Toon posts:

IBM 6x86 P166+ op socket5?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude HP compu met socket 5 mobo, met Intel P75 processor. Een IBM 6x86 P166+ processor past wel op de socket, maar de compu start niet op.

Wie weet meer?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor zover ik weet kan die alleen op een Socket 7. Die heeft dezelfde vorm, dus het past wel, maar het werkt niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik had gelezen heeft socket 5 320 pinnen en socket 7 321 pinnen. Het zou dan niet moeten passen, maar het past wel.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 juli 2001 22:18 schreef Istari het volgende:
Voor zover ik had gelezen heeft socket 5 320 pinnen en socket 7 321 pinnen. Het zou dan niet moeten passen, maar het past wel.
Ik heb me vergist, want hij kan idd ook op een socket 5 mainboard. Kijk hier maar eens voor meer info:

http://users.erols.com/chare/cpu_sock.htm

Belangrijk:
While the 6x86 chips are single voltage, be aware that the original Socket 5 motherboard specification allowed motherboards to handle only 4.33 amps at 3.3 volts and dissipate up to 15 watts of power (heat). All of the Cyrix 6x86 chips draw more power and give off more heat than the motherboards were designed for. Sticking a 6x86 into a Socket 5 board may work, but it will likely be stressing the board beyond its limits. Although it's possible that your motherboard manufacturer overdesigned their motherboards. You can contact them to determine if your board is rated to handle the Cyrix 6x86 chip.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, het wordt al iets duidelijker, alleen het grote probleem is nu; welk mobo heb ik hier????

ASSY staat ergens op de rand van het mobo en het is een HP-compu, verder zijn er nog een aantal chips met VLSI erop en een aantal maal een logo van een rondje met drie pijlen erin gericht....

rara...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 juli 2001 22:30 schreef Istari het volgende:
het is een HP-compu
Dat soort fabrikanten gebruiken meestal (merkloze) OEM-bordjes, dus daar is moeilijk achter te komen. Ik vrees dat je pech hebt en dat deze CPU er gewoon niet op werkt.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
een cyrix had toch ook al dual vcore spanning en een socket 5 heeft dit niet, maar hier zijn wel converters voor te krijgen
Pagina: 1