Verbinden naar remote desktop vanaf W10 login scherm

Pagina: 1
Acties:

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik ben al effe aan het googlen geweest en betwijfel of het mogelijk is, maar ik gooi het toch eens in de groep.

Ik heb een kantoor in huis en wil wel eens vanaf een pc in de huiskamer (W10) inloggen op m'n kantoor-pc (W10).
Dat gaat natuurlijk prima via remote desktop.

Echter zou ik willen dat ik een account kan toevoegen aan de huiskamer-pc dat direct op de kantoor-pc inlogt, dus geen lokaal account.
Enig idee of dat mogelijk is?

Anders voeg ik maar een event toe dat bij het inloggen de rdp-sessie met de kantoor-pc start.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan toch eenmalig je mstsc aanmaken, opslaan als .rdp en daarna automatisch laten starten?

Je kan alles opslaan; username, password, ip/fqdn, redirection etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Inderdaad, extra gebruiker aanmaken en de shell aanpassen naar een .rdp shortcut.

https://docs.microsoft.co...enterprise/shell-launcher kun je gebruiken als je een enterprise versie hebt. Anders kun je de shell via het register voor de gebruiker aanpassen :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het password wordt opgeslagen in de Windows Credential manager. Je moet dus wel ingelogd zijn. Maar je kunt Windows instellen op automatisch inloggen (wél met een lokaal account dus) en dan het RDP-bestand van @MAX3400 in de startup zetten zodat deze direct wordt uitgevoerd.

Veilig is het allemaal niet echt ;) Zéker naar een kantoor-PC moet je je afvragen of je dit allemaal wel moet willen. Of in ieder geval niet komen uithuilen als het misgaat, hè :P

Het alternatief is een Thin Client te gebruiken. Dit is een soort van dedicated RDP-client. Je moet natuurlijk wel inloggen bij het aanzetten maar dat zou ik hoe dan ook altijd willen.

Check ook voor de gein de voorwaarden van je eventuele verzekering, want die zullen niks uitkeren als jij je beveiliging niet op orde hebt!

[ Voor 48% gewijzigd door Room42 op 25-08-2018 00:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron