Ziggo-klacht ivm abo-snelheid irlt theoretisch haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ik zag in een topic dat je kan zien wat de maximaal haalbare snelheid op je huisadres zou zijn via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Nu zag ik hier voor mijn adres staan: 14 Mbit/s. Goed om te weten. Zeker, omdat ik al langere tijd een abo heb voor 250 Mb/s bij Ziggo. Als ik kijk naar welke abo's ik overigens nu kan overstappen dan zijn dat 40/4 of 200/20 (down/up).
Wat ik mij daarom afvraag: in hoeverre mag een Ziggo zo'n soort abo eigenlijk aanbieden, terwijl ze dat (als ik die website moet geloven), nooit kunnen realiseren op mijn thuisadres? En in hoeverre kan ik hier evt. een klacht over indienen? Het voelt namelijk een beetje aan als dat een instapmodel Fiat Punto (maken ze die nog?) wordt geadverteerd met maximale snelheid 300 km/h, terwijl de motor dat nooit kan realiseren. Maar misschien gaat mijn vergelijking mank.

Ik hoop overigens niet dat dit een bashtopic wordt oid. Ik probeer alleen wat advies/tips te krijgen.
Ik heb al wel gezocht via Google en ook in GoT naar wat info hierover, maar ik vind alleen topics die gaan over wanneer we/lniet upgrades op verdelers of kasten plaatsvinden.

EDIT: Het antwoord op deze eerste vraag is duidelijk. Niet relevant, omdat Ziggo over coax levert. Thanks guys!

Verder zag ik hier ook staan:
Wat: FttH
Planning: Oct. 2018
Distributiepunt(en): REGG

Technologie: Internet Snelheid
Fiber: 500 Mbit/s

Mag ik er vanuit gaan dat er vanaf (ongeveer) October 2018 glasvezel aanwezig is bij mij in de buurt? Weet namelijk niet hoe accuraat/up-to-date deze website is.

EDIT: Ook deze vraag is duidelijk beantwoord. Overheid/IT = Ultieme traagheid....

[ Voor 20% gewijzigd door eduardtee op 23-08-2018 20:44 . Reden: Spelfoutjes eruit, upgrade-abo's en vergelijking auto's toegevoegd. ]

Beste antwoord (via eduardtee op 23-08-2018 20:42)

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Fourstack gaat over DSL / Glasvezel. Ziggo levert over coax en staat er dus los van :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat logo linksboven in de hoek, is dat van Ziggo welke kabelinternet aanbied of van een andere provider met Fiber en DSL ?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-08-2018 20:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Fourstack gaat over DSL / Glasvezel. Ziggo levert over coax en staat er dus los van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09
Ziggo levert niet via het netwerk van KPN, dus die informatie op fourstack is helemaal niet boeiend.

• eduardtee
Thanks guys. Tweede vraag staat voor mij nog wel even open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Ze gaan iets doen aan glasvezel. Of het opgelevert wordt en werkt in oktober, dat zal wel meevallen..

Je kan dit natuurlijk navragen bij de provider welke het aanlegt.

• eduardtee
Haha. Dat had ik zelf ook kunnen beantwoorden. Ik hoopte alleen op een ander antwoord, I guess :)
Als ik echter kijk bij Reggefiber dan staan we nog niet in de planning. Dus daar heb ik m'n antwoord al.

EDIT: Topic mag dicht; ik kan niet zo goed vinden waar ik dit zelf kan doen, helaas...

[ Voor 18% gewijzigd door eduardtee op 23-08-2018 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lol. Inderdaad wat hierboven staat.

Echter had je nog een tMaar de werkzaamheden op Fourstack zijn over het algemeen best wel redelijk betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:24
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:10:
lol. Inderdaad wat hierboven staat.

Echter had je nog een tMaar de werkzaamheden op Fourstack zijn over het algemeen best wel redelijk betrouwbaar.
Bwoaah, kijk er niet van op als het nog een paar keer uitgesteld wordt. Heb ik al vaak genoeg gezien.
Pagina: 1