Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Intramed koppelen met Google Drive / Dropbox / OneDrive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor de fysiopraktijk van mijn vader gebruiken wij het softwarepakket Intramed. Doormiddel van dit programma word alle administratie bijgehouden.

Op dit moment gaat dit alleen lokaal via de netwerk, maar we willen het mogelijk maken ook te werken vanuit thuis.

Nou heb ik zelf geprobeerd een test server op te zetten en Intramed te koppelen aan Google Drive en Dropbox. Het werkt goed als je via een pc werkt maar als je met meerdere pc's inlogt op het programma en data toevoegt/veranderd/verwijderd loopt dit niet synchroon met alle andere pc's.

Ik krijg dus ook een melding dat er een conflict is tussen 2 de zelfde bestanden (bijv: DAT600) kan niet worden opgeslagen. Het probleem is dus dat het niet synchroon loopt.

Hebben jullie enig idee of ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groet :)

Alle reacties

Verwijderd

Zou het niet veel handiger zijn om alles gewoon lekker op het netwerk te laten draaien? Als je vanaf een externe lokatie wilt werken, zou je een remote desktop kunnen starten. Of je logt in op het lokale netwerk via VPN. Dan heb je niet de "lag" van data die in google drive of dropbox staat.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat lijkt me by design?

Tenminste, als je iets op een "shared omgeving" zet, is het niet zo dat je altijd maar wijzigingen tegelijk kan doen en dat alles tegelijk wordt opgeslagen. Even on top of my head wat requirements:

- het type file moet "multi user" geschikt zijn
- de synchronisatie moet "multi user" en "temporary edit" geschikt zijn
- het hosted platform moet dat ook zijn

Je beschrijft niet helemaal de flow maar jij zet dus bestand A op Google Drive, dat bestand synchroniseert naar 3 PC's (dus een "kopie" wordt op de lokale schijf opgeslagen), 3 mensen werken tegelijk zaken bij in het bestand (dus 3 file locks tegelijk) en als persoon A opslaat, kunnen dus persoon B en C een foutmelding krijgen. Klinkt erg logisch.

Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld op Google Drive niet te synchroniseren maar met 3 mensen tegelijk een bestand online (dus in de browser) aan te passen? En zo ja, heb je daar de best practices van Google gevolgd over hoe je bepaalde type bestanden moet aanpassen zodat meer dan 1 persoon tegelijk mag werken?

Voldoen Dropbox en aanverwante diensten wel aan de AVG? Je werkt, waarschijnlijk, met gevoelige data van patienten, facturen en behandelplannen; zijn alle PC's wel voorzien van voldoende veiligheidsmaatregelen om datalekken te voorkomen?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 23-08-2018 22:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-11 16:44
Hiervoor heeft Intramed een mooie oplossing: Intramed Online. Ik zou gewoon eens informeren naar de kosten en mogelijkheden v.w.b. een eventuele overstap.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:02
Je wilt toch hoop ik geen patiënten-gegevens opslaan bij Google of Dropbox? Verdiep je maar eens goed in de AVG dan.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
valkenier schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:31:
Je wilt toch hoop ik geen patiënten-gegevens opslaan bij Google of Dropbox? Verdiep je maar eens goed in de AVG dan.
Een professioneel Google account is geen enkel probleem voor de AVG.
On topic de reden dat het niet werkt met mensen tegelijk ingelogd is omdat er een sync plaats vindt tussen locale en netwerk bestanden (bestand wordt gedownload en na bewerking geupload).
Ik zou persoonlijk of voor de online (beste manier je bent meteen voor backup ontzorgt) of voor RDS gaan.
Voor je continuiteit zou ik altijd voor de online oplossing gaan, simpel omdat je dan ontzorgd bent.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• valkenier
Frogmen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Een professioneel Google account is geen enkel probleem voor de AVG.
Sorry, maar patiënt-gegevens en Google zou ik niet samen willen zien. Google's verdienmodel is meelezen/dataminen/profielen aanleggen en gerichte advertenties plaatsen. Bovendien is het een Amerikaans bedrijf. Weet je wel zeker dat Google Europese data niet opslaat buiten de EU? (AVG-eis)

Bijvoorbeeld onlangs nog in het nieuws: huisartsen die gmail gebruiken :
https://eenvandaag.avrotr...onveilige-e-mailadressen/

Bijzondere persoonsgegevens, zoals medische gegevens horen echt niet bij Google. Het is stil rond Google, maar het verschil met Facebook is niet zo groot in mijn ogen.

Het lijkt zo mooi en makkelijk wat Google allemaal aanbiedt, maar bedenk goed waar die data terecht komen.

• Frogmen
  • Niet online
valkenier schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Sorry, maar patiënt-gegevens en Google zou ik niet samen willen zien. Google's verdienmodel is meelezen/dataminen/profielen aanleggen en gerichte advertenties plaatsen. Bovendien is het een Amerikaans bedrijf. Weet je wel zeker dat Google Europese data niet opslaat buiten de EU? (AVG-eis)

Bijvoorbeeld onlangs nog in het nieuws: huisartsen die gmail gebruiken :
https://eenvandaag.avrotr...onveilige-e-mailadressen/

Bijzondere persoonsgegevens, zoals medische gegevens horen echt niet bij Google. Het is stil rond Google, maar het verschil met Facebook is niet zo groot in mijn ogen.

Het lijkt zo mooi en makkelijk wat Google allemaal aanbiedt, maar bedenk goed waar die data terecht komen.
Jij verward wel heel erg gemakkelijk gratis en pro.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• valkenier
*Jij verwart jij verward wel erg gemakkelijk met jij verwart*

Ik verwar pro en gratis niet, en misschien heb je gelijk en is Google zo netjes al die pro-data wel met rust te laten. Maar eerlijk gezegd kan ik me dat gewoon niet goed voorstellen. Ik houd een fikse argwaan tegen het online parkeren van een epd bij Google. Brrrr.

• Frogmen
  • Niet online
valkenier schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:04:

Ik verwar pro en gratis niet, en misschien heb je gelijk en is Google zo netjes al die pro-data wel met rust te laten. Maar eerlijk gezegd kan ik me dat gewoon niet goed voorstellen. Ik houd een fikse argwaan tegen het online parkeren van een epd bij Google. Brrrr.
Google is net als Whatsapp niet geinterresseerd in wat jij opslaat (zolang het legaal is, zal vast een filter voor draaien), mailt of app etc. Het gaat ze om het inzicht met wie en welke interesses deel je. Op die manier proberen ze zo effectief mogelijk jouw advertenties voor te schotelen, want hoe beter ze het doen hoe meer ze kunnen vragen voor die zelfde advertentie.
Uiteindelijk betalen bedrijven voor die kliks en als die onder de streep niet winstgevend zijn stoppen ze ermee. Als je winst op gaat aan advertenties heb je wel omzet maar geen winst.

Verwijderd

Dus zodra je een bestand uit je Google Pro opslag deelt met _iemand_, is Google geinteresseerd. Ik vertrouw Google geen seconde als het gaat om het aanpakken van opties om mensen/accounts te profileren.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
valkenier schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:04:

Dan je hierin eerst eens moeten verdiepe? Tussen gmail (gratis) en google apps (zakelijk) zit een heel groot verschil. Wat jij dus niet kan voorstellen, is gewoon standaard ingeregeld en beschreven bij google.

Wel even dat dit zeer verkeerde technische oplossing is, hoe TS google drive gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rolfie op 25-08-2018 14:48 ]

Pagina: 1