Ik weet niet of dit bedoeld is als volwaardig ervaringentopic, maar ik wou na een kleine week gebruik toch ook even mijn ervaringen meegeven (had ik reeds in RT topic geplaatst maar dit topic lijkt beter toegespitst op de Surface Go).
Het gaat hier om de 128GB/8GB versie (dus met SSD), aangekocht aan 449 euro. Ja, dat was een meevaller
Na enkele dagen in gebruik heeft het toestelletje mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.
Even aangeven: ik heb deze tablet vooral aangekocht als vervanging voor mijn Nexus 7 Android tablet, die ik voornamelijk nog gebruikte voor Netflix, wat browsen en wat FB en dergelijke. Ik kocht hem dus bewust als tablet en dus zonder keyboard.
Voor deze doeleinden is hij alvast perfect. Highlights zijn het mooie scherm (echt goed hoor, ook al is het "maar" FHD en doen veel smartphones en laptops tegenwoordig beter) en het scharnier. Dat lijkt maar een detail maar het feit dat je die in elke denkbare hoek kan vastzetten maakt het gebruik ervan zeer comfortabel.
Nu heb ik er ondertussen ook al bankzaken en algemene administratie mee gedaan, zaken waarvoor de Nexus eigenlijk wel wat tekortschoot en waarvoor ik mijn laptop uithaalde. Ook hiervoor blijkt hij heel erg nuttig.
Valt me dus heel hard mee. Merk op dat het toestel nog in S Mode staat. Ook dat probeer ik bewust zo te houden, gezien dit het best aansluit bij het idee van het gebruik als tablet. Grootste gemis daarbij is op dit ogenblik een gebrek aan Google Drive integratie (ik maak daar veel gebruik van en via browser is het toch niet hetzelfde, vooral voor files) en gebrek aan een alternatieve browser, al begin ik Edge wat gewoon te worden en denk ik dat het gemis hier zal wegvallen.
Algemeen werkt het toestel heel vlot. Start snel op, switchen tussen applicaties gaat soepel, geen vervelende wachttijden voor het opstarten van applicatie.
Ik ben er enorm tevreden mee!
Nog een kleine tip: het full-size virtueel keyboard vond ik echt niet leuk in gebruik, ik vond het een heel karwei om daar zelfs maar kleine tekstjes mee te typen. Toen ben ik overgeschakeld naar het mini-keyboard, dat ook swype input ondersteunt, en heb ik dat aan 1 zijde van het scherm neergezet. Ik typ nu, net zoals op mijn smartphone, best vlot redelijke teksten met mijn rechterduim. Perfect nu