Eizo Flexscan F77 op GForce3 wazig

Pagina: 1
Acties:

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb een Eizo FlexScan F77 21" aangesloten op m'n GForce3 maar het beeld is wazig, ik heb meerdere resoluties getest maar dat maakt niets uit. Ook zou, volgens de specs van Eizo, 1280x1024 op 85Hz moeten kunnen maar ik krijg hem niet hoger dan 75Hz..ik krijg dus op geen een resolutie 85Hz. De monitor is van December 1996. De driver die ik gebruik is van de Eizo site en de Gforce drivers zijn 14.20.

Is dit gewoon een monitor die op is en kan ik hem weggooien of mis ik wat ? nog effe wat ik al geprobeerd heb:

1) Alle resoluties
2) Alle refresh rates (tot 75Hz)
3) Verschillende GForce drivers
4) Aangesloten op Matrox Millenium II 8MB PCI
5) BNC Kabel en 15pins kabel
6) Harde klap op zijkant >:)
7) Eizo monitor driver (F77) en plug & play monitor

hoe kan het dat ik hem niet op 85Hz krijg ? Verder zijn er zoveel instellingen op de monitor en de meeste heb ik wel geprobeerd..

wie o wie weet het....ik niet iig ik zou hem graag op 1280x1024 @85Hz draaien met een goed scherp beeld.

is dit trouwens te repareren ?(als het tenminste een hardwarematige storing is ?

Verwijderd

is dit de beruchte 75 hertz bug ?

Verwijderd

ff tussendoor.. waarom niet op 4:3 verhouding??? alles is platgedrukt op de resolutie die jij wilt draaien (1280x1024) pak dan 1280*960 ofzow :)

DE monitor presteert dus slecht op je matrox en GF3. Dat is dus een prob bij je Monitor... Kabels hebbie al geprobeerd zie ik..

Je kan de kap eraf schroeven. Er zit binnen in de monitor kleine draaiende knoppies die je met een schroeven draaier kan bewegen ( het kan best zijn dat ze er aan de achterkant zitten ) daarmee kan je het beeld nog beter scherpstellen maar zorgt wel voor de nodige zweet druppels.

Over dit verhaal zijn een paar keer uitleg op sites geweest maar ik weet niemeer welke.... misschien iemand hiero dat het nog weet..

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
hoe krijg ik hem weer op 85Hz ?