Hallo,
Ik heb opzoek naar een nieuwe monitor.
Het primaire doel van de monitor is gamen, 80% gamen, 20% overig zaken (geen beeldbewerking oid)
Momenteel gebruik ik de;
pricewatch: Iiyama G-Master GB2788HS-B1 Zwart
Dit is een 27'' scherm met FHD resolutie en geen G-sync.
Nu heb ik een beetje 3 schermen gevonden wat mij wel wat lijkt, maar bij elk scherm heeft plus en min punten.
1.
pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart
Mooi scherm, looks vind ik ook wel wat hebben, alleen het is een IPS en de kans op bij behorende problemen zijn reëel.
Ook is deze monitor ruim 2,5 jaar oud, wat ik zelf lang vind in de hardware wereld.
2.
pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart
Ook een Acer Predator, alleen met het TN paneel. TN werkt net iets sneller dan IPS, is goedkoper maar de kleuren en vooral de kijk hoeken zijn een stuk minder.
Mijn huidige scherm is ook TN en vind het niet zo'n probleem, maar toch zijn de kleuren rijker op een IPS en misschien moet ik dan de extra kosten maar neerleggen.
Ook dit scherm is ruim 2 jaar oud.
3.
pricewatch: HP Omen 27 Zwart
Laatste is de HP OMEN ook met een TN paneel. De prijs is bijna gelijk aan de Predator met IPS en volgens de 'buren' zijn de zwartwaardes niet heel goed. Verder deed die het goed en ziet er degelijk en wat strakker uit.
Wel is het scherm het nieuwste van de 3 (nog geen 10 maanden oud)
(https://nl.hardware.info/...itor-volgens-hp-conclusie)
Nu is mijn vraag aan jullie,
Wat is verstandig om te kopen? of te wachten andere schermen of andere alternatieven?
Zelf kom ik er niet helemaal meer uit.
Het moet wel een 27'', WQHD, 144Hz+ en G-sync monitor zijn
Mij voorkeur gaat wel iets uit naar de Predator met IPS, maar dat scherm is in mijn ogen al wel oud.
En de nieuwe generatie hebben een gebogen scherm wat ik niks vind
Weet niet of het van toepassing is, maar mijn belangrijkste pc specs zijn:
i7 8700K
GTX1080
16GB ram
Ik heb opzoek naar een nieuwe monitor.
Het primaire doel van de monitor is gamen, 80% gamen, 20% overig zaken (geen beeldbewerking oid)
Momenteel gebruik ik de;
pricewatch: Iiyama G-Master GB2788HS-B1 Zwart
Dit is een 27'' scherm met FHD resolutie en geen G-sync.
Nu heb ik een beetje 3 schermen gevonden wat mij wel wat lijkt, maar bij elk scherm heeft plus en min punten.
1.
pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart
Mooi scherm, looks vind ik ook wel wat hebben, alleen het is een IPS en de kans op bij behorende problemen zijn reëel.
Ook is deze monitor ruim 2,5 jaar oud, wat ik zelf lang vind in de hardware wereld.
2.
pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart
Ook een Acer Predator, alleen met het TN paneel. TN werkt net iets sneller dan IPS, is goedkoper maar de kleuren en vooral de kijk hoeken zijn een stuk minder.
Mijn huidige scherm is ook TN en vind het niet zo'n probleem, maar toch zijn de kleuren rijker op een IPS en misschien moet ik dan de extra kosten maar neerleggen.
Ook dit scherm is ruim 2 jaar oud.
3.
pricewatch: HP Omen 27 Zwart
Laatste is de HP OMEN ook met een TN paneel. De prijs is bijna gelijk aan de Predator met IPS en volgens de 'buren' zijn de zwartwaardes niet heel goed. Verder deed die het goed en ziet er degelijk en wat strakker uit.
Wel is het scherm het nieuwste van de 3 (nog geen 10 maanden oud)
(https://nl.hardware.info/...itor-volgens-hp-conclusie)
Nu is mijn vraag aan jullie,
Wat is verstandig om te kopen? of te wachten andere schermen of andere alternatieven?
Zelf kom ik er niet helemaal meer uit.
Het moet wel een 27'', WQHD, 144Hz+ en G-sync monitor zijn

Mij voorkeur gaat wel iets uit naar de Predator met IPS, maar dat scherm is in mijn ogen al wel oud.
En de nieuwe generatie hebben een gebogen scherm wat ik niks vind

Weet niet of het van toepassing is, maar mijn belangrijkste pc specs zijn:
i7 8700K
GTX1080
16GB ram
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB