Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

PC start niet meer op enkel fans draaien geen biepjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eddyready123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-12-2022
Beste,
Gisteren terwijl ik op pc aan het werken was, blokkeerde de pc plots (freeze) beeldscherm kreeg groen en paarse blokjes. Niets werkte nog dus pc heropgestart maar pc deed niets meer.

Ik kon hem wel telkens onmiddellijk af zetten (korte puls op aan/uit knop)

Power drain gedaan, ook dat werkte niet. Enkel fans draaien, geen biepjes, ook geen LED's op mobo te zien.

Op dit forum terecht gekomen en een aantal tips geprobeerd:
1. In eerste instantie dacht ik aan videokaart. Scherm reageerde wel bij opstarten maar toch eerst deze eruit gehaald en opgestart. Toen kreeg ik wel biepjes. Kaart terug gestoken.
2. Dan 1 voor 1 geheugen eruit gehaald (3x 2GB). Als er geen geheugen in stak maakte pc ook van zijn oren met lange biiiieeep. Door 10 sec reset knop in te drukken kunnen uitschakelen. Geheugen terug gestoken. Dan na opstart reageerde scherm niet meer.
3. Vervolgens nog eens zonder harde schijf geprobeerd op te starten (met backup CD)
4. Batterij op mobo vervangen
5. kabel van voeding naar mobo gecontroleerd. ......

dan was ik ten einde raad.....
Nog suggesties iemand ?
Verder ben ik een leek in probleemanalyse op gebied van pc's, maar dit forum heeft me wel al bovenstaande acties laten proberen :-)

Alle reacties

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Hardware lijstje?

Monitor aansluiten op iGPU (moederbord)?
Andere voeding proberen?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• eddyready123
Nu zit ik blijkbaar in een loop waarbij pc om de 11 sec herstart ... ik had dit hier ergens ook op 't forum gelezen .... even opzoeken

• eddyready123
PC is een Acer Aspire M5910, Windows7, Intel core7 i870, 6GB DDR3 RAM, HD 1TB, Graphics NVIDIA GeForce GT330.
Eerst andere videokaart geprobeerd. Geen verbetering.
Daarna met een andere voeding en dan startte de pc wel op tem windows scherm (wel met paarse verticale strepen op monitor). Vermits er geen muis en keyb aan hing deed de pc een opstartprobleem analyse (vrij lang) met een aantal meldingen. Bij restart nadien weer zelfde probleem (niet meer opstarten).
Terug alles origineel gezet. Vandaag had ik even tijd dus nog maar eens geprobeerd.... zonder resultaat tot ik terug de eerste verdachte (videokaart) verving door reserve. PC startte normaal op .... Dus vermoed ik tocht dat er een videokaart probleem is.... Misschien morgen eens met de originele videokaart uit mijn pc op een pc op 't werk proberen om zeker te zijn.

• eddyready123
Enig idee iemand voor een goede grafische kaart ter vervanging van de oude?

• eddyready123
Ik weet niet waar ik op moet letten ... merk, kloksnelheid, videoresolutie, aansluiting, compatibiliteit (evt met volgende pc), ...
Modbreak:Meermaals achter elkaar posten om je topic bovenaan de lijst te krijgen is op GoT niet toegestaan. Als je iets toe te voegen hebt voordat iemand reageert op je laatste post, gebruik de 'wijzig'-knop. Pas als na 24u nog niemand gereageerd heeft mag je je topic met een nieuwe post opnieuw onder de aandacht brengen.

Als je doorgaat met meerdere keren achter elkaar posten gaat je topic dicht.

[ Voor 60% gewijzigd door dion_b op 27-08-2018 00:20 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57
maak een nieuw draadje aan in aankoop advies componenten zou ik zeggen en vermeldt erbij wat je wensen zijn.
Pagina: 1