Recovery media overzetten van sd-kaart naar usb?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Ik heb voor een thinkpad t540p recovery media aan moeten maken omdat het starten van het recovery programma op de normale manier niet lukt (tijdens booten op f11 drukken).
Bij gebrek aan beter heb ik die aangemaakt op een sd-kaart. Nu blijkt die laptop niet vanaf sdkaart te kunnen opstarten. Dus ik overweeg mijn 32gb usb stick in de strijd te werpen. Alleen staat daar nu mijn systeem backup van mijn eigen laptop op.

Kan ik van die usb stick een image maken en die later weer terug zetten op de usb stick? En idem dito voor de leovo recovery media: kan ik daar net zo een image van maken om die vervolgens op de usb stick te 'branden'? Voor beide geldt dat ze hun 'bootable' eigenschap moeten behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je niet een USB reader voor de SD-kaart? Dat lijkt me makkelijker :)

Nog beter lijkt me gewoon een schone installatie en dan de drivers van de site van Lenovo (directe link, ik ben de kwaadste niet O-) ) downloaden en zelf installeren. Dan heb je direct ook minder bloatware (op die van Windows zelf na, dan ;)).

[ Voor 75% gewijzigd door Room42 op 25-08-2018 00:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Die heb ik wel. Heb op mijn werk 2 stuks geprobeerd maar die reden het überhaupt niet. En de interne sdkaart lezer werkte ook niet, maar dat was ook niet via usb. Als de computer mijn usb sdkaart lezer herkend als usb hdd device zou het kunnen. Schone install zou wat mij betreft ook prima zijn maar dan moet ik onze externe it partner hebben. Ik dacht het zelf "even" te fixen maar de praktijk is wat weerbarstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Geprobeerd met mijn eigen usb card reader. In de boot devices komt hij gelijk naar voren. Yes! Dacht ik.. Want als ik de sd optie selecteer om vanaf op te starten keert hij een seconde later weer terug in het boot menu. Blijkbaar is de recovery schijf niet bootable of wordt hij niet als zodanig herkend. Zal eens met een partitie manager kijken of ik daar iets over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
De sdkaart heeft een boot flag. Waarom hij dan er niet van kan opstarten weet ik niet.

In combinatie met plop bootmanager heb ik dan eindelijk het recovery programma kunnen starten. Hopelijk wordt dit succesvol afgerond. Dan is dit hoofdstuk eindelijk afgesloten.

[ Voor 51% gewijzigd door DeRooney op 26-08-2018 14:30 ]