwijderen. Als ze dat niet willen doen, dan zul je dit door een andere partij moeten laten doen. Kost minder dan 5 pond en gewoon betrouwbaar: https://www.ebay.co.uk/it...lock-service/263015324830

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinW op 24-08-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen3 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:16:
Vraag of KPN hem omruilt, want als je een model hebt wat alle banden ondersteund, dan moet deze ook overal werken.
Hij werkt ook gewoon overal. Hij ondersteund alleen geen simkaarten buiten de EMEA zone.

Dat een toestel (het modem eigenlijk) alle banden ondersteund staat hier verder lost van.
Hackus schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:25:
Een A1688 zou moeten werken in The USA op T-Mobile en Verizon. als dat niet het geval is zit er onterecht een lock op.
Dit is te kort door de bocht. Een EMEA toestel werkt wel in de V.S. maar werkt alleen niet met een sim uit de V.S.

Hier zit dus niet ongeterecht een lock op. Dit is juist heel bewust zo.

Waarom KPN deze toestellen levert en of dit in de voorwaarden stond laat ik dan even voor wat het is.
MelvinW schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:11:
KPN zou dat voor je moeten verwijderen. Als ze dat niet willen doen, dan zul je dit door een andere partij moeten laten doen. Kost minder dan 5 pond en gewoon betrouwbaar: https://www.ebay.co.uk/it...lock-service/263015324830
Precies. Gewoon unlocken bij een derde partij voor drie stuivers en niet meer omkijken.

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 25-08-2018 09:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
dank voor de reacties en de discussie! Ik heb inderdaad niet perse de bedoeling dat KPN dit MOET oplossen en heb er echt wel 5 pond voor over om dit op te laten lossen. Mijn punt is alleen dat ik dan het IMEI nummer of serienummer van mijn telefoon moet achterlaten bij een partij, waarvan ik niet weet of die betrouwbaar zijn. Vandaar mijn vraag of iemand dit al eens had gedaan en uit eigen ervaring kan vertellen dat dit werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:47
Met de iPhone 6 kocht mijn broer eens een toestel uit Spanje via eBay. Had inderdaad een EMEA-lock. Die is verwijderd via dezelfde site als @Donstil het nu over heeft. Die is dus betrouwbaar. :)

• tpas
top! ga ik dat ook proberen!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je kunt ook bij de meeste 'telefoonwinkeltjes' terecht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1294110

Hi! De verwijzingen die hierboven worden gegeven naar die websites die je EMEA lock kunnen opheffen, de websites zijn scam! Google de namen van die websites maar en je ziet dat er meerdere mensen zijn opgelicht door het gebruik van die sites!
Pagina: 1