Sinds een paar dagen merkte ik dat bij het kijken van een film/serie vanaf m'n Lacie Cloudbox 2TB het beeld en geluid ongeveer elke minuut een seconde of 10 bevroor. Soms gebeurd dit twee keer achter elkaar, soms ook 2 minuten niet...
Kijkende bij taakbeheer > prestaties zag ik dat het netwerkverkeer in die bevroren tijd ook op 0 stond (zie afbeelding). Tevens brand het blauwe lampje op de schijf dan even niet en ratelde de schijf niet meer.

Nu heb ik de volgende dingen getest:
- Een bestand vanaf de Cloudbox naar PC 1 kopiëren via bedraad netwerk
- Een bestand vanaf de Cloudbox naar PC 2 kopiëren via bedraad netwerk
- Een bestand vanaf de Cloudbox naar een tablet kopiëren via WiFi.
Alle bovenstaande scenario's geven die pauze's in het netwerkverkeer.
Verder heb ik een bestand van PC1 naar PC2 gestuurd, en dat verloopt soepel en zonder pauze's. Tevens merk ik ook geen onderbrekingen in m'n internet (online gamen gaat ook perfect).
Het probleem lijkt dus echt in de Cloudbox te zitten, en niet in m'n netwerk.
Verder heb ik de Cloudbox:
- herstart
- firmware ge-update naar de nieuwste versie
- een half uur van de stroom gehad
Alle bovenstaande acties geven geen verbetering.
Kan ik nu concluderen dat m'n Cloudbox het einde van z'n leven heeft bereikt (hij is ten minste 6 jaar oud), of zijn er nog opties die ik over het hoofd het gezien om hem weer tot normale functie te herstellen?
Kijkende bij taakbeheer > prestaties zag ik dat het netwerkverkeer in die bevroren tijd ook op 0 stond (zie afbeelding). Tevens brand het blauwe lampje op de schijf dan even niet en ratelde de schijf niet meer.

Nu heb ik de volgende dingen getest:
- Een bestand vanaf de Cloudbox naar PC 1 kopiëren via bedraad netwerk
- Een bestand vanaf de Cloudbox naar PC 2 kopiëren via bedraad netwerk
- Een bestand vanaf de Cloudbox naar een tablet kopiëren via WiFi.
Alle bovenstaande scenario's geven die pauze's in het netwerkverkeer.
Verder heb ik een bestand van PC1 naar PC2 gestuurd, en dat verloopt soepel en zonder pauze's. Tevens merk ik ook geen onderbrekingen in m'n internet (online gamen gaat ook perfect).
Het probleem lijkt dus echt in de Cloudbox te zitten, en niet in m'n netwerk.
Verder heb ik de Cloudbox:
- herstart
- firmware ge-update naar de nieuwste versie
- een half uur van de stroom gehad
Alle bovenstaande acties geven geen verbetering.
Kan ik nu concluderen dat m'n Cloudbox het einde van z'n leven heeft bereikt (hij is ten minste 6 jaar oud), of zijn er nog opties die ik over het hoofd het gezien om hem weer tot normale functie te herstellen?
[ Voor 21% gewijzigd door gabberjoost op 25-08-2018 21:17 . Reden: plaatje gefixed ]