Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Latitude 3570 Synaptics driver probleem win10

Pagina: 1
Acties:

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34
Hoi,

Ik ben mijn dell laptop nu vaker aan het gebruiken voor werk. Ik sluit dan een externe muis aan maar ik kan het touchpad NIET uitschakelen. Met de generic 2006 touchpad driver van Microsoft kan ik ook helemaal niets...

Zeer vervelend, Support Assist geeft aan dat al de drivers up to date zijn.

Ik probeer nu handmatig de driver te installeren want het touchpad driver pakketje van de dell website geeft aan dat hij al volledig up to date is en niet geïnstalleerd hoeft te worden.

Het gaat om:
Synaptics v19.2.17.52

Nu heb ik een blogpost gevonden van een workaround maar zelfs deze werkt niet...
http://dellwindowsreinsta...om/dell-touchpad-drivers/

Ik kan bij dit venster niet meer verder. Als ik op next druk gebeurt er niets.
Afbeeldingslocatie: https://philipyip.files.wordpress.com/2014/03/74.png

Wie o wie heeft er een oplossing of moet ik nu terug naar Windows 8.1, want er gaat me echt teveel tijd en stress inzitten. Ik heb de laptop nodig en hij werkt gewoon niet naar behoren |:(

Heb op de laptop de laatste versie van Windows 10 Pro staan.

Edit: Na 3 keer herstarten lukt het opeens wel.. Nu staat de driver erop maar je raad het al, nog steeds werkt het voor geen meter!

Als ik op extra opties klik, verschijnt er totaal niets
Screendump:
https://i.imgur.com/fChxOz9.png
8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Lustucru op 24-08-2018 08:56 . Reden: Naamsverbasteringen zijn zo jaren negentig... ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar als ik https://www.dell.com/supp...ws-10-driver-pack?lang=en bekijk, dan staat daar helemaal geen driver tussen voor het touchpad? Ook via https://www.dell.com/supp...570-laptop/drivers?lwp=rt kan ik ze niet vinden?

Maar, wat ik niet begrijp: je kan wel het knopje NEXT aanklikken? En je ziet ook dat het knopje aangeklikt wordt op beeld? En dan gaat 'ie niet verder? Of kan je het knopje niet eens aanklikken ondanks dat 'ie niet grayed-out is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• r_AllocStarByte
MAX3400 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:03:
Geen idee maar als ik https://www.dell.com/supp...ws-10-driver-pack?lang=en bekijk, dan staat daar helemaal geen driver tussen voor het touchpad? Ook via https://www.dell.com/supp...570-laptop/drivers?lwp=rt kan ik ze niet vinden?

Maar, wat ik niet begrijp: je kan wel het knopje NEXT aanklikken? En je ziet ook dat het knopje aangeklikt wordt op beeld? En dan gaat 'ie niet verder? Of kan je het knopje niet eens aanklikken ondanks dat 'ie niet grayed-out is?
Als ik de drivers van de fabrikant zelf download kan ik ze niet installeren want ik krijg de melding dat hij up to date is ik moet de setup pkzip uitpakken en handmatig forceren. Vervolgens zit hij erop en staat er bij device manager alles is in orde maar ik kan de instellingen nog steeds NIET openen.. Gewoon what the f*ck dus.

Het touchpad is nu echt waardeloos want ik kan NIETS wijzigen. Kan het touchpad niet eens uitzetten, hiervoor moet ik het apparaat uitschakelen via device manager, wauw Microsoft good job :X

En ja je begrijpt me correct. Next werkte helemaal niet. Ik heb eerst 3 keer moeten herstarten, vervolgens na het spammen van de next knop wekte het spontaan, whaha... Echt een fail.

[ Voor 15% gewijzigd door r_AllocStarByte op 23-08-2018 23:18 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

r_AllocStarByte schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:56:
...Als ik op extra opties klik, verschijnt er totaal niets
Screendump:
https://i.imgur.com/fChxOz9.png
8)7
Hoezo "totaal niets"? D'r staat toch "Klikken om de instellingen voor het Dell touchpad te wijzigen"? Blauwe letters; onderstreept. Dat is een hyperlink, dwz daar kun je op klikken en dan verschijnt het dialoogje met de instellingen voor je touchpad 8)7

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• r_AllocStarByte
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:53:
[...]

Hoezo "totaal niets"? D'r staat toch "Klikken om de instellingen voor het Dell touchpad te wijzigen"? Blauwe letters; onderstreept. Dat is een hyperlink, dwz daar kun je op klikken en dan verschijnt het dialoogje met de instellingen voor je touchpad 8)7
Sorry hoor maar krijg een beetje het idee als of je invult voor mij en net doet alsof ik een totale analfabeet ben met computers. Ik post alleen hier als het mij zelf niet lukt. Heb al zeker 2 uur met dit probleem zitten stoeien.. iets dat op een fatsoenlijke laptop zonder Windows 10 binnen 3 minuten geïnstalleerd is! Als je een snelle internetverbinding hebt en ssd.

Zoals ik al voor de 3e keer nu zeg. Je kon er niet op klikken. De knop was niet greyed out. Na 3 keer herstarten en veel op de knop te spammen kreeg ik hem wel geïnstalleerd.
Ja nu staat hij erop. Bij dev manager staat "alles is in orde". Als ik op "Klikken om de instellingen voor het Dell touchpad te wijzigen" Of de zelf klik veranderd de muis cursor naar laden even ietsjes geduld. Maar er opent NIETS. Dus oftewel terug bij af. Heb Dell Support Assist laten draaien. Alles is in orde, de drivers en de hardware. De laptop is BIJNA nieuw de Windows 10 die erop staat heb ik alleen die dag eigenlijk pas echt goed gebruikt. Kan mij niet voorstellen dat nu al iets naar de klote is van de hardware of de software (Windows dus).

[ Voor 8% gewijzigd door r_AllocStarByte op 24-08-2018 08:29 ]

Verwijderd

En als je het doet via "Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Dell Touchpad"

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

r_AllocStarByte schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Sorry hoor maar krijg een beetje het idee als of je invult voor mij en net doet alsof ik een totale analfabeet ben met computers.
Het is ook best verwarrend als je schrijft dat er helemaal niets gebeurt en dan verwijst naar een screenshot waar helemaal niets mee aan de hand is...

Anyway, dit heeft niets met client software te maken maar alles met hardware en/of driver. Ik verplaats je topic naar een ander deel van GOT. En Microsoft heet gewoon...Microsoft. Die naam'grapjes' zijn al een jaartje of twintig afgezaagd.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:54:
En als je het doet via "Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Dell Touchpad"
Die kan ik nergens vinden niet onder Dell en niets van Synaptics.
Ik zie wel als ik zoek naar de graphical driver configure tool voor de driver van Dell voor de Synaptics hardware dat hij in de local driverstore staat.

Screendump

:?

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Verwijder de driver eens en download Snappy Driver eens en laat deze zoeken naar de driver...zorgde hier voor de oplossing.

• r_AllocStarByte
benniep schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:07:
Verwijder de driver eens en download Snappy Driver eens en laat deze zoeken naar de driver...zorgde hier voor de oplossing.
Video: Dell Latitude 3570 Synaptics driver Windows 10

Ga zo dadelijk SDI Snappy Driver uitproberen als deze volledig geïndexeerd is. Zal je laten weten of dit werkt of niet, als het niet werkt dan downgrade ik vanavond nog naar Windows 8.1. Wil er niet meer tijd in gaan steken want dit heeft toch geen nut, ik irriteer en erger me er alleen maar aan.. |:(

Even een korte opmerking maar @Lustucru ik was wel duidelijk. Ik schijf toch dat er binnen dat scherm verder niets gebeurt en dat ik niet verder kwam. Wat inmiddels wel opeens werkt, maar nu werkt de driver nog steeds niet. Zie de video die ik toegevoegd heb. Tsja over die grap van Microsoft, het is wel zo. Wat doet het ertoe of de grap nu oud is. Dit probleem slaat echt totaal op kaas. Bij mijn oude Dell D630 business laptop kon ik gewoon van XP tot Windows 10 de drivers netjes installeren. Maar blijkbaar is de upgrade nu van 8.1 naar 10 al te veel gevraagd !

Nog iets. De website van Dell geeft aan als ik "OS" naar Windows 10 zet op de support pagina van mijn Dell 3570 geen optie om het touchpad driver voor Windows 10 te downloaden.. Ik moet "OS" veranderen naar Windows 7 x64. Heel vreemd.. Net alsof Dell van het probleem al op de hoogste is maar er gewoon niets aan doet en dus geen fatsoenlijke driver aanbied voor Windows 10. Als ik de Synaptics driver zelf uitpak of van de fabrikant download staat er duidelijk in het pakket "Win7_Win8_Win81_Win10". Dus het zou ook gewoon op Windows 10 moeten werken..

@benniep Bedankt voor de software. Maar SDI kan verder ok niets voor me vreemd genoeg omdat Synaptics de hardware ids heeft veranderd en er een speciale Dell versie(??) van heeft gemaakt blijkbaar??

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z6JoMFQ.png

De optie "Toon alternatieve drivers" is greyed out bij de touchpad driver.

Ik kwam nu ook dit tegen:
https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=1497802

Dus blijkbaar zijn zelfs de Linux drivers ook ruk.. Hoe kan dit? Dit is voor mij echt de eerste keer dan in een laptop die in perfecte nieuwstaat is waar niets mis mee is de drivers niet werken en gewoon waardeloos zijn.
Hoe kan een fabrikant hier zomaar mee wegkomen?

Een autofabrikant verkoopt toch ook geen auto waarvan je niet de lichten meer kunt aan of uit kunt zetten. Nu moet ik altijd via apparaatbeheer zitten te kloten voor het touchpad uit te kunnen zetten..

Dit is dan bij deze zeer zeker mijn laatste Dell laptop, hier ben ik snel klaar mee de lijst met laptop merken is tekens groter aan het worden.. Trieste zaak dit.

Bedrijven hameren wel altijd erop, zet de laatste Windows op uw systemen ! En update alles voor uw eigen veiligheid. Dit is dan wat je terug krijgt zeer zeer veel limitaties die het werken op de laptop belemmeren!

[ Voor 89% gewijzigd door r_AllocStarByte op 24-08-2018 12:59 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

r_AllocStarByte schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Sorry hoor maar krijg een beetje het idee als of je invult voor mij en net doet alsof ik een totale analfabeet ben met computers. ..
Nee. Ik wijs je op het feit dat jij iets over het hoofd ziet. In de dialoog - waarvan jij zegt dat er totaal niets staat - kun je weldegelijk op het blauwe regeltje klikken en dan zal het touchpad configuratiescherm openen, waarin centraal een grote button staat met "Touchpad On/Off" Afbeeldingslocatie: http://mooibroek.dyndns.org/touchpad.png
Dat gecombineerd met het feit dat je buiten proporties flamed tegen zowel Dell als Microsoft, doet mij inderdaad denken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• r_AllocStarByte
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

Nee. Ik wijs je op het feit dat jij iets over het hoofd ziet. In de dialoog - waarvan jij zegt dat er totaal niets staat - kun je weldegelijk op het blauwe regeltje klikken en dan zal het touchpad configuratiescherm openen, waarin centraal een grote button staat met "Touchpad On/Off" [afbeelding]
Dat gecombineerd met het feit dat je buiten proporties flamed tegen zowel Dell als Microsoft, doet mij inderdaad denken
[...]
Sorry hoor maar ik moet hard lachen om je waardeloze reactie. Heb je mijn video gezien? Beide openen hetzelfde executable bestandje of je nu op de touchpad afbeelding of de tekst drukt.. Dit doet er geen moer toe, het is beide hetzelfde..

Dit noem ik dus een epic fail.

Even ter bevestiging maar ik heb Windows 10 eraf gegooid en er staat nu Windows 8.1 en ook hier exact hetzelfde verhaal! |:( 8)7

Dan maar terug naar Windows 7 sjezus ..

• r_AllocStarByte
Krijg echt kortsluiting in de bovenkamer nu... Nog even en ik verkoop die kut laptop.
Heb met SDI een nieuwere driver kunnen installeren op Win 8.1 die vers van Microsoft komt. Maar nee hoor, beide drivers werken niet.....

YouTube: YouTube

Nu ben ik Windows 7 erop aan het zetten maar secure boot zit me in de weg.. Wtf over.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat nou als je je laptop eens installeert met de recovery-media die op de HDD staan en/of ooit zijn bijgeleverd op CD/DVD? Dan weten we direct of de driver van de touchpad daarin zit, dan kan je mogelijk op VID en PID achterhalen of je "toch" net niet de goede driver de afgelopen 24 uur hebt geprobeerd/gedownload?

Dell is inderdaad niet de meest handige als het gaat om bepaalde drivers / signatures. Maar ook HP kan er wat van, waar ik ook niet vrolijk van wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• r_AllocStarByte
MAX3400 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:13:
Wat nou als je je laptop eens installeert met de recovery-media die op de HDD staan en/of ooit zijn bijgeleverd op CD/DVD? Dan weten we direct of de driver van de touchpad daarin zit, dan kan je mogelijk op VID en PID achterhalen of je "toch" net niet de goede driver de afgelopen 24 uur hebt geprobeerd/gedownload?

Dell is inderdaad niet de meest handige als het gaat om bepaalde drivers / signatures. Maar ook HP kan er wat van, waar ik ook niet vrolijk van wordt.
Klopt. Nou de driver komt van de website van Dell zelf af, SDI vond op Windows 10 geen andere driver, op Windows 8.1 wel, heel vreemd.. Die deed niets ook DriverMax normaal ben ik geen fan van dit soort software maar toch maar eens getest dan, en de driver is up 2 date (volgens beide software pakketjes voor de drivers te controleren) maar nog steeds krijg ik Unknown device bij de Dell Touchpad software (zie vorige post en video), hij werkt verder wel maar gebruikt toch nog de generic driver volgensmij want ik kan helemaal niets wijzigen via het Dell touchpad programma dat bij de Synaptics driver software zit.

Op het VID en PID heb ik al gezocht met SDI (via Google). Hierdoor kwam ik ook op een bugzilla pagina terecht waar iemand ook een probleem had op Linux met het touchpad.

Zal maandag met Dell gaan bellen, misschien dat het touchpad defect is? Maar van de andere kant kan ik me dit ook weer juist niet voorstellen, anders zou het gewoon helemaal niet meer werken?
Wil er Windows 7 eens op testen maar heb er voor vandaag even meer dan genoeg van gehad. Ben er zeker nu ik totaal al zo'n 7 uur mee bezig, zonder enig succes |:(

• r_AllocStarByte
Ben het langzaam zo zat met deze laptop. Krijg Windows 7 er niet eens op, kan via mijn unattended Windows 7 usb stickje dat altijd werkt niet eens installeren want ik moet eerst een driver installeren maar deze kan ik niet installeren want ik kan geen ander usb opslagapparaat benaderen op dat moment in de setup en ik kan het ook niet even snel de wim aanpassen en hier de drivers in droppen en de hele boel op een DVDtje branden want er zit geen optical drive in de laptop.

Compleet waardeloos deze laptop valt zwaar af te raden dus.

Edit: Na heel veel stoeien en door een live fedora usb stickje is het gelukt om het werkend te krijgen op Windows 7 Pro x64.

Sommige drivers werken alleen niet juist, ik zal dan maar eens bij Intel gaan kijken voor de juiste drivers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6faXp7n.png
(Heb met SDI net v19.2.17.59 erop gezet, werkt ook prima hoor zoals het zou moeten dus. Helaas dan wel alleen op Win7)

Zie ook net dat een driver die nog niet erop was komt doordat win7 nog niet volledig geüpdatet is. De versie waar ik n op zit heeft nog geen TPM 2.0 ondersteuning. Morgen dan maar eens de honderden updates gaan binnenhalen haha.

Conclusie: zeer slechte driver ondersteuning voor een laptop van 2017!

[ Voor 41% gewijzigd door r_AllocStarByte op 25-08-2018 22:22 ]

• r_AllocStarByte
Kleine update. Na het updaten van de drivers was de TPM 2.0 ondersteuning er ook.
Heb nog een beetje gezocht op het net naar een oplossing voor een aantal zaken en kwam de Synaptics SDK tegen. Heb nu een soort van extended Control Panel van een voorbeeld applicatie gemaakt die bij de SDK werd geleverd. Moet wel zeggen veel dingen daar kan je niets van terug vinden dus dat was nogal een beetje testen, maar tot zover werkt alles wat je in de screendump ziet.

Tab sensetivity is erbij gemaakt en bij general alles behalve run at startup.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SDopk6H.png

8)

[ Voor 33% gewijzigd door r_AllocStarByte op 05-09-2018 17:34 ]

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Plaats een snelkoppeling in het mapje opstarten
Pagina: 1