Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd terug heb ik een TP powerlines + uitbreiding gekocht en hoewel ze altijd gewerkt hebben was de snelheid eigenlijk redelijk bedroevend, zo ongeveer 3 Mbps. Nu zijn we vorige week om de gratis Comtrend powerline van Telenet geweest. Bij wijze van test had ik deze van Telenet eens gestoken in DEZELFDE stopcontacten en had ik plots snelheden van 140 Mbps.

Heeft iemand een idee waarom de snelheid zo uit elkaar ligt? Die TP links hebben wel wat meer mogelijkheden, zoals meer ethernet jacks, dus eigenlijk zou ik liever die gebruiken mocht ik die op dezelfde snelheid krijgen.

Technische gegevens:
Powerline: TP-Link AV1200 ( TL-WPA8630 Kit)
Uitbreiding: TP-Link TL-WPA8630P

Powerline telenet : Comtrend PG9072-TN

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
3mbps is wel erg bedroevend , dan zou ik ze is naast elkaar steken en troughput testen
als ze in hetzelfde stopcontact ook maar 3mbps testen is het gevalletje kaput en terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Yups, lijkt me niet normaal.
Bekijk testje hieronder anders maar eens.

https://www.techzine.nl/r...t-powerline-adapters.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Telenet-apparaten gebruiken het G.hn protocol, dat anders is dan de HomeplugAV 2.0 van de TP-Links - maar ondanks zeer veel hoog-van-de-toren geblaas van de vendors van beide protocollen presteren ze in het algemeen volstrekt identiek bij dezelfde omstandigheden (ik heb meerdere sets met beide protocollen getest en de verschillen tussen de vendors was groter dan tussen de protocollen).

Qua WiFi zijn de specs van deze apparaten ook gelijk, al gebruiken ze ook hier verschillende chipsets.

Hamvraag voordat we verder kijken: hoe was je met de apparaten verbonden? Via WiFi of via Ethernet?

Indien via WiFi, met welke band? Als je via 2.4GHz verbonden van met de TP-Link en via 5GHz met de Comtrend zouden deze resultaten me niet verbazen - maar zat je appels met peren te vergelijken. Was de verbinding wel steeds gelijk, dan is er iets anders aan de hand.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
de telenet 9072 heeft ook actieve bandsturing naar 5ghz, mogelijks heb je ook last met je 2.4ghz band ? drukte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou @TP-Link hier een antwoord voor je op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beter om eerst alle informatie boven water te krijgen. Als het idd 2.4GHz vs 5GHz WiFi is, is het gewoon een testfout en zou de TP-Link het even goed doen als je het via 5GHz of bedraad zou testen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1